Deadlift vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Genjuro View Post
    ben ik niet mee akkoord, bij smith train je je stabilisatorspieren amper. Ik ben mensen die 80kilo konden benchen in de smith, en de eerste keer ze het zonder de smith deden met 60kg scheurden ze hun schouderspier, met alle gevolgen van dien. De smith leidt tot muscle imbalance.

Beter freeweights, je leert een techniek nu eenmaal door hem te doen... Veel gezondere rom ook.

Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

voor wat basisuitleg
    voor het begin is ie perfect juist
    je hoeft je niet te consentreren op het omvallen en je kan eerst goed leren je rug recht te houden
    je rug kan veilig wennen aan de belasting
    en naa een week of 4 5 kan je hem licht uitvoeren met de losse stang.
    Who's the Chef

Comment

Ben ik het wel mee eens.
      Ben absoluut geen liefhebber van de smithmachine voor langdurig gebruik, maar om de basistechniek van bepaalde oefeningen echt goed aan te leren kan het zeer zeker zijn nut hebben.

Comment

Originally posted by been View Post
        voor het begin is ie perfect juist
        je hoeft je niet te consentreren op het omvallen en je kan eerst goed leren je rug recht te houden
        je rug kan veilig wennen aan de belasting
        en naa een week of 4 5 kan je hem licht uitvoeren met de losse stang.
        Als je het op die manier zegt ga ik akkoord. Spijtig genoeg zie ik in mijn gym veel mensen die de smith voor bijna ALLES gebruiken, en blijven gebruiken. Indien je revalideert of oud bent ok(en om te leren ms ook), maar als alles gezond is, blijf er zo ver mogelijk van vandaan.

Ik gebruikte de smith in de tijd voor squats als herstel van een operatie om mn enkel niet te gebruiken bij stabilisatie. Toen ik de eerste keer terug gewoon squatte had ik door dat dat geen goed id was geweest. Mn techniek en balans was compleet naar de klote.
        the one and only tabata overlord

Comment

RapidShare: 1-Click Webhosting

net gevonden, mega boek
          the one and only tabata overlord

Comment

Betere balans-Akkoord
            Betere techniek met de voordelen die erbij horen-Akkoord

Maar ik denk dat de smith machine wel een beetje tekort wordt gedaan, alhoewel een losse stang natuurlijk beter is.
            Wat betreft de smith machine denk ik dat je alleen met bankdrukken er redelijk lang mee kan doorgaan. Ik ben zelf herstellende van een hernia en train sinds een half jaar weer zwaar en ik moet zeggen dat mijn borsten goed gegroeid zijn door de smith, vrienden begrijpen het ook niet dat het door de smith komt. Ik heb zelf ook geen spotter, want ik bleef maar vragen, maar binnenkort ga ik weer naar een betere sportschool met een maatje en dan wordt het wel weer gewoon allemaal wat technischer en harder. Voor de deadlift vind ik smith al een stuk ongeschikter, omdat dat gewoon zo een complete oefening is die je wel met een losse stang moet uitvoeren om alle spieren aan te spreken.
            Last edited by Guines; 22-02-2007, 13:48.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
              Ben ik het wel mee eens.
              Ben absoluut geen liefhebber van de smithmachine voor langdurig gebruik, maar om de basistechniek van bepaalde oefeningen echt goed aan te leren kan het zeer zeker zijn nut hebben.
              Ik denk dat het juist gelijk zaak is om van begin af aan met losse gewichten de basis techniek aan te leren. De overstap van de smith naar losse gewichten als je allen de smith gewend bent is als voor de eerste keer fietsen zonder zijwieltjes: erg wiebelig en je gaat zonder twijfel een keer op je plaat.
              Daar zit je dan met je aangeleerde techniek in de smith... daar heb je dan dus niks meer aan. Losse gewichten is nu eenmaal andere koek omdat je met balans te maken hebt en je ook je ondersteunende spieren veel meer moet gebruiken dan in de smith.

Oefeningen gewoon licht beginnen en gelijk goed aanleren.

Verder is de smith wel een handig apparaat: je kan er bijvoorbeeld je handdoek aan ophangen als je in het powerrack aan het squatten bent.

Zonder gekheid, smith kan handig zijn bij plyometrische bench presses (release and catch), maar over het algemeen raad ik losse gewichten aan.
              Bezoek ook eens het forum.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X