Uitbreiding HDD

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitbreiding HDD

Hey aangezien het kerst avond is, ik vrijgezel ben en niets te doen heb ben ik is wat dingen aan het uitzoeken geweest.
    Ik wil wat extra opslaggeheugen in mijn computer plaatsen.. aangezien mijn ict kennis beetje vervaagd is heb ik wat research gedaan echter kom er niet helemaal uit. aangezien jullie me al vasker super geholpen hebben
    welke zouden jullie kiezen
    Dunnet.nl - HDS722020ALA330 - Hitachi 2Tb 3.5" Sata-300 7200Rpm 32Mb
    of de iets duurdere variant
    Western Digital Caviar Green WD20EADS, 2TB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
    beide zijn 2 TB

een andere suggestie kan ook

alvast bedankt (A)

Ik zou gewoon voor de hitachi gaan die WD is zoon green edition is zoon mileu-vriendelijke variant volgens mij. Maar kwa specs zijn ze volgens mij allebei het zelfde. Voor mij was de keuze makkelijk de Hitachi voor 30,- minder.

Comment

En western digital schijven gaan vaak tikken na een tijdje. Dat is een zeer irritant geluid.
      en de Hitachi is goedkoper. niet moeilijk dan
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

WD is wel topspul. Hitachi heb ik geen ervaring mee.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          WD is wel topspul. Hitachi heb ik geen ervaring mee.
          Hitachi, Samsung, Western Digital zijn alle 3 topmerken als het gaat om HD's. Dus het is allebei wel een goede keuze...
          --
          En dat WD na een tijde gaat tikken is onzin...misschien toevallig bij die schijf die jij waarschijnlijk hebt gehad. Als een HD begint te tikken of vage geluiden begint te maken betekent dat vaak dat ie zijn beste tijd gehad heeft.
          --
          De Western Digital die jij noemt...verbruikt minder stroom en is waarschijnlijk heel iets stiller als die hitachi vandaar dat ie ook iets duurder is. Maar kwa merk zijn het allebei A- merken
          Last edited by Mr007; 25-12-2009, 20:12.

Comment

Ik heb 30 weken bij een computer reparatie bedrijf gewerkt.
            90% van de WD schijven van meer als een jaar oud tikte.

Comment

Originally posted by laurann View Post
              Ik heb 30 weken bij een computer reparatie bedrijf gewerkt.
              90% van de WD schijven van meer als een jaar oud tikte.
              Van de 3 schijven die je van WD kreeg....
              Ik werk zelf ook bij een PC-winkel...en WD is niks mis mee hoor..

Comment

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het vaker heb meegemaakt. en dat waren niet 3 schijven maar toch wel een tiental.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                  Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het vaker heb meegemaakt. en dat waren niet 3 schijven maar toch wel een tiental.
                  Ja oke dat is waar..maar de levensduur van HD ligt ook vooral aan de gebruiker zelf.

Possel ik hoop dat je nu genoeg info hebt om een keuze te maken

Comment

jah heeft nog geen haast even rustig alles nakijken enzo.. is de bedoeling mijn top films digitaal te laten staan zodat ze niet verloren gaan.. (hd crash ff uitgesloten)

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                      jah heeft nog geen haast even rustig alles nakijken enzo.. is de bedoeling mijn top films digitaal te laten staan zodat ze niet verloren gaan.. (hd crash ff uitgesloten)
                      ok ok...je zou ook kunnen kijken na een externe hardeschijf kan je je films overal bekijken. Een 1,5TB Externe HD begint bij de €90,-

Harde Schijven Extern | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Comment

wil ze intern heb ruim 5 slots over dus uiteindelijk komt er zo'n 10TB in te hangen

Comment

Waarom 10 TB?
                          En waarom neem je niet meerdere kleinere en zet je ze in RAID?
                          Dat is echt een stuk sneller!

Comment

True, maar dan zou je 5 moeten hebben, als je zoveel gig gaat stripen en je raakt er een kwijt...
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

wat is een stuk sneller. betreft windows snelheidstest behaald mijn schijf nu een 6. maximale is een score van 8 rest van de pc ligt boven de 7.
                              zoals atta al beschrijfd is dat het nadeel van raid 0

mijn doel is gewoon mijn goede films te bewaren in de eeuwigheid. heb nu zo'n 400 dvds waarvan ik zeg oke die kunnen wel in het rijtje . meeste horror films zullen over een x aantal jaar verdwijnen ivm de leefduur van een dvd voor zover die beschadiging kan oplopen in een case in een afgesloten koffer.

anyways icm windows media centre kan je zo een mooi compleet iets neerzetten. beetje wannabe apple tv. alleen dan met 200x meer geheugen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X