Borst oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat jullie allemaal zo weinig borstoefeningen doen... ik doe 2 x in de week minstens 5 oefeningen pakken van 4 x 8 herhalingen en daarna nog 3, soms 4, triceps oefeningen van 3 x 8 herhalingen.

Dit is teveel ?

Ik begin altijd met bankdrukken, dan flys plat of pectoral, vervolgens een incline oefening (stang, dumbbells of machine op een dag als het kut gaat), dan met de kabels ong. halverwege naar elkaar toe trekken (soort van fly beweging dus) en als laatste dummbell pressen.

Comment

Hoewel we altijd de discussie hebben of borst groot of klein is, staat het buiten kijf dat vijf oefeningen veel te veel is. Ik doe er altijd twee ( ik geloof er heilig in dat borst een kleine spiergroep is), maar er zijn er net zoveel die er drie doen. Zij zien borst wel als een grote spiergroep, maar 5 is een totale overload, ik betwijfel of je daarmee resultaten boekt, zeker als je dat twee keer per week doet.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Comment

Originally posted by bmwm5power View Post
          4 oefeningen kan zeker voor je borst valt onder de groter spier groepen (borst,rug en benen)
          de groter spier groepen kan je dus 2 keer per week trainen als je er maar voldoende RUST tussen neemt anders overbelast je ze.
          voor de kleiner spier groepen zijn 3 oefeningen meer dan genoeg en 1 keer per week is zat
          Borst valt helemaal niet onder grote spiergroepen, je borst is qua massa zelfs kleiner dan kuiten.

No offence maar hoe kan je borst in godsnaam het rijtje Rug, Quadricep & Hamstrings zetten?

Aantal oefeningen doet er trouwens niet toe, het gaat hem om het totaal sets.

Je kan 8 oefeningen doen, als je maar niet boven 12 werksets gaat.

Originally posted by chili-palmer View Post
          hoe zit het dan met het aantal oef. voor de bi/triceps ??
          Ligt aan het aantal sets, in het split zou ik 8 werksets doen.

Borst wordt in 3 stukken verdeeld qua trainen. Boven, onder en middenstuk. Natuurlijk isoleer je ze niet en geeft het meer aan welk deel de meeste aanspraak krijgt en de rest minder.
          3 delen?

Pectoralis Major (Sternal Head)

Pectoralis Major (Clavicular Head)

Ik zie er maar 2.

Fly's of Peck Deck pak je meer van de "zijkanten" mee wat niet te letterlijk genomen moet worden.
          Gelukkig zeg je het zelf.

Voor het "midden stuk" van de borst hanteer je Benchpress. Met midden suggereer ik overigens niet het deel tussen de 2 borstdelen, maar het deel dat tussen het boven en onderste deel van de gehele borst te vinden is.
          ?

De schouder raakt zeker niet geblesseerd na het doen van borstoefeningen.
          Maw je schouders zijn blessure gevoeliger als je borst niet eerst gedaan hebt? Hmmm....
          Last edited by Santino88; 20-11-2007, 10:33.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Hoewel we altijd de discussie hebben of borst groot of klein is, staat het buiten kijf dat vijf oefeningen veel te veel is. Ik doe er altijd twee ( ik geloof er heilig in dat borst een kleine spiergroep is), maar er zijn er net zoveel die er drie doen. Zij zien borst wel als een grote spiergroep, maar 5 is een totale overload, ik betwijfel of je daarmee resultaten boekt, zeker als je dat twee keer per week doet.
            Twee maar ? Ik lees dat wel meer hier dat 5 teveel is, maar in mijn sportschool doen de meeste wel 4/5 oefeningen... Je doet er maar 2 en hoevaak in de week dan ?
            Qua resultaat vlot het idd niet echt laatste tijd... miss weer tijd voor een potje creatine Ook nooit spierpijn. Gister wat lichter gedaan en veel meer herhalingen maar voel nu weer amper iets.

Comment

Ik denk dat sommigen hier te veel bezig zijn met het aantal oefenigen het gaat immers om het aantal werksets.

Comment

ik doe zelf 4 borst oefeningen

incline decline press. peck deck fly en 1 voor binnenkant borst

en op dezelfde avond 3 oefeningen voor triceps

teveel of niet? doe alels 4x8

Comment

Originally posted by Travis Bickle View Post
                  Twee maar ? Ik lees dat wel meer hier dat 5 teveel is, maar in mijn sportschool doen de meeste wel 4/5 oefeningen... Je doet er maar 2 en hoevaak in de week dan ?
                  Qua resultaat vlot het idd niet echt laatste tijd... miss weer tijd voor een potje creatine Ook nooit spierpijn.
                  Het hebben van spierpijn is geen must om daadwerkelijk te groeien

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Dat is behoorlijk. Zou het wel houden op 2 oefeningen, je borst is maar een kleine spiergroep, vergelijkbaar met biceps of triceps. Zou ze dus ook zo trainen. Voor je bovenkant zou ik gewoon de military press gaan doen, ik geloof dat je dan nog wel wat meepakt van je pectoralis minor, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
                    2 oefenningen???!! dit is echt wel te weinig hoor(denk ik toch ) want als je 1 massa oef voor bovenkant doet en 1 onderkant borst en 1 isolatie oefening voor bovenkant en 1 onderkant is pas je voledige borst getraind en van alle hoeken aangevallen kyk maar naar de profs die doen ook meer dan twéé oefeningen en dallende herhalingen 12 10 8 6

mijn borsttraining ziet er zo uit :
                    1.vlak of schuinbankdrukken
                    2.flyes vlak of schuin
                    3.dumbell press vlak of schuin
                    4.pull over of cabel cross over
                    dan staat mijn borst opspringen na deze sesies

greets alex
                    Go Heavy Or Go Home
                    Last edited by Mr_Perfect; 20-11-2007, 18:16.

Comment

waarom moet je die hele borst aanpakken in één training, omdat de profs het doen zeker;, ooooo kijk nu effe wij zijn geen profs wij zitten niet een heel jaar onder de hgh en insuline en test en ...................
                      Het is de intensiteit dat telt , je kan nooit zoveel oefeningen doen met dezelfde intensiteit want dan ben je aan het trekken en doen met u lichaam om gewoon dat gewicht omhoog te krijgen en ben je niet de oefening correct aan het doen.

Maar he iedereen reageerd anders, ik train liever met hoge intensiteit en korte training dat ik voel dat ik getraind heb en niet gewoon daar liggen en herhalingskes eruit persen.

@ santino ; hey bro ben je terug, heb u lang niet gehoord, en werksets zullen de meeste hier wel bedoelen met 3-4 werksets, maar het is de intensiteit dat alles bepaalt.

Grtz
                      stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X