Het grote honden topic.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by quibus View Post
    Ok naja ik ben er niet in thuis maar vind het idioot dat je een beest in huis neemt of donesticeerd.
    Voor je eigen fun..is toch raar een levend wezen gevangen houden.
    Domesticatie van honden is niet iets wat vrij recent is, het is een proces dat duizenden jaren geleden begon. Zowel de wolven die gedomesticeerd werden als de mens hadden er baat bij om bij elkaar in de buurt te zijn. Voor de wolven was het de garantie van een makkelijke voedselbron want die aten de restjes, en voor de mens was het handig om een waakdier en voedselbron in de buurt te hebben. Het had dus niets te maken met plezier, maar met overleven.

Ik geloof er geen reet van dat zon beest net zo happy is als in de natuur.
    Een hond die bij iemand woont en goed wordt behandeld voelt zich echt niet gevangen. Het is immers geen kanarie in een kooi.

Het is natuurlijk anders wanneer er sprake is van mishandeling, maar dat is weer een ander hoofdstuk.

Originally posted by Pren View Post
    Je zou als vuistregel kunnen nemen dat alle dieren op de boerderij gedomesticeerd zijn. Dus ook geiten, schapen, runderen etc. Waarom dat met katten is gebeurd, weet ik niet.
    Katten zijn nuttig voor het verdelgen van muizen, rattten, etc.
    Last edited by inferno_0666; 30-09-2013, 14:09.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Katten zijn nuttig voor het verdelgen van muizen, rattten, etc.
      Dat ik daar niet opgekomen ben :') Anders ging de oogst naar de kloten inderdaad.
      Ik doe een gok

Comment

Die beesten hadden dus een doel..nu niet meer dan plezier.
        Maar im out ik snap je punt maar begrijp het gewoon niet

Comment

Ik film bram wel een x als ik thuis kom dan zie je hoe happy XD

Comment

Twee Rottweilers Hoyt en Floyd. Topbeesten.
            Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by quibus View Post
              Die beesten hadden dus een doel..nu niet meer dan plezier.
              Maar im out ik snap je punt maar begrijp het gewoon niet
              Ze hebben nog steeds een doel. In veel landen maken boeren nog steeds gebruik van herdershonden, bijvoorbeeld. Of wat dacht je van blindegeleidehonden, lawinehonden en waak- en verdedigingshonden, signaalhonden, etc?

In het westen is het een beetje doorgeslagen en worden honden vaak op uiterlijk gefokt en dat heeft meer te maken met plezier inderdaad.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Mijn oom en tante hebben een boerderij en 7 katten terwijl ze nooit een kat gekocht hebben. Die zijn stuk voor stuk aan komen lopen omdat er veel konijnen, ratten en hermelijnen op al dat voedsel af komen. Ik denk dat de domesticatie van katten ook ooit zo begonnen is
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

IMG_20121103_115740.jpg

Alaskan Malamute
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Mooie hond, zo een wil ik later ook. Zijn ze een beetje rustig van aard? Hebben een jack russel gehad en dat zijn net beesten met adhd aan de speed
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
                      Mooie hond, zo een wil ik later ook. Zijn ze een beetje rustig van aard? Hebben een jack russel gehad en dat zijn net beesten met adhd aan de speed

deze wel en het een goedzak, maar zo zijn ze niet allemaal. ze hebben wat meer oer instinct dan de doosnee huishond.
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

@ hierboven
                        Dat soort honden zijn toch roedelbeesten? Die leven het liefst met minstens nog een hond van hetzelfde ras toch? En ze hebben een huis met veel loopruimte nodig het liefst met een grote tuin. Tenminste dat is mij altijd verteld.. wel een prachtige hond en zou er ook wel 1 van willen opvoeden!

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                          [ATTACH=CONFIG]17294[/ATTACH]

Alaskan Malamute
                          Wauw mooie hond, jaloers!

Comment

Had een Duitse Dog maar die is vorig jaar helaas overleden. Grootste honden die er zijn maar hebben de persoonlijkheid van een schoothondje. Top dier !

Voorbeeld ( niet de mijne )
                            Superbia in Proelio

Comment

Huskies, zou er zo dolgraag 1 opvoeden
                              zal zo mijn held is plaatsen

Comment

Onze Engelse Stafford, van 1.5 jaar.

we hebben altijd dobermans gehad maar omdat me zus een kind kreeg hebben we een "kindvriendelijke" hond genomen.
                                Attached Files
                                Een doel zonder een plan is slechts een wens.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X