plofkip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • plofkip

    Na aanleiding van dit topic http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...bestellen.html wil ik hier een topic openen over de zo genoemde 'plofkip'.

    In dit topic plaatste ik de volgende reactie:

    Plofkip/plofkuiken is een en al commerciele shit!! Ik krijg hier les in, wat die beesten eten, ik kom zelf op die bedrijven, ik werk daar zelf ook. Laatst was in dwdd een stuk over plofkippen, hierin werden binnen 1,5 minuut meer dan 5 onwaarheden vertelt over de plofkip. Kakkers die geen fuck verstand hebben van dieren hebben dit uit de grond getrapt, en die partij van de dieren maakt het alleen maar erger met hun mooie praatjes. Door hun maatregelen lijden dieren alleen maar meer, maar dat beseffen ze niet omdat ze nog nooit een focking stal van binnen gezien hebben..

    Deze reactie was misschien wat aan de lompe kant, maar ik kan mij tamelijk opwinden over mensen die praten over dingen waar ze geen verstand van hebben..

    Op dit stukje kreeg ik verschillende reacties die ik wil beantwoorden:

    en die partij van de dieren maakt het alleen maar erger met hun mooie praatjes. Door hun maatregelen lijden dieren alleen maar meer,

    Wat bedoel je daarmee? (nieuwsgierigheid)
    De partij van de dieren voert regels in die volgens hun het dierenleed omlaag brengen. Ik geef twee voorbeelden:

    1. Een boer mag zelf geen koeien meer doodschieten/pinnen.
    Vroeger had elke boer een stok waar een lange pin hard uitkomt, hiermee kan een koe 'doodgeschoten' worden, om het dier uit zijn lijden te verlossen. Dit is sinds een tijdje verboden.
    Denk je nou echt dat een boer zijn koeien gaat doodschieten terwijl dit niet nodig is? Een koe heeft gemiddeld een waarde van 1500 euro, denk je dat een boer dat zo maar ff weggooit? Alleen een dierenarts heeft nu nog de toestemming om een koe dood te schieten. Maar wat als de koe erg aan het lijden is, niet meer staat, niet meer vreet, en de dierenarts kan pas over 2 dagen komen? Vroeger schoot een boer de koe zelf dood als deze niet meer te redden was, nu moet de koe 2 dagen langer lijden omdat alleen de dierenarts hier toestemming voor heeft.

    2. Het afpunten van kippesnavels wordt verboden.
    Kippen en vogels pikken andere soortgenoten om hoger in de 'rang' te komen. Daarom worden de puntjes van de snavels afgeknipt als dit nog kuikens zijn. Nu is er een voorstel door om dit te verbieden. Het gevolg, kippen pikken elkaar dood, worden gewoon leeggeplukt door hun soortgenoten! En dit door een regel tegen dierenleed. Deze mensen weten niet waar ze over praten, alleen is het zielig om de puntjes van de snavels af te knippen, maar het is niet zielig als ze elkaar doodpikken en leegplukken.

    Ik ben ook benieuwd rick, vraag me ook af of jij het wel eerlijk vind voor kippen om ze in 6 weken op te focken tot volwassen beesten.
    De tijd van kuiken tot kip is inderdaad 6 weken. in deze 6 weken komt een kip ongeveer 2 kg aan. Dit gebeurt echter op een natuurlijke manier, een nee een kip krijgt geen antibiotica via voer binnen, dat is ten strengste verboden in Nederland, wordt je als voerleverancier gepakt hiermee dan kun je je bedrijf opdoeken. Nee een kip krijgt geen anabolen binnen, dat was 10 jaar geleden. Vroeger gaven boeren hun kippen clenbutrol, dit zorgde voor een afname in vet en een toename in vlees. Hier is toen achter gekomen en dit is nu ook ten strengst verboden. nederland staat niet voor niets bekend als een van de beste agrarische landen hoor! De regels in Nederland zijn bijzonder streng.
    De grootste reden van kritiek op de plofkip is omdat deze vol zou worden gepompt met eten.
    Dit is gelul! Denk je dat een boer elke dag zijn 20.000 kipjes naar het eten toe trapt en met de hand het voer naar binnen drukt? nee tuurlijk niet. Het zit in de natuur van een kip om te scharrelen en deze doen dat gewoon los in een stal. Er wordt zelfs gevoerd op de grond om de kip 'bezig te houden'. De kip loopt zelf naar het voer toe en bepaald of deze gaat eten.

    Vlees van kippen die buitenlopen is ook onzin.
    De regels hierin zijn uitermate slecht. De kip moet de kans hebben naar buiten te lopen. Deze kippen zijn echter amper tot niet buiten geweest, omdat de kippen de kans hebben om naar buiten te komen, alleen wordt er zo gespeeld met de ventilatie dat er geen ventilatie in de stal is, alleen via de open deuren. En waar houdt een kip niet van, inderdaad, met zijn kop tegen de wind inlopen.
    Ook werden de eerste 10 meter voor de staldeuren betegelt, een kip voelt zich hier niet veilig en gaat dus niet naar buiten. Alleen als er bosjes langs de kant staan gaan ze naar buiten. Het is nu echter verplicht binnen 5 meter beschroeiing te hebben langs de staldeuren.

    Ik ben zeker niet tegen het eten van vlees maar wat jij hier allemaal voor een onzin uitkraamt is volstrekt bezijden de waarheid. Die plofkuikens worden wel degelijk vetgemest, en bij de runderen en varkens zijn de misstanden ook bewezen. Je doet voorkomen dat het weer allemaal 1 grote linkse samenzwering is. De vleessector is een industrie die door ons consumenten in stand wordt gehouden, maar een beetje meer gevoel voor het dierenwelzijn mag ook wel vind ik.
    En vertel jij mij eens even wat voor onzin ik uitkraam.

    Reacties zijn welkom. Kom aub wel met terechte argumenten en niet met onzin.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

  • #2
    Heb zelf niet veel verstand van wat er in die sector gebeurt maar hou dit topic ook even in de gaten, want lijkt me wel interessant!

    Comment


    • #3
      Wil je nu serieus een discussie aangaan over dat dierenleed met kippen wel meevalt?
      Zo ja, ben je wel goed wijs?
      Originally posted by Rickbeen View Post
      Denk je nou echt dat een boer zijn koeien gaat doodschieten terwijl dit niet nodig is?
      Is maar net wat je onder 'niet nodig' verstaat he?
      En leuk die waarde, maar een melkkoe die geen melk geeft is niets meer waard. Je weet zelf heel goed dat dat gemiddelde wordt bepaald door uitersten.


      Originally posted by Rickbeen View Post
      1. Een boer mag zelf geen koeien meer doodschieten/pinnen.
      Dat mag nog wel he? Artikel 43 verbiedt het, maar er staat er eentje boven die het toelaat als het dier daar beter bij af was. Ik dacht dat het 33 was, maar dat weet ik zo niet zeker. Kan het wel opzoeken hoor als je wil.


      Rest ga ik niet eens op in. Vraag me echt af of je wel goed wijs bent als je dat zo kan zien.
      Dat het je niet interesseert, oke. Maar dat je het goed praat vind ik ronduit kansloos.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

      Comment


      • #4
        Interressant en goed onderbouwd stuk Rickbeen.
        Maar het is moelijk voor een leek zoals ik om de waarheid te kennen:wij zijn afhankelijk van de berichten uit de media.
        En ja,dan hoor je vaak alleen de uitersten,zowel van voor-als tegenstanders.
        Last edited by rain; 18-06-2013, 19:03.
        DIVIDE ET IMPERA

        Comment


        • #5
          Originally posted by rainman4 View Post
          Interressant en goed onderbouwd stuk Rickbeen.
          Maar het is moelijk voor een leek zoals ik om de waarheid te kennen:wij zijn afhankelijk van de berichten uit de media.
          Dus omdat iemand zijn bekrompen mening geeft, die nota bene zelfs nergens op slaat, is het gelijk goed en onderbouwd? Het moet niet gekker worden zeg
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

          Comment


          • #6
            Originally posted by Patriciaaa View Post
            Wil je nu serieus een discussie aangaan over dat dierenleed met kippen wel meevalt?
            Zo ja, ben je wel goed wijs?

            Is maar net wat je onder 'niet nodig' verstaat he?
            En leuk die waarde, maar een melkkoe die geen melk geeft is niets meer waard. Je weet zelf heel goed dat dat gemiddelde wordt bepaald door uitersten.



            Dat mag nog wel he? Artikel 43 verbiedt het, maar er staat er eentje boven die het toelaat als het dier daar beter bij af was. Ik dacht dat het 33 was, maar dat weet ik zo niet zeker. Kan het wel opzoeken hoor als je wil.


            Rest ga ik niet eens op in. Vraag me echt af of je wel goed wijs bent als je dat zo kan zien.
            Dat het je niet interesseert, oke. Maar dat je het goed praat vind ik ronduit kansloos.
            Dit mag helemaal niet meer, een schietpin valt onder de wapenwet, dus met die mooie wetten van je is onzin.

            Ten eerste is een niet-melk gevende koe nog geld waard, er bestaat zoiets als de slacht? Krijg je alsnog geld voor. Ten tweede: Een koe kan ook nog beter worden? Zodra dit niet meer van toepassing is kun je hem beter uit zijn lijden verlossen en hem afmaken. Maar door die partij van de dieren mag dat niet meer en moet je lekker je dieren een paar dagen laten lijden voordat je hem afmaakt. Ik ken mensen die liever hun koe uit hun lijden verlossen door hem dood te pinnen en zelf de bak in te gaan dan dat ze hun dieren zien lijden. Een boer heeft hart voor zijn dieren! Anders staan ze niet 24 uur 7 dagen in de week klaar voor ze!!

            En ben jij uberhaupt wel eens in een pluimveestal geweest?

            Dus omdat iemand zijn bekrompen mening geeft, die nota bene zelfs nergens op slaat, is het gelijk goed en onderbouwd? Het moet niet gekker worden zeg
            Anders kom je even met onderbouwde argumenten dan mij in de grond te trappen, dat jij zo'n koe knuffelaar bent betekend niet dat je het beter weet!
            Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
            People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
            BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

            Comment


            • #7
              Het een bedrijf hoeft natuurlijk ook niet hetzelfde als het ander bedrijf te werk te gaan lijkt me.
              Maar zoals ik zei ik heb er zoiezo geen verstand van :P.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Patriciaaa View Post
                Dus omdat iemand zijn bekrompen mening geeft, die nota bene zelfs nergens op slaat, is het gelijk goed en onderbouwd? Het moet niet gekker worden zeg
                Hij neemt in ieder geval de moeite om zijn mening te onderbouwen,of het klopt of niet laat ik in het midden.
                Goed onderbouwd (niet goed EN onderbouwd zoals jijzegt)wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.
                Er zijn uiteraard genoeg misstanden in de vee industrie,dat weet ik ook wel,maar vaak krijgen we een redelijk eenzijdig beeld voorgeschoteld vanuit de media.

                Nogmaals,ik kan hier niet over oordelen maar ze vroegen rickbeen onderbouwing van zijn eerdere reactie en dat heeft hij gedaan toch?
                DIVIDE ET IMPERA

                Comment


                • #9
                  Ben wel benieuwd wat er volgens jou dan zo commercieel aan is, aangezien ik voor mijn werk vaak genoeg op veebedrijven komt waar het er walgelijk aan toe gaat. Je weet wel: kippen die zo snel zwaar zijn geworden dat ze niet meer op hun poten kunnen blijven staan, en dat ze daardoor onder de pussige ligplekken komen.

                  Qua commercieel gelul kan ik maar 1 ding verzinnen: koeien de wei in. Dat wordt compleet uit zijn verband getrokken: als koeien maandenlang op stal hebben gestaan dan vinden ze het idd heerlijk om lekker in de wei te lopen en dan doen ze gek. Maar als ze een open inloop stal hebben, dan staan ze bijna vaker op stal. Dus die hele wei is overgewaardeerd en gewoon zo groot omdat die beelden van die dartelende koeien het goed doen. Maar die pussige kippen? Die zijn echt.
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

                  Comment


                  • #10
                    Alles over een kant heen scheren kan sowieso niet.

                    Er zijn zat boeren die hun werk wel netjes doen, maar daar hoor je niks over. Waarom worden deze boeren niet gepromote in het nieuws bijvoorbeeld? Gek genoeg kiezen Nederlanders er eigenlijk alleen voor om te klagen over een (klein?) aantal boeren die hun beesten volproppen met voedsel, zodat ze een lekker zwaar stuk vlees bieden.

                    Toch denk ik dat het steeds vaker voor komt, doordat veel boeren hun hoofd nog net boven water kunnen houden t.g.v. de economische crisis.

                    Nog even reageren
                    De slachters moeten hun dieren tegenwoordig toch verdoven voor ze die slachten? Daarnaast kennen wij toch verschillende rassen koeien. Het ene ras is vooral kenmerkend voor het produceren van veel melk, het andere ras is uitstekend om vet te mesten en dus voor de slacht?
                    Last edited by Wietse90; 18-06-2013, 19:11.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Ben wel benieuwd wat er volgens jou dan zo commercieel aan is, aangezien ik voor mijn werk vaak genoeg op veebedrijven komt waar het er walgelijk aan toe gaat. Je weet wel: kippen die zo snel zwaar zijn geworden dat ze niet meer op hun poten kunnen blijven staan, en dat ze daardoor onder de pussige ligplekken komen.

                      Qua commercieel gelul kan ik maar 1 ding verzinnen: koeien de wei in. Dat wordt compleet uit zijn verband getrokken: als koeien maandenlang op stal hebben gestaan dan vinden ze het idd heerlijk om lekker in de wei te lopen en dan doen ze gek. Maar als ze een open inloop stal hebben, dan staan ze bijna vaker op stal. Dus die hele wei is overgewaardeerd en gewoon zo groot omdat die beelden van die dartelende koeien het goed doen. Maar die pussige kippen? Die zijn echt.
                      Het is zwaar gelul dat die kippen door hun poten heen zakken, zoals hier al eerder aangaf, een kip loopt zelf naar zijn eten toe! De boer voert ze echt niet met de hand hoor. Dus hoe kan die kip aankomen als hij door zen poten gezakt is en niet eens bij zijn eten kan komen?

                      Koeien de wei in is niet altijd beter, koeien krijgen wormen of gas in de darmen door zand, en daar moet dan voor gespoten worden? Maar nee dat mag eigenlijks ook niet, want dat is slecht voor het beesje. Mensen weten niet wat ze willen. Tevens wil de regeling ook minder koeien buiten hebben ivm de uitstoot van ammoniak.
                      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

                      Comment


                      • #12
                        En sowieso komt het inderdaad in de pluimvee sector veel vaker voor zoals Patricia aangeeft. Het begint al met het broedproces bij kuikens. De "oven" wordt op een bepaald tijdstip open gedaan waarna de kippers vanuit een loopband in een stal gegooid worden. Mocht je te vroeg geboren worden, kan het zijn dat je 2-3 dagen zonder water zit. Ben je te laat? Jammer, deur is al open geweest en jij bent door de snijmachine heen gehaald.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Wietse90 View Post
                          Alles over een kant heen scheren kan sowieso niet.

                          Er zijn zat boeren die hun werk wel netjes doen, maar daar hoor je niks over. Waarom worden deze boeren niet gepromote in het nieuws bijvoorbeeld? Gek genoeg kiezen Nederlanders er eigenlijk alleen voor om te klagen over een (klein?) aantal boeren die hun beesten volproppen met voedsel, zodat ze een lekker zwaar stuk vlees bieden.

                          Toch denk ik dat het steeds vaker voor komt, doordat veel boeren hun hoofd nog net boven water kunnen houden t.g.v. de economische crisis.

                          Nog even reageren
                          De slachters moeten hun dieren tegenwoordig toch verdoven voor ze die slachten? Daarnaast kennen wij toch verschillende rassen koeien. Het ene ras is vooral kenmerkend voor het produceren van veel melk, het andere ras is uitstekend om vet te mesten en dus voor de slacht?
                          Hier ben ik het helemaal mee eens, boeren werken hard en krijgen weinig.

                          Klopt, je hebt vleeskoeien en melkkoeien. Tevens kun je melkkoeien wel slachten als ze oud zijn (procentuele vervanging van de veestapel), alleen wordt dit vlees niet voor consumtie gebruikt, maar voor bijvoorbeeld kattevoer.
                          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Wietse90 View Post
                            En sowieso komt het inderdaad in de pluimvee sector veel vaker voor zoals Patricia aangeeft. Het begint al met het broedproces bij kuikens. De "oven" wordt op een bepaald tijdstip open gedaan waarna de kippers vanuit een loopband in een stal gegooid worden. Mocht je te vroeg geboren worden, kan het zijn dat je 2-3 dagen zonder water zit. Ben je te laat? Jammer, deur is al open geweest en jij bent door de snijmachine heen gehaald.
                            uhm ik weet niet wat voor kippen jullie daar hebben? Maar na het broeden worden kuikens in kratten gestopt en natuurlijk gooit de boer er niet meer, omdat hij daar toch voor betaald!
                            Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                            People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                            BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Rickbeen View Post
                              Dit mag helemaal niet meer, een schietpin valt onder de wapenwet, dus met die mooie wetten van je is onzin.
                              Excuus, ik dacht dat je doelde op het doden van eigen dieren. Dat mag wel degelijk. En dan is een schietpin niet de enige manier he. Sterker, van die schietpin is een totaal andere wet die niet op het dier is gericht (maar natuurlijk op wat mensen ermee kunnen).

                              Ten eerste is een niet-melk gevende koe nog geld waard, er bestaat zoiets als de slacht? Krijg je alsnog geld voor.
                              Een auto die total loss is, is ook geld waard. Wel wat minder he?

                              Ten tweede: Een koe kan ook nog beter worden? Zodra dit niet meer van toepassing is kun je hem beter uit zijn lijden verlossen en hem afmaken.
                              Natuurlijk kan dat, maar dat kan niet altijd. En het is maar net afhankelijk van waarom een koe geen melk geeft.

                              Waarom heb je het eigenlijk over koeien? Wel een makkelijk onderwerp, aangezien koeien er het beste vanaf komen in een bio industrie, en aangezien er verhoudingsgewijs weinig bio industrie voor koeien is. Waarom? Omdat hun gemoedstoestand bepaald hoeveel melk ze geven. En melk is toch hetgeen wat een koe waardevoller maakt.

                              Ik had het over kip. Zullen we het daarbij laten?

                              Maar door die partij van de dieren mag dat niet meer en moet je lekker je dieren een paar dagen laten lijden voordat je hem afmaakt.
                              Laat deze bijzondere manier van interpreteren nu net een reden zijn waarom dieren het niet goed hebben. Hoe kom je er in godsnaam bij dat zon partij zoiets wil??
                              En ja, ik snap je redenatie. Maar hoe kan je nu denken dat dat de juiste is?

                              Ik ken mensen
                              En de mensen die je kent zijn een weerspiegeling van de maatschappij ofzo?
                              Rick, die acties zijn toch niet bedoeld om goedbedoelde mensen te pakken ofzo, als je dat denk. Die zijn bedoeld voor een heel ander type mensen. Ik neem aan dat jij wel inziet dat er een groot verschil kan zijn tussen de ene en de andere boer?

                              Een boer heeft hart voor zijn dieren! Anders staan ze niet 24 uur 7 dagen in de week klaar voor ze!!
                              Oh, met die logica hebben malafide hondenhandelaren dan ook hart voor hun hondjes. Je weet wel, dat type mensen wat doelbewust doodzieke hondjes verkoopt, en wat ze nog even inspuit met dextrose (of zelfs pepmiddelen) om ff een dure pup fit te laten lijken? Die doelgroep werkt immers ook keihard.
                              Komop Rick, je weet toch heus wel dat er een groot verschil tussen de ene en de andere? En dat er zelfs tussen de oudere generaties en de jongere generaties een groot verschil zit?

                              En dan nog; hart voor een dier wil niet zeggen dat het het beste is he. Je komt heel ver, dat wel. Maar om een ziek voorbeeld te geven: een pedofiel houdt ook van kindjes.

                              En ben jij uberhaupt wel eens in een pluimveestal geweest?
                              Regelmatig. Je mag wel een dagje mee met mn werk hoor? Ik dacht dat je niet ver bij me vandaan woonde?

                              Anders kom je even met onderbouwde argumenten dan mij in de grond te trappen, dat jij zo'n koe knuffelaar bent betekend niet dat je het beter weet!
                              Dit soort opmerkingen zijn niet echt nodig he.

                              En waar trap ik jou de grond in? Ik heb iets tegen plofkip en bioindustrie. Maar lang niet iedere boer valt daaronder.
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X