Bikes, stuff & more...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by mdejonge View Post
    Zie het topic nu pas....
    Ben momenteel zelf bezig met mijn motor rijbewijs....
    Maar rijd al enige tijd enduro ritten, hiervoor heb je officieel wel een rijbewijs nodig, maar de nodige fraude kun je zo mee doen :P
    Ik rijd momenteel nog lekker 2 takt 250.... heerlijk felle dingen. Ktm overigens.
    Off-road is eigenlijk hetzelfde als een crossmotor, alleen hebben wij een kenteken, en dagrijlicht. Hierdoor wordt de motor al gauw 800 duurder.

Zodra ik mijn rijbewijs heb zal er ook een weg racer bij komen, welke dat weet ik nog niet.

Qua technisch aspect, tjah, ik doe alles zelf. Pak zo het hele blok uit elkaar, 2 takt of 4 takt.

Wij rijden altijd met een vrienden groep.
    Zon 6 man, en het is geweldig.

Wij gaan vanmiddag even naar DLD crossen, dus tot ziens! als ik niks breek:P

Martijn.

Die 2 takt monsters zijn ook echt super. Overal rijden, op de weg, in de bossen, elk zandpaadje noem maar op..

Honda Cr 250 Fun GoPro HD - YouTube

Comment

[QUOTE=Protasius;1224514]Zo nu even de echte fotos

Dikke fiets rein! echt nice!
      Last edited by Beachboy; 15-06-2014, 20:40.
      Mind is everything.

Comment

Net nog heerlijk ff een rondje gereden! En dat weer voor het eerst dit jaar... Heerlijk!

Comment

Originally posted by resike View Post
          Dikke fiets rein! echt nice!
          thnx man :

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
            Die 2 takt monsters zijn ook echt super. Overal rijden, op de weg, in de bossen, elk zandpaadje noem maar op..

Honda Cr 250 Fun GoPro HD - YouTube
            Idd heerlijk, 4 takt ook overigens , vooral voor de enduro ritten. Zit eraan te denken om over te stappen op 4 takt 530. Even wat meer power alleen het felle van de 2 takt is zo zalig......

Trouwens, de jongen in het filmpje durft niet zo best op achterwiel haha.
            In between obsessed periods

Comment

op dit moment kan ik geen motor meer betalen door me gti maar die haalt ook bijna de 270:P
              Attached Files
              Daar boven op de berg

Comment

@mohwhip die is echt Nice man!

Comment

Yeah dsg en leerenbekleding ;p
                  Daar boven op de berg

Comment

Originally posted by joelzwolle View Post
                    Kwa denken zit je dus al op de goeie weg! Haha! Nee als je motor rijd moet je kijken voor 4! En vooral geen risico's nemen. Voorbeeld als ik op een weg rij waar je 70km mag twee baans ga ik 80 rijden ik wil absoluut niet tussen de auto's rijden. En je leert pas te rijden door te rijden (alleen nie met lessen) zoals in een auto.

Ik heb heb twee jaar geleden nog een zwaar ongeluk gehad, ben aangereden door een auto! Hij had me niet gezien. Voor mijn gevoel wou hij er nog ff snel voor langs. En ja daar lig je dan op een ring weg met je bakkes op het asfalt. Zelf had ik alleen m'n knieën kapot, m'n broertje zat achter op en heeft een blijvende blessure plus de motor van me pa total loss. Gelukkig was het niet mijn schuld en werd alles vergoed zijn van een 800ss naar een 1000ss gegaan, maar iedere keer als ik er langs rijd denk ik er nog aan hoe m'n broertje op een wervel plank werd geknoopt en met spoed naar het ziekenhuis ging!

Dat at is voor mij iets geweest waar ik veel van heb geleerd! Kijk uit en wees voorzichtig!
                    Thanks indd voor dat soort zaken ben ik ook bang, toch heel zuur zoals je zegt als je er blijvende schade aan overhoudt (en dan is materieel niet eens zo erg) . Het is vaak ieder voor zich op de weg nowadays en ik weet niet in hoeverre je dan als motorrijder soms invloed hebt op je veiligheid, is risico van het vak denk

Comment

Vind motorrijden wel vet, maar eerst me auto en vaar bewijs halen, zijn voor mij toch wat belangrijker.

Mocht toen wel een keer op een verjaardag klein stukkie op die van me oom, zo'n vette BMW, allejezus wat gaat dat hard. Vond dat ons neon sprintertje wel leuk trok, maar dat ding o.0

Comment

Je ziet de laatste tijd ook veel van dat soort filmpjes voorbij komen op dumpert etc. Van die gasten die met een flinke snelheid door file's knallen, en dan wijkt er even een auto af naar links.. Tja.. eigen schuld dan ook natuurlijk. Ik snap niet waar ze het lef vandaan halen. Mijn ballen zouden al lang in mijn keel gezeten hebben.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                          Niet zo mijn ding, scooters waren leuk toen je 16 was, motorscooters vind ik persoonlijk geen echte motors. Maar ik snap wel dat je door de nieuwe wetgeving misschien wel niet anders kan.
                          Ik heb nog nooit op een motor gereden en rij al iets langer dan een jaar op een scooter en vind het nogsteeds super leuk. Zelfs leuker dan rijden in een snelle auto. Ik ben 18 jaar dus ben ik van plan om mijn a1 rijbewijs te halen en een motorscooter te halen totdat ik mijn rijbewijs a heb en dan van plan een husqvarna nuda 900 r aan te schaffen en een dikke akrapovic uitlaat eronder knallen natuurlijk
                          Een opgevoerde gilera runner 180cc (125cc op papier) kan al in 3-4 seconden naar de 100 met een top van 160+. Maar dit lijkt mij niet helemaal veilig .

De regels betreft snorscooters zijn helemaal ruk. Mijn scooter gaat veelste hard maar zo rijden is wel veiliger rijden dan een standaard scooter. Maar als je gepakt wordt op een rollerbank mag je gelijk je scooter inleveren en alles bij elkaar kost zo een 500 euro. Ik heb 2 dagen op een standaard scooter gereden en ben een stuk of 3-4 keer bijna aangereden en van de weg af gereden door automobilisten die gingen inhalen ook op plekken waar je niet mag inhalen. Levensgevaarlijk maar wel begrijpelijk.
                          Whether you think you can, or think you can't, you're right.

Comment

http://m.youtube.com/watch?v=9CrOpGtL5pM

dumpert.nl - Jongens, dit duurt me te lang
                            Whether you think you can, or think you can't, you're right.

Comment

Originally posted by akito View Post
                              Thanks indd voor dat soort zaken ben ik ook bang, toch heel zuur zoals je zegt als je er blijvende schade aan overhoudt (en dan is materieel niet eens zo erg) . Het is vaak ieder voor zich op de weg nowadays en ik weet niet in hoeverre je dan als motorrijder soms invloed hebt op je veiligheid, is risico van het vak denk
                              Je hebt zeker invloed op je veiligheid je kijken voor jezelf maar ook voor de overige weg gebruikers. Dat is wat ik er dus van heb geleerd!

Comment

Originally posted by stealthy View Post
                                Ik heb nog nooit op een motor gereden en rij al iets langer dan een jaar op een scooter en vind het nogsteeds super leuk. Zelfs leuker dan rijden in een snelle auto. Ik ben 18 jaar dus ben ik van plan om mijn a1 rijbewijs te halen en een motorscooter te halen totdat ik mijn rijbewijs a heb en dan van plan een husqvarna nuda 900 r aan te schaffen en een dikke akrapovic uitlaat eronder knallen natuurlijk
                                Een opgevoerde gilera runner 180cc (125cc op papier) kan al in 3-4 seconden naar de 100 met een top van 160+. Maar dit lijkt mij niet helemaal veilig .

De regels betreft snorscooters zijn helemaal ruk. Mijn scooter gaat veelste hard maar zo rijden is wel veiliger rijden dan een standaard scooter. Maar als je gepakt wordt op een rollerbank mag je gelijk je scooter inleveren en alles bij elkaar kost zo een 500 euro. Ik heb 2 dagen op een standaard scooter gereden en ben een stuk of 3-4 keer bijna aangereden en van de weg af gereden door automobilisten die gingen inhalen ook op plekken waar je niet mag inhalen. Levensgevaarlijk maar wel begrijpelijk.
                                3 seconden op 100 klinkt wel erg bruut, heb je hier een filmpje van want dat kan ik me niet voorstellen Maar nog is het anders als een motor, het klinkt anders, je kan er niet mee schakelen en het ziet er uit als een scooter. En kwa vermogen blijft het ook ver achter.

De problemen die je omschrijft met het rijden op een standaard scooter heb ik zelf nooit. Misschien komt het omdat je geen rekening houdt met andermans fouten? Klinkt een beetje dom natuurlijk, maar ik maak dit dagelijks mee. Altijd rekening houden met wat de ander fout kan doen, daar voorkom je een hoop shit mee. Denk aan oversteken zonder te kijken, geen voorrang geven aan achterliggers als ze afslaan etc.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X