Stay naked is the word

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stay naked is the word

Ze noemen hem de 'naked rambler', de 53-jarige ex-marinier die sinds 2003 weigert kleding te dragen en daardoor bijna constant in de cel heeft gezeten. Maar, nadat hij een laatste veroordeling van 657 dagen heeft uitgezeten, heeft de Britse politie blijkbaar besloten dat Stephen Gough toch niet te overtuigen valt. En, in tegenstelling tot de vorige keren, toen hij telkens binnen de 60 seconden na zijn vrijlating weer opgepakt werd wegens naakt op straat, is besloten om hem deze keer zijn gang te laten gaan.

Gogh liet het eerst van zich horen in 2003, toen hij naakt (op wandelschoenen en hoed na) door Groot-Brittannië stapte, van Lands End naar John O'Groats. In 2005 herhaalde hij die stunt nog eens. Zolang Gough door Engeland stapte, was er niet echt een probleem. Hij werd wel eens opgepakt, maar quasi onmiddellijk weer vrijgelaten. Eens de grens met Schotland over werd dat een ander verhaal. De Schotten kunnen niet echt lachen met de naked rambler: sinds 2005 werd hij daar 20 keer veroordeeld. Dat hij er op stond om naakt voor de rechters te verschijnen, hielp daarbij niet echt. In 2006 gaf een rechter in Edinburgh Gough zeven maanden cel omdat hij op een vlucht van Southampton naar de Schotste stad zijn kleren had uitgetrokken en die weigerde weer aan te doen.

Toen hij op 18 December 2008 vrijkwam, maar naakt de gevangenispoort uitstapte, kreeg hij opnieuw 12 maanden. En dat verhaal herhaalde zich continue, tot eergisteren dus, toen Gough vrijkwam, naakt buitenstapte, maar de Schotse politie besloot deze keer niet in te grijpen. "We proberen een andere aanpak", luidt het. "Dit heeft de belastingbetaler gedurende al die jaren miljoenen gekost. En het levert niks op."

Isoleercel
    Gough zelf is opgetogen. Hij kijkt vooral uit naar de hereniging met zijn kinderen, die hij voor het eerst te zien krijgt in jaren. Hij wil ook zijn moeder bezoeken, die hij al zes jaar niet meer zag. Omdat hij ook in de gevangenis weigerde kleren te dragen, moesten ze hem in de gevangenis van Perth in een isoleercel stoppen. Gough mocht dagelijks een half uurtje op de koer wandelen, wanneer de andere gevangen al in bed zaten. "Ik ben blij dat ze eindelijk ingezien hebben dat ik toch niet opgeef", zei de naked rambler.

Gough verwacht wel dat zijn kinderen, 14 en 16, beschaamd zullen zijn over hun vader. "Maar, ze moeten begrijpen dat dit voor mij een roeping is. Ik heb geen spijt, van niks, en dat de politie me nu eindelijk laat gaan, is voor mij het bewijs dat ik het bij het rechte eind heb. I am not going to give up. Stay naked is the word." Gough doet wel één concessie: hij gaat voortaan drukke wegen vermijden tijdens zijn naakte tochten. "Ik ben geen onverantwoordelijke gek. Ik wil geen verkeersongevallen veroorzaken", aldus de naked rambler.

Leuk topic weer, belbroekie...

Comment

Er bestaat hier een topic voor. ''Bizarre nieuwsberichten''.

Comment

Kan deze achterlijke aap een ban ontvangen voor zijn nogal aparte topics en reacties?

Comment

Laat hem dan op zijn minst zijn konthaar scheren en als hij dan kiest om toch schoenen aan te trekken waarm dan geen hakken?
          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
            Kan deze achterlijke aap een ban ontvangen voor zijn nogal aparte topics en reacties?
            haters gonna hate

Comment

Voegt echt totaal niets to aan het forum dus opnokke.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X