Lichaamshouding en test

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichaamshouding en test

Voor de liefhebbers van testosteron: ga voor je training met je armen achter je hoofd zitten, ellebogen naar buiten, liefst benen wijd gespreid. Na 2 minuten kun je gaan trainen en heb je hopelijk een betere training!

Link:

Amy Cuddy: Your body language shapes who you are | Video on TED.com

Wat ik vermakelijk vind is dat Arnold dit ook zegt in Pumping Iron. Een of andere kleinere bodybuilder (ben zijn naam vergeten) posed niet helemaal goed en vervolgens geeft Arnold hem de tip: maak je zo groot als mogelijk is. Zelfs wanneer deze tip hem niks helpt voor het posen dan zou het hem kunnen helpen vanwege zijn zelfvertrouwen. Interesting stuff.

Wow, wat een hoop blabla in 1 filmpje. En toch ga ik morgen voor het trainen even in een high-power pose zitten
    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
      Wow, wat een hoop blabla in 1 filmpje. En toch ga ik morgen voor het trainen even in een high-power pose zitten
      concrete voorbeelden van die high-power poses?
      "Straight outta gym"

Comment

10.31 in het filmpje.

Comment

Originally posted by Silk View Post
          10.31 in het filmpje.
          Thanks, ik ga dat gewoon doen elke dag. Baat het niet dan schaadt het niet.
          "Straight outta gym"

Comment

Ik zit eigenlijk meestal zo
            Wat onzekere jongens zitten vaak met benen tegen elkaar inderdaad.
            Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
              Ik zit eigenlijk meestal zo
              Wat onzekere jongens zitten vaak met benen tegen elkaar inderdaad.
              Aahaha, ik moet zeggen dat die armen achter het hoofd een pose is waar ik ook erg graag in zit.

Comment

Originally posted by Silk View Post
                Aahaha, ik moet zeggen dat die armen achter het hoofd een pose is waar ik ook erg graag in zit.
                Ja en het klopt ook dat het de blije, meer zekere gemoedstoestanden zijn waarin je eigenlijk automatisch deze posities inneemt. Tenminste dat is mijn ervaring.
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                  Ja en het klopt ook dat het de blije, meer zekere gemoedstoestanden zijn waarin je eigenlijk automatisch deze posities inneemt. Tenminste dat is mijn ervaring.
                  Ja, ik was wel benieuwd in hoeverre het van toepassing is op andere houding. Ik houd er namelijk van om in een bank helemaal tot met mijn schouderbladen op de bank te liggen. Misschien ben ik onbewust wel lui

Comment

Het is bekend dat Arnold S. graag andere bodybuilders in de maling nam.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Ik heb het filmpje niet gekeken maar ik weet wel dat je lichaamshouding invloed heeft op je geest.

Een tijd terug zag ik een documentaire over software programmeurs die de computer wilden leren gezichtsuitdrukkingen te herkennen. Ze maakten dan de hele dag bijvoorbeeld dezelfde uitdrukkingen en analyseerden welke gezichtsspieren daarbij betrokken waren. Ze merkten na een dag boze gezichten trekken, dat ze zich ook werkelijk boos voelden. Uiteraard werkte dat ook met vrolijk kijken enzovoorts. Deze opmerkelijke connectie tussen gezichtsuitdrukking en gevoel is volgens mij wetenschappelijk onderzocht en bewezen maar vraag me niet waar je dat kunt vinden. Het is nog vroeg .

Zelf doe ik yoga. Met yoga laat je je lichaam een bepaalde houding aannemen. Die houdingen hebben namen die vaak al wat loslaten over wat het doet voor je gedachten/gevoel, bijvoorbeeld de "heldenhouding" of de "kindhouding". Mijn ervaring is dat het in een bepaalde houding staan, zeker iets doet voor je geest!

Andersom geldt ook, je gemoedstoestand wordt weerspiegeld in je houding. Iedereen herkent waar dan ook ter wereld een juichend/blij persoon etc. Dat is veel bekender en geaccepteerder dan het omgekeerde effect. Denk aan lachyoga. Niet mijn ding, maar ik geloof wel dat het kan helpen.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Het is bekend dat Arnold S. graag andere bodybuilders in de maling nam.
                        Niet alleen Arnold hoor
                        "You are what you eat..."
                        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X