ontslagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by bruce View Post
    Eh half jaar contract. Dat heeft niks te maken met ontslag. Dat heet " niet verlengen" van contract.
    januari kreeg ik een halfjaar contract tot aan juni, dan juni kreeg ik weer een half jaar contract tot aan eind van dit jaar dus.

Maar als jullie leuke ict vacatures voor me hebben in de richting van junior systeembeheerder hoor ik dat graag of tips, heb in ieder geval volgende week een sollicitatie gesprek

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Ik vraag het me af, zou goed kunnen dat dit een gevalletje Ik heb zelf ontslag genomen - UWV - Voor Particulieren is
      Nah. Het gebeurd wel vaker dat contracten niet verlengd worden. Heb dat ook aantal keren mee gemaakt. Zolang je minimaal 26 weken ofzo gewerkt heb is het je goed recht om een uitkering te mogen aanvragen.

Originally posted by Rawis View Post
      Een uitzondering kan zijn dat er een dossier is opgebouwd met hierin klachten en problemen omtrent werk die jou ook duidelijk zijn gemaakt.
      Dit kan lijden tot een officieële waarschuwing, bij een x aantal waarschuwingen kan je dus ontslagen worden en zal jou recht op een WW-uitkering vervallen.
      Als er een dossier aangemaakt wordt om je te naaien dan moet je inderdaad 3x die waarschuwing ondertekend hebben. Je bent dan op de hoogte van eventuele klachten en kan dat proberen te verbeteren. Minimaal 3x aan toe. En het moet om daadwerkelijke klachten gaan en niet van die pietluttige vage dingen. Dan kun je ze eventueel nog aanklagen.
      Last edited by Falstyr; 31-08-2012, 22:29.

Comment

Heb jij een vaststellingsovereenkomst ondertekend? Als je dergelijk overeenkomdt hebt ondertekend, dan kun je WW aanvragen.
        " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Geloof me dat wil je niet, m`n vader werd 1 jaar terug ontslagen en je word de hele tijd lastig gevallen, je word gebeld, je moet allemaal papier werk inleveren, je moet bewijzen dat je x aantal keer per week solliciteert etc.

Gelukkig kwam hij binnen 2 weken aan een nieuwe (en betere) baan, en hij is nu 42, weet niet hoe oud jij bent maar een baan is echt niet zo moeilijk te vinden hoor. Desnoods ga je vakkenvullen. (Altijd nog beter dan homo's voor de cam vermaken )

Comment

Zo lang je geen contact op neemt met het UWV weet je helemaal niks zeker.
            Lijkt mij iig dat bij het niet verlengen van een tijdelijk contract je gewoon recht hebt op een uitkering.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Denk dat je helaas niet voor een WW in aanmerking komt.
              Er staat wel dat je in eerste instantie in dienst wilde blijven maar je bent er toch mee akkoord gegaan om te vertrekken. Je had dus in principe een keuze omdat je gewoon onder een tijdelijk contract stond en dus zonder jouw akkoord gewoon nog een baan had. (Mits je werkgever je niet ontslaat en de overige maanden cadeau doet)

Comment

Gewoon gelijk maandag bij het UWV melden. Volgens mij is dat verplicht binnen 2 werkdagen, dus als je daar te lang mee wacht heb je sowieso geen recht erop
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                  Geloof me dat wil je niet, m`n vader werd 1 jaar terug ontslagen en je word de hele tijd lastig gevallen, je word gebeld, je moet allemaal papier werk inleveren, je moet bewijzen dat je x aantal keer per week solliciteert etc.

Gelukkig kwam hij binnen 2 weken aan een nieuwe (en betere) baan, en hij is nu 42, weet niet hoe oud jij bent maar een baan is echt niet zo moeilijk te vinden hoor. Desnoods ga je vakkenvullen. (Altijd nog beter dan homo's voor de cam vermaken )
                  kerel ik wil ook geen uitkering, wil een baan maar tot de tijd ik een baan vind wil ik wel geld ontvangen, heb volgende week aantal sollicitatie gesprekken hoop dat het goed komt

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Zo lang je geen contact op neemt met het UWV weet je helemaal niks zeker.
                    Lijkt mij iig dat bij het niet verlengen van een tijdelijk contract je gewoon recht hebt op een uitkering.
                    ik heb me al aangemeld via uvw voor ww uitkering, word door hun teruggebeld

Comment

en als ik geen recht heb op ww krijg ik dan en bijstandsuitkering en hoe groot is dat bedrag niet zo groot toch rond 200 euro ofzo

Comment

tja, motte maar geen www.xhamster.com kijken op je werk!

Comment

Originally posted by SpuitJunkie View Post
                          kerel ik wil ook geen uitkering, wil een baan maar tot de tijd ik een baan vind wil ik wel geld ontvangen, heb volgende week aantal sollicitatie gesprekken hoop dat het goed komt
                          Haha ik zat je maar een beetje te fucken met dat laatste, je moet het zelf weten :P

Maar succes met je sollicitatie gesprekken.

Comment

Originally posted by SpuitJunkie View Post
                            en als ik geen recht heb op ww krijg ik dan en bijstandsuitkering en hoe groot is dat bedrag niet zo groot toch rond 200 euro ofzo
                            Bijstand is wel wat meer dan 200 euro. Het is gewoon het minimale van het minimale. Iets van 800-850 euro netto. En dan moet je ook bij allerlei "cursus dagen" langs komen en krijg je het advies om kleiner te gaan wonen, omdat volgens hun goedkoper is. Een 2 kamer appartementje huren mag dan een groot verschil zijn als je in de randstad woont. Maar ik woon er net buiten en dan is 5 naar 2 qua prijs helemaal niet zo'n groot verschil als je nog de hypotheek aftrek maandelijks er bij neemt. Dus wat ze bij het UWV zeggen moet je met korrel zout nemen met grote regelmaat.

Met die circa 800 euro kun je net de huur en je voer betalen. alle andere zaken wordt gezien als luxe en onnodig. En dat telt vreemd genoeg ook voor je telefoon waar je constant bereikbaar op moet zijn voor het UWV en je sollicitaties. Als je niet bereikbaar bent krijg je weer boetes. Logisch nadenken zit er niet in bij die gasten.

Officieel moet je zoals PAtricia zegt binnen 2 dagen je uitkering aangevraagd hebben. Er mag dus geen "vakantie" periode of iets tussen komen. Ze zijn nu strikten, maar voor de recessie heb ik 2x met dit soort zaken te maken gehad. Heb toen na 2 maanden....toen me eigen financiele buffer op was en nog geen nieuw werk gevonden...toen had ik pas me uitkering aangevraagd en kreeg het gewoon. Niet met terugwerkende kracht uiteraard. Het gaat pas in op moment van aanvraag.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                              weet niet hoe oud jij bent maar een baan is echt niet zo moeilijk te vinden hoor.
                              In welke wereld leef jij? Het is niet meer zoals paar jaar terug. Je kunt nu gemakkelijk 3-7 maanden bezig zijn voor je ergens aangenomen wordt. Voor elke functie zijn er tig andere gegadigden.

Het is echt niet meer zo dat mensen lageropgeleid naast zich neerleggen. Ook dat willen ze nu wel aanpakken, maar het is er gewoon niet in overvloed. en als je in de bijstand komt werd er werk opgelegd zoals bij Netwerk en dan platsoentjes onderhouden, vuil ophalen, straten schoonhouden. Maar ook bij zulke bedrijven zit het gewoon vol qua personeel en kom je er niet 1-2-3 meer bij.

Het is echt niet zo dat werk voor het oprapen ligt. Als je dat denkt ben je wel erg wereldvreemd. Pak de cijfers van werkeloosheid die politicie en het CBS gebruiken en verdubbel het... dan heb je een veel preziere hoeveelheid mensen die daadwerkelijk zonder werk zitten. Want in hun mooi weer praatjes worden een hoop mensen niet mee geteld voor het gemak.

Comment

Onzin maar goed ga me er niet in mengen.
                                Woon je toevallig in de buurt van corus/hoogovens hier is schoonmaakwerk zat.

En hiet in alkmaar zijn er nog plantsoenen dienst en vuilnismannen nodig, salaris is 1,5x bijstand ruim.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X