Pc bouwen Tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Check dit, kwijl kwijl :

    ASUS UX21 - The Ultrabook is here - YouTube
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    Comment


    • #32
      Ultrabooks zijn inderdaad schitterend voor onderweg, als je toch al een sterke pc thuis hebt staan. Het kost je alleen genoeg.

      Zit idd te loeren op die K serie, zoals op pag 1 genoemd. K serie heeft gelukkig wel virtualisatie.
      Virtualisatie hebben ze beide. Het werkt alleen nog niet super omdat ze een bug hebben. En bijvoorbeeld je raidcontroller, OCZ revodrive, of grafische kaart doorlussen naar je virtuele machine gaat bij ze beide niet lukken. Je moet trouwens goed kijken of de k versie uberhaupt VT-d gaat ondersteunen, want bijvoorbeeld de k variant van de i5-2500 ondersteunt het dan weer niet. Daar moet je kiezen tussen VT-d en goed overclocken.

      Maar wat nu wel en niet kan bij het ontbreken van VT-d/ het hebben van de bug, kan ik je ook niet zeggen. Ik draai nog lekker op een 'ouderwetse' i7-920, en deze heeft het gewoon allemaal, dus heb ik me verder niet verdiept in de verschillen tussen VT-d en VT-x.

      Intel support tot 1600......1866 zal niet gaan toch, ook omdat mobo t niet kan, zoiets
      En zo ondersteunde intel officieel tot ddr-3 1066 bij de X58 chipset, terwijl ik op mijn REIIX toch echt ddr3-1600 kan selecteren bij een stock baseclock. Het varieert gewoon van mobo tot mobo. Ik meende me te herrineren dat sommige moederborden tot 2400Mhz ondersteunen, want anders zou het ook geen zin hebben om kitjes uit te brengen die op die snelheid werken. Maar wederom zul je zelf even het precieze ervan moeten uitzoeken. Ik geef je een zaklamp, maar je zult zelf het pad moeten verlichten.

      Dacht het het verschil in merk ssd te maken had met dat sommige fabrikanten slimme techniek toepassen waardoor die niet traag wordt. Anders gezegd bij het uitzetten eea wordt gewist waardoor je schoon opstart, zoiets was het ?
      C'est TRIM, maar dat is een functie die al meer dan een jaar standaard erin zit. Het wordt overigens niet ondersteunt als je je ssd's in RAID zet. Maar met 'de nieuwste generatie' bedoel ik de sata3 ssd's: Samsung 830 SSD serie review | Hardware.Info Nederland

      Wat betreft een desktop is imo het verschil niet zo dramatisch. Vooral omdat je de videokaart ed los kan upgraden, met mij eens ?
      Gezien mijn persoonlijke situatie kán ik niet eens upgraden wegens bovengenoemde bugs. Sowieso heb ik de rekenkracht nog niet eens nodig. Maar ivy bridge + een HD7xxx GPU gaat het sowieso worden vanwege de TDP's: 77vs 130w voor de cpu (dit verschil wordt absoluut gezien nog groter met overclocken), en een magere 3w als de GPU idlet. Beide zijn welkome zaken omdat mijn gamerig tevens dienst doet als download, backup, voip en fileserver.

      Ff voor de goede orde, ff kijken of ik het begrepen heb. Intel doet in hun chips toch video bewerkingsactie, lees basis video kaart leveren, wat ze de GPU noemen ?
      Tot de i7-2600k zit er inderdaad een HD2000 of HD3000 GPU in, daarboven zul je een losse GPU moeten aanschaffen om uberhaupt een uitgang te hebben. Hoe en wat met betrekking tot videobewerking kan ik je totaal niet mee helpen. Ik heb het nooit gedaan, en ik heb een heel sterk vermoeden dat dit sowieso de komende paar jaar nog zo zal blijven.

      Ga ze nog een mail sturen of ze dmv bios update ivy bridge support zullen gaan leveren. Zou moeten kunnen volgen onderstaand filmpje
      Intels Tic-Toc. Dieshrinks zijn backwards compactibel, architectuurveranderingen niet. Dit was zo bij de core architectuur (bevat 65 en 45nm cpu's), de nehelam architectuur (bevat 45 en 32nm cpu's) en iig bij de mid-range sandy bridge architectuur (32 en 22nm) is het al zo. Kom nooit je geld terugvragen als het niet zo is, maar ik ben er vrij zeker van dat er nog wel een 22nm SB-E cpu zal uitkomen die op S2011 werkt.

      Voor laptop vervanging ga ik zkr wachten. Ivy bridge levert grote improvement tov Sandybridge. 30 of 50% Gpu improvement, USB 3 support...Thunderbold support......en nog een paar van die dingen.

      Nu Ivy Bridge gaat komen, komen ook de laptops met ssd, hd schermen (was al zo met sandybridge) usb 3, energie zuinig dus geen stofzuiger meer althans niet zo snel meer bij IDL. Ultra dun enz. enz. zie pix. Ws gaat de MBP dus ook een update ondergaan Apple mag namelijk niet achter blijven anders verliezen ze marktaandeel, dus ja

      Wat betreft een desktop is imo het verschil niet zo dramatisch. Vooral omdat je de videokaart ed los kan upgraden, met mij eens ?
      I couldn't agree more.

      Verder hoor ik iets over een single core die je nu hebt? Als jij gaat upgraden naar zelfs een basic i3-2100, dan val je stijl achterover.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

      Comment


      • #33
        Ik meende me te herrineren dat sommige moederborden tot 2400Mhz ondersteunen, want anders zou het ook geen zin hebben om kitjes uit te brengen die op die snelheid werken
        OOh heb die kitjes gezien dacht eerst dat het een fout was ofzo. Heb er nu 533 in zitten ofzo.

        2400Mhz = kwijl, kwijl

        Zelfde ook met fsb= 800, was in die tijd bruut snel.

        Ben nog geen goedde mobo tegengekomen die hoger dan 1600 ondersteunt. Ik hou ook rekening met hackintosh,vdaar gigabyte mobo

        C'est TRIM, maar dat is een functie die al meer dan een jaar standaard erin zit.
        Aah kijk was dus gwoon oude info aan het lezen haha

        Maar met 'de nieuwste generatie' bedoel ik de sata3 ssd's:
        Zieke verschillen zeg, die bencmarks

        je je ssd's in RAID zet
        gaat niet gebeuren, zie het nut er nog niet van in. Doe belangrijke zaken sowieso backuppen op 2 hdds. Wat XtronX linkte das interessant....hdd icm ssd wbt snelheid dan he.

        Hoe en wat met betrekking tot videobewerking kan ik je totaal niet mee helpen. Ik heb het nooit gedaan, en ik heb een heel sterk vermoeden dat dit sowieso de komende paar jaar nog zo zal blijven.
        Eens, hoeft gelukkig niet heel duur te worden.Normale kaarten draaien tegenwoordig op 1 gig ddr3 tot ddr5, das ziek, houdt in je achterhooofd dat je processor ook eea kan, 1+1 maakt 3 imo.

        High end, game kaarten zijn duur.....gelukkig ben ik niet echt een gamer.

        22nm SB-E cpu zal uitkomen die op S2011 werkt
        waarom denk je dat?

        I couldn't agree more.
        Cool ben ik toch geen gekke redenaties aan t maken .

        Verder hoor ik iets over een single core die je nu hebt? Als jij gaat upgraden naar zelfs een basic i3-2100, dan val je stijl achterover.
        Is een vet idee maaaaar Ben helaas merk gebonden. Die fuckers van Dell wilden niet eens ondersteuning bieden voor win 7.

        Win Vista draait toch goed en daarmee geleverd, was hun reactie....frustratie ten top dus.

        Vdaar dat ik nu merkloos wil zijn. Liefst zou ik ook een merkloos laptop doen maar ja dan kan niet, dan best of the best.

        Ben die B merken meer dan zat......hebben altijd wat.

        Wat doe je trouwens als hobby of werk ? U know 2 mutch en is up 2 date
        Last edited by onderhandelen; 18-12-2011, 02:42.
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
        We like it
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

        Comment


        • #34
          Originally posted by onderhandelen View Post
          Wat doe je trouwens als hobby of werk ? U know 2 mutch en is up 2 date
          Opleiding is biomedische wetenschappen op de uni in maastricht, dus aan de opleiding ligt het al niet. Verder is het meer een uit de hand gelopen hobby: eerst een laptop, mezelf gaan verdiepen in computerhardware, eigen pctje, laptop weer terug naar pa. Vervolgens uirusten met costum waterkoeling, en tot slot nog een losse server - welke nu geïntegreerd is in de pc.

          En natuurlijk nog het eea geleerd met software, om het mogelijk te maken.

          Zelfde ook met fsb= 800
          FSB bestaat niet meer. En tegenwoordig is de baseclock nog maar 100Mhz :')

          Eens, hoeft gelukkig niet heel duur te worden.Normale kaarten draaien tegenwoordig op 1 gig dd3 tot dd5, das ziek, houdt in je achterhooofd dat je processor ook eea kan, 1+1 maakt 3 imo.
          Hou er rekening mee dat geheugen niet veel zegt he. Ik kan je een een 1,5GB kaart uitzoeken die bij wijze van spreke 4x zo snel is als een 2GB kaart. Je zult helaas benchmarks door moeten werken om te zien hoe snel een grafische kaart écht is.

          Ik hou ook rekening met hackintosh,vdaar gigabyte mobo
          Wellicht dat je eens kunt kijken of je leopard aan de gang krijgt in VMware Workstation 8.0.1? (Keys lever ik je wel als je ze nodig hebt.) Je bent dan niet gebonden aan hardware. Overigens is mijn methode níet aan te raden als videocoding doet op je macOS, dat heeft teveel last van vertraging door virtualisatie.

          Is een vet idee maaaaar Ben helaas merk gebonden. Die fuckers van Dell wilden niet eens ondersteuning bieden voor win 7.
          Mocht je het denken: de i3-2100 is een cpu, geen pc. Hoewel jij er uiteraard nog een compleet systeem omheen moet bouwen, omdat je cpu niet in de huidige socket past.

          Een weekje terug heb ik nog een middagje uitgetrokken om de laptop van mijn vriendin uit te rusten met windows 7 en allerhande mooie 'gratis' software. (Oorspronkelijk stond er vista op, maar door de winkel was er XP op gezet.) En ik ben niet tegen problemen aan gelopen. Meestal werken drivers van vista ook gewoon op w7.

          High end, game kaarten zijn duur.....gelukkig ben ik niet echt een gamer
          Trek je zo'n 100 euro uit voor een grafische kaart, en kijk eventueel in de tweedehands sectie van hwi of tweakers. Tweedehands hardware functioneert normaal gesproken nog perfect.

          Originally posted by 22nm SB-E
          waarom denk je dat?
          Zie de paar regels die ervoor staan. Kort gezegd: tot nu ging intel altijd zo te werk. Bij een die shrink (dus formaat van de transistors wordt kleiner) zijn de cpu's backwards compactibel met de chipset van de vorige generatie. (De laatste keer moest intel zelfs wel, want ze hebben nooit een x68 - dus nieuwe - chipset gelanceerd.)

          gaat niet gebeuren, zie het nut er nog niet van in. Doe belangrijke zaken sowieso backuppen op 2 hdds. Wat XtronX linkte das interessant....hdd icm ssd wbt snelheid dan he.
          Intel smart responce is inderdaad een veelbelovend iets, maar ook hier heb ik me nooit echt in verdiept. Met RAID bedoelde ik vooral RAID0, zodat je potentiële doorvoersnelheden van 1GB/s hebt. Of het nuttig is, is een tweede, maar voor de compleetheid had ik het er maar bij gezet.

          Ben die B merken meer dan zat......hebben altijd wat.
          én persoonlijk vind ik het ook leuker om zelf aan een pc te knutselen.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

          Comment


          • #35
            @ OH
            800 mHz fucking snel, oh die dagen. Fantastisch. Quadpumped 200 mHz. Wat een vondst was dat. Dat tezamen met de P4 met HT, fantastisch.

            Verder draai ik te lang al niet meer mee om dan ook maar iets van wat Sean zegt te snappen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

            sigpic

            "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

            Comment


            • #36
              Originally posted by seanl94 View Post
              Opleiding is biomedische wetenschappen
              Haha goeie humor dit
              Originally posted by seanl94 View Post
              Verder is het meer een uit de hand gelopen hobby: eerst een laptop, mezelf gaan verdiepen in computerhardware, eigen pctje, laptop weer terug naar pa. Vervolgens uirusten met costum waterkoeling, en tot slot nog een losse server - welke nu geïntegreerd is in de pc.

              En natuurlijk nog het eea geleerd met software, om het mogelijk te maken.
              Mooi man met technologie bezig zijn is t mooiste wat er is.

              Originally posted by seanl94 View Post
              FSB bestaat niet meer.
              Yes i know. Toen de i versie uitkwam heb ik heb ik eea globaal gelezen. Vond het destijds bijzonder om te lezen dat de fsb niet meer zou bestaan en de communicatie anders zou verlopen. Toen llinks laten liggen tot nu, noodgedwongen weer opakken omdat ik tegen limitatie van processor aankom :S. Zowel laptop dualcore als de desktop singlecore

              Originally posted by seanl94 View Post
              En tegenwoordig is de baseclock nog maar 100Mhz :')
              Ja zag dat vanmiddag staan wtf is dat ? Heb je daar een linkje van waar dat wordt uitgelegd ? Dacht juist dat de info. in GTS (oid) ging van van proccesor, ram, hdd south, north bridge......alleen dan zonder die fsb, zoiets

              Originally posted by seanl94 View Post
              Hou er rekening mee dat geheugen niet veel zegt he. Ik kan je een een 1,5GB kaart uitzoeken die bij wijze van spreke 4x zo snel is als een 2GB kaart. Je zult helaas benchmarks door moeten werken om te zien hoe snel een grafische kaart écht is.
              eens, ik zie de videokaart als ondersteuning ipv de core ding zegmaar. Dit omdat de dingen die ik ga doen de videokaart niet zo heel veel gebruiken.

              Originally posted by seanl94 View Post
              Wellicht dat je eens kunt kijken of je leopard aan de gang krijgt in VMware Workstation 8.0.1? (Keys lever ik je wel als je ze nodig hebt.) Je bent dan niet gebonden aan hardware. Overigens is mijn methode níet aan te raden als videocoding doet op je macOS, dat heeft teveel last van vertraging door virtualisatie.
              Gaat hem niet worden, zelfde met als je windows dmv virtualisatie wil draaien op een mac, beter van niet. Gwoon fysiek doen, t kan dus no problm.

              Originally posted by seanl94 View Post
              Mocht je het denken: de i3-2100 is een cpu, geen pc. Hoewel jij er uiteraard nog een compleet systeem omheen moet bouwen, omdat je cpu niet in de huidige socket past.
              Precies, dan kan ik dus net zo goed een nieuw systeem bouwen. Mn single core als single machine gebruiken om single dingen mee te doen. Bedoel is een 3,5 HT....is nog redelijk snel in single dingen.

              Originally posted by seanl94 View Post
              Een weekje terug heb ik nog een middagje uitgetrokken om de laptop van mijn vriendin uit te rusten met windows 7 en allerhande mooie 'gratis' software. (Oorspronkelijk stond er vista op, maar door de winkel was er XP op gezet.) En ik ben niet tegen problemen aan gelopen. Meestal werken drivers van vista ook gewoon op w7.

              Originally posted by seanl94 View Post
              Trek je zo'n 100 euro uit voor een grafische kaart,
              Exact wat u zegt, desnoods trek ik mn oude videokaart van mn desktop en prop die erin als tijdelijke oplossing. Mocht een videokaart verschil uit maken. Dat kan ik dan mooi proefondervindelijk, uit gaan vinden zegmaar.

              Originally posted by seanl94 View Post
              Zie de paar regels die ervoor staan. Kort gezegd: tot nu ging intel altijd zo te werk. Bij een die shrink (dus formaat van de transistors wordt kleiner) zijn de cpu's backwards compactibel met de chipset van de vorige generatie. (De laatste keer moest intel zelfs wel, want ze hebben nooit een x68 - dus nieuwe - chipset gelanceerd.)
              Aah heb dat tick tock systeem ooit gelezen. Dacht dat het zo was: altijd 1 main versie dan een tussen versie. Waarna ze weer een een nieuwe versie uitbrachten enz.

              Originally posted by seanl94 View Post
              Met RAID bedoelde ik vooral RAID0, zodat je potentiële doorvoersnelheden van 1GB/s hebt.
              Dat wist ik niet tot gister. Was het gister aan het lezen, wbt doorvoersnelheid constant backup oke.....maar backup niet zo veel.....Althans de data die ik heb is niet zo belangrijk dat ik dagelijks/ wekelijks of maandelijks moet backuppen.

              Originally posted by seanl94 View Post
              én persoonlijk vind ik het ook leuker om zelf aan een pc te knutselen.
              en een hoop vrijheid wat je erbij krijgt.....air....nergens aan gebonden zijn. Drivers installeren wat je wilt......niet moet door ons geschreven zijn anders kan je niet installen en wij vinden dat het nu mooi is geweest dus nieuwste drivers gaan we niet digitaal signen dus kan je ook niet up 2 date zijn, zo dus :S

              Zat onderstaand filmpje te kijken. Wat een macht Intel eigenlijk heeft niet normaal meer. Wat die kerl vanaf 2.40 zegt klopt is no bullshit

              Intel Developer Forum 2009 Highlights - YouTube
              Last edited by onderhandelen; 18-12-2011, 03:52.
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
              We like it
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

              Comment


              • #37
                Kut edit:

                Zieke tijd trouwens, Intel gaat hard. Maken heel erg goed gebruik van (Top down) uitmelk strategie en sturen/ bedienen zo de markt.

                Vraag mij alleen af hoe ver en lang je nog kan verbeteren.....moet toch ergens een limiet zijn.
                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                We like it
                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                Comment


                • #38
                  Originally posted by GeneralIx View Post
                  @ OH800 mHz fucking snel, oh die dagen. Fantastisch. Quadpumped 200 mHz. Wat een vondst was dat. Dat tezamen met de P4 met HT, fantastisch.
                  Wahahaha hij herkent het, naiis jij komt uit de oertijd........idd die dagen, pc geleverd ff testen dmv winrar......dat ging hard jonguh haha....tja.

                  Best wel ziek om te bedenken dat er mensen zijn die nu standaard i,3,5,7 kennen niet lager enzo.

                  Ff nolstalgie.....kan je i-net van vroeger herinneren, dat alles uber amateuristisch was......elke content wat je zocht vindbaar was.....je pc 1 wk nonstop aanliet om 700 mb binnen te halen dus slapen en wakker worden met fan. Zegt Winmx je iets ?

                  Al verteld dat laatst pauze iets met chickies en zeg heeyyy dis Porky's, dudes mij aankijken alsof ik chinees praatte.

                  Whaha ik word oud


                  Originally posted by GeneralIx View Post
                  Verder draai ik te lang al niet meer mee om dan ook maar iets van wat Sean zegt te snappen.
                  lol
                  Last edited by onderhandelen; 18-12-2011, 04:16.
                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                  We like it
                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                  Comment


                  • #39
                    Intel heeft zoveel macht als de voorsprong op AMD, want velen kiest zonder pardon voor de beter presterende processor.

                    Comment


                    • #40
                      WAAAH, WinMX! Godverdomme OH, dat was een mooi ding he. Hahahaha. Fuck, dat is oldschool. Zwart, rood, groen. Die interface, top.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                      sigpic

                      "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by onderhandelen View Post
                        Haha goeie humor dit
                        Huh? Ik was niet sarcastisch hoor, mocht je dat denken. :')

                        Yes i know. Toen de i versie uitkwam heb ik heb ik eea globaal gelezen. Vond het destijds bijzonder om te lezen dat de fsb niet meer zou bestaan en de communicatie anders zou verlopen. Toen llinks laten liggen tot nu, noodgedwongen weer opakken omdat ik tegen limitatie van processor aankom :S. Zowel laptop dualcore als de desktop singlecore

                        Ja zag dat vanmiddag staan wtf is dat ? Heb je daar een linkje van waar dat wordt uitgelegd ? Dacht juist dat de info. in GTS (oid) ging van van proccesor, ram, hdd south, north bridge......alleen dan zonder die fsb, zoiets
                        Overclocken met de 'oude' i7 ging gewoon hetzelfde als met de core en pentium generatie: kwestie van baseclock opvoeren. De multiplier was alleen 'iets' groter.

                        Overclocken met sandy bridge gaat zo: Workshop Sandy Bridge overklokken | Hardware.Info Nederland Het is ietsjes anders als voorheen: de north bridge bestaat niet meer, en zaken als graka worden nu direct vanuit de cpu aangestuurd, waardoor je de baseclock nauwelijks (5% ong) nog kunt aanpassen. Het komt nu puur op de multiplier aan.

                        eens, ik zie de videokaart als ondersteuning ipv de core ding zegmaar. Dit omdat de dingen die ik ga doen de videokaart niet zo heel veel gebruiken.

                        Gaat hem niet worden, zelfde met als je windows dmv virtualisatie wil draaien op een mac, beter van niet. Gwoon fysiek doen, t kan dus no problm.
                        In theorie kán het wel, met de xen hypervisor. Hiermee kun je zorgen voor directe toegang tot de hardware vanuit de virtuele machines. Het vereist alleen een behoorlijke kennis van linux en terminal, dus het is alleen weggelegd voor de happy few. (Waar ik tot op heden helaas ook nog niet bij hoor, ondanks mijn pogingen.)

                        Precies, dan kan ik dus net zo goed een nieuw systeem bouwen. Mn single core als single machine gebruiken om single dingen mee te doen. Bedoel is een 3,5 HT....is nog redelijk snel in single dingen.
                        Hmm, als jij je nieuwe pc hebt, weet je denk ik niet wat je overkomt. Ik ben zelf van een pentium dualcoretje (T2330 meende ik, wellicht dat het een oude rot als gen wat zegt) naar de i7-920 gegaan, en viel al stijl achterover bij de extra cpu kracht. Als jij naar de nieuwste SB-E cpu gaat, is het contrast nog veel groter. Je zult je waarschijnlijk afvragen hoe je óóit op die pentium hebt kunnen werken.

                        Exact wat u zegt, desnoods trek ik mn oude videokaart van mn desktop en prop die erin als tijdelijke oplossing. Mocht een videokaart verschil uit maken. Dat kan ik dan mooi proefondervindelijk, uit gaan vinden zegmaar.
                        Pentium zeg je.... Is die grafische kaart wel pci-e?

                        Aah heb dat tick tock systeem ooit gelezen. Dacht dat het zo was: altijd 1 main versie dan een tussen versie. Waarna ze weer een een nieuwe versie uitbrachten enz.
                        Zo zou je het in princiepe kunnen noemen. Maar als er een nieuwe chipset komt met PCI-E3.0 support, integrated usb 3.0 en sata 600, is het niet echt meer een tussenversie te noemen. Vooral qua IO devices heb je ineens heel wat extra mogelijkheden door PCI-E 3.0 support, want normaal werden de lanes een beetje de beperkende factor bij de midrange chipsets.


                        Dat wist ik niet tot gister. Was het gister aan het lezen, wbt doorvoersnelheid constant backup oke.....maar backup niet zo veel.....Althans de data die ik heb is niet zo belangrijk dat ik dagelijks/ wekelijks of maandelijks moet backuppen.
                        Die 1GB/s was ook niet bedoelt om te backuppen... Dat doe je immers naar een andere schijf, en als die 'maar' 120MB/s doet, dan heb je nog niks aan je superduper ssd's. Maargoed, laten we het lekker op een ruime ssd (120GB of meer) icm intel smart response houden. De techniek is iig veelbelovend.

                        Originally posted by Genx & OH
                        Nostalogische praat
                        *Denkt: stelletje bejaarden*
                        Last edited by scoobydoo; 18-12-2011, 14:18.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

                        Comment


                        • #42
                          Hahaha, ja erg dit. Wel lachen. Verder zegt die T2330 me wel wat. Is ook een laptop processor eigenlijk?
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                          sigpic

                          "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by seanl94 View Post
                            Huh? Ik was niet sarcastisch hoor, mocht je dat denken. :')
                            Das humor.......zelfde als kok zijn maar ondertussen goed of nog beter dan garages, autos kunnen bouwen, zoiets. Vind het humor

                            Het vereist alleen een behoorlijke kennis van linux en terminal, dus het is alleen weggelegd voor de happy few. (Waar ik tot op heden helaas ook nog niet bij hoor, ondanks mijn pogingen.)
                            Geen tijd en zin in. Wil mij bezig houden met een goed werkend systeem in elkaar knutselen en daarna muziek maken en daaronder filmpjes in high def. plaatsen. Maar prioriteit ligt echt bij muziek/ sound editting.

                            Hmm, als jij je nieuwe pc hebt, weet je denk ik niet wat je overkomt. Ik ben zelf van een pentium dualcoretje (T2330 meende ik, wellicht dat het een oude rot als gen wat zegt) naar de i7-920 gegaan, en viel al stijl achterover bij de extra cpu kracht. Als jij naar de nieuwste SB-E cpu gaat, is het contrast nog veel groter. Je zult je waarschijnlijk afvragen hoe je óóit op die pentium hebt kunnen werken.
                            Haha dat maak ik nu al mee, aan limitatie dan, Ff voorbeeld. Ben een tijdje jaar of 2/3 gestopt met muziek maken, nu de draad weer op gepakt.

                            Dan ga je je verdiepen hoe ze sounds maken, dus ga je eea namaken. Kom je dus achter komt dat gasten tegenwoordig met gemak 50 sporen track kunnen doen, met zeer complexe berekening en nog genoeg headroom overhouden om de sounds bus te bewerken (drums, synths, fx, vocals ed) om daarna nog eea op de master te knallen, met een Macbookpro.....laat staan dat je een desktop hebt

                            Om ff het verschil te laten zien, als ik nu een solide sound maak. Max 4 a 5 sporen, dit naar een bus stuur om daar weer te bewerken, dan begint mn dualcore te huilen krijg ik glitches, haperingen wil je niet weten, zwaar irritant werken.

                            Eea is wel op te lossen door op disk te gaan streamen en dan weer af te spelen. Maar dan neemt 1. je vrijheid tot instellen af en 2. ben je meer met oplossen van limitatie bezig dan met muziek maken.

                            Dus ja muziekmaken en techniek gaan hand in hand. En zoals altijd speelt hierin dus geld een belangrijke rol> ff een sprongetje maken> maakt geld dan gelukkig(er), tja u roept, ik draai

                            Pentium zeg je.... Is die grafische kaart wel pci-e?
                            Yes, is een Ati radeon 500 nog wat Mhz.

                            Zo zou je het in princiepe kunnen noemen.


                            Maargoed, laten we het lekker op een ruime ssd (120GB of meer) icm intel smart response houden. De techniek is iig veelbelovend.


                            *Denkt: stelletje bejaarden*
                            Valt mee duft te wedden dat er hier gasten zijn die Napster nog mee hebben gemaakt.
                            Last edited by onderhandelen; 18-12-2011, 15:04.
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            Comment


                            • #44
                              Ff aanvullen en goed als naslag werk. Als ik het als favo opsla dan wordt het voor mij onvindbaar.

                              Waarom wel of geen videokaart:

                              Geïntegreerde videokaart

                              Naast een betere rekenchips (processor) zijn de Sandy Bridge processoren ook voorzien van een betere grafische rekenchip. (GPU) De eerste generatie had al wel een rekenchip maar deze was los naast de rekenchip geplaatst. Bij de Sandy Bridge processoren is het één processor processor geworden waardoor alles sneller met elkaar samen werken. De Intel HD Graphics 2000 en 3000, zoals de grafische rekenchip in de Sandybridge processoren heet bied meer mogelijkheden dan de vorige generatie. De Intel HD Graphics 2000 en 3000 bied genoeg mogelijkheden om een 3D game op een normale resolutie te spelen. Ook het bekijken van HD video is geen probleem meer. Mocht de prestaties van de chips in de komende jaren toch onvoldoende lijken dan is het altijd mogelijk om een losse videokaart erbij te plaatsen.
                              http://computerkiezen.nl/website/com...-sandy-bridge/


                              Verder op de ingeslagen weg
                              Sandy Bridge borduurt voort op het idee dat Intel met Clarkdale en Arrandale is ingeslagen. Een steeds verdere integratie van de verschillende componenten is uit het oogpunt van energiebeheer en snelheid wenselijk, en Sandy Bridge gaat verder waar de vorige generatie ophield. Dat is vooral zichtbaar in de integratie van de gpu: waar de oudere Series 5-processors nog een losse gpu in dezelfde package onderbrachten, heeft Sandy Bridge een zogeheten monolithische die.

                              De integratie van de gpu in hetzelfde silicium als de processor heeft niet alleen voordelen voor de eenvoudiger productie. De pci-express-verbinding tussen igp en processor kon in de vorige generatie al drastisch worden ingekort en was daarom effectiever, maar door de integratie met Sandy Bridge is dat niet langer nodig. De gpu is, net als de processorcores, voortaan een onderdeel van de processor en kan derhalve over een aantal features beschikken die voorheen aan de cpu-cores waren voorbehouden.

                              Dat moet vooral grafisch voordelen opleveren: de 'processor graphics' van Sandy Bridge zouden een forse verbetering moeten zijn ten opzichte van voorgaande generaties Intel HD Video. Zo moet de throughput van de executer units twee keer die van Arrandale zijn. Hoewel het aantal eu's gelijk is aan die van Arrandale, namelijk twaalf voor de 3000-serie en zes voor de 2000-serie, werden de eu's aanzienlijk verbeterd. Ze kregen grotere registers, een nieuwe instructieset die meer datadoorvoer bij gelijke kloksnelheden mogelijk maakt en verbeterde branch prediction.




                              ProcessorSnelheidMax TurboCores/threadsTdpL3 cacheHD Graphics
                              i7-2600K 3,4GHz 3,8GHz
                              4/8 95W 8MB 3000, 1350MHz
                              Sandy Bridge: wat is het en hoe werkt het | tweakers.mobi

                              Onderstaande filmpjes zien er kinderachtig uit maar gaan heel erg goed in op de vraag waarom wel of niet een dedicated videokaart, dus handig om rekening mee te houden.

                              How to install a graphics card - YouTube

                              How to choose a video card - YouTube
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                              We like it
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                              Comment


                              • #45
                                Mijn conclusie:

                                1.Intelchips van tegenwoordig hebben geïntegreerde GPU, kan dus met gemak HD content aan.

                                2.Een 2e beeldscherm ga ik voorlopig niet op aansluiten en een high resolution scherm komt ook niet 1,2,3. Waarom niet ? heel simpel Cash Flow.

                                3.Gamen doe ik niet

                                4. een goedkope kaart zou theoretisch ram en cpu moeten ontlasten, wat voordelig (er) zou zijn ivm meer headroom (noem ik het maar).

                                5. Ivy Bridge levert een GPU verbetering van 30 tot 50% op, voor laptop erg handig, wbt toekomst

                                Dus eigenlijk geen kaart nodig wbt desktop, maar een goedkope kan handig zijn. Dit ga ik dus bij tijd testen.
                                Last edited by onderhandelen; 18-12-2011, 15:30.
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                                We like it
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X