Omdat ik wilde begrijpen waarom ik het zo moeilijk heb met al die schema's en programma's die "lineaire" progressie voorschrijven dmv je gewichten met "vaste stappen" te verhogen ipv "procentueel" te verhogen heb ik voor de zekerheid eens de betekenis van "lineair" opgezocht...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lineariteit
De progressie die bestaat uit het systematisch verhogen met bijv. 5 of 10 kg is dus géén lineaire progressie...
Ik wist wel dat er ergens iets moest schorten aan de logica - ben blij dat het "probleem" niet bij mezelf te zoeken was (althans voor wat dit euvel betreft lol)...
Toegegeven: binnen bepaalde parameters ligt het verhogen met "vaste stappen" wel heel dicht bij wat ik een lineaire progressie zou noemen, maar als je niet binnen die parameters valt zou ik toch de voorkeur geven aan een aanpak op basis van procenten: minder kans op falen en dus minder kans op plateau's en deloads (die leggen toch maar een rem op je progressie en zijn ook niet bevorderlijk voor de moraal)...
Tsja, in bepaalde discussies is het belang van semantiek toch niet te onderschatten lol...
Cheers!
Comment