Sportschool beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke mooie optie's, nee ga natuurlijk niet naar mijn collega's toe. Wil plek nog niet zeggen totdat alles rond is, want gaan niet volgende maand beginnen... zeker nog wat maanden duren en iemand met genoeg geld dit ziet prakt er gelijk iets neer misschien ahahah

Heel makkelijk hoor maar je the gym (naamplaats) erbij van mag het altijd weer!
    Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
      en dat er altijd ruimte is voor goeie gratis begeleiding op training voeding afvallen enz enz..
      Weet niet hoe dat in nederland zit maar als je begeleiding doet moet je 21 % btw betalen op de abonnementen en zonder begeleiding 6 %. Je moet dus wel degelijk kunnen aantonen als de fiscus komt dat jij niet stiekem begeleiding zit te geven aan personen die daar niet voor betaald hebben.

Heb ergens de indruk dat je nog geen business plan hebt gemaakt, heb je de nodige verzekeringen al bekeken bijvoorbeeld?
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Ben bezig met het plan, ga zo even naar mijn vader om alles verder uit te werken. Ik heb nodige info van die andere sportschool wat die kwijt zijn aan verzekeringen en water gas en licht enz.. alle maandelijkse vaste kosten.

Dus het wordt 6% want ge gaan geen begeleiding doen tegen betaling, maar mensen aansturen lijkt me niet meer dan normaal ???
        Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
          Ben bezig met het plan, ga zo even naar mijn vader om alles verder uit te werken. Ik heb nodige info van die andere sportschool wat die kwijt zijn aan verzekeringen en water gas en licht enz.. alle maandelijkse vaste kosten.

Dus het wordt 6% want ge gaan geen begeleiding doen tegen betaling, maar mensen aansturen lijkt me niet meer dan normaal ???
          100 % zeker ben ik dat niet, heb dat vroeger eens opgezocht maar normaal als je dit doet moet je de 21 % btw betaling (ook al zeg je dat je het gratis doet zit er eigenlijk in hun abonnement ook begeleiding in). Tuurlijk mag je ze aansturen, maar je moet wel een goed plan hebben en aantonen dat je ze niet begeleid als ze aan je deur staan.

Maar ben het dus niet zo zeker, dus zou zeggen google het even.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Hey,

Is allemaal 6% btw alleen als ik iemand inhuur die les komt geven op pers trainingen dan betaal ik aan die persoon 21% btw voor zijn diensten.
            Een dag niet getraind...

Comment

Weet niet of het al gezegd is maar denk ook aan het feit als je een natuurlijk persoon als rechtvorm hebt dat je aansprakelijk bent met je eigen bezittingen. Ze kunnen bij het failliet gaan dus je huis en alles afpakken. Als je het met vrienden doet zorg dat dat je vennoten zijn en dat de bank je rechtvorm is.

BTW, voor de Bedrijfskundige moet je hier zijn
              Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
              People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
              BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Gewoon als BV registreren, is allemaal niet meer zo moeilijk.

Comment

Leuk plan! In de sportschool waar ik werk is het publiek ook gemixt, merk toch dat het vooral dames afschrikt als ik ze een rondleiding geef.
                  Het scheelt dat wij een hele grote gym hebben maar zou niet weten of het goed gaat in een kleine gym.

Over jaar abbos mag je sinds dit jaar niet meer met jaar stilzwijgend verlengen maar je mag wel elke maand opnieuw stilzwijgend verlengen.

Qua muziek kan je makkelijk iTunes radio of spotify gebruiken.

Waar je je niet in moet vergissen is het maken van machines, rekeningen van 3 a 4 honderd eurootjes is normaal. Kijk maar eens wat een simpel kabeltje kost van hammer strenght, techno gym of life fitness.

Welk beleid ga je voeren in je sportschool; moet iedereen zijn cardio toestel schoonboenen of mogen ze er zo afstappen en vertrekken. Dit is per sportschool heel verschillend.
                  Ook met het kleding beleid, kan ik mijn shirt uittrekken om even een dubbel back biceps eruit te gooien of mag ik dit alleen in de kleedkamer doen.
                  Dan nog welke shirts mogen wel en niet en moet ik met een handdoek trainen.

Hoe ga je het doen met personeel? Als je iemand aan het begeleiden bent en er belt iemand op of staat iemand die je sportschool van binnen wilt zien moet je deze 'toekomstige klant' te woord staan maar je kan niet halverwege je begeleiding staken.
                  Zorg dat dit strak op papier staat dat je weet hoe je gaat handelen en altijd het zelfde blijft doen.

Kan nog wel zo even doorgaan maar wens je veel succes!
                  Als je keertje in amsterdam bent kom een keer langs dan kan je zien hoe het hier gaat als et je leuk lijkt en trainen we nog even samen.

Als je open gaat kom ik ook een keertje bij je langs!
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                    Gewoon als BV registreren, is allemaal niet meer zo moeilijk.
                    Heb je wel een startkapitaal nodig van 18.000

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      Leuk plan! In de sportschool waar ik werk is het publiek ook gemixt, merk toch dat het vooral dames afschrikt als ik ze een rondleiding geef.
                      Wat me in mijn gym opviel was dat als vrouwen een rondleiding vragen dit door een vrouwelijke medewerker gedaan wordt. En als mannen een rondleiding vragen dit door een mannelijke medewerker gedaan wordt. Ik denk dat de (toekomstige) klant dat toch het beste waardeert.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Oh nee dat is gewijzigd lees ik net, geen startkapitaal meer nodig

Comment

Originally posted by NickP View Post
                          Dat wilden zij afschaffen dus of dat nog zo is weet ik niet. Een alternatief is dan een Britse LTD. Die is gelijk aan een BV en er is geen startkapitaal nodig.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Startkapitaal is niet meer nodig, aansprakelijkheden liggen wel wat moeilijker tegenwoordig voor het eerste jaar.

Comment

Originally posted by NickP View Post
                              Niet meer

Comment

Vind het erg jammer dat het niet bij mij in de buurt is/zal zijn, ik had mijzelf graag ingeschreven.
                                Ook al zou het niet echt n goede reclame zijn, n bejaarde die zn gemotoriseerde rollator voor je deur zet en met n peuk in zn bek vraagt waar de deurknop zit whaaaahahahaha.
                                Maar goed ik zou er wel zijn en veel plezier hebben in m'n sport.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X