goede rug oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goede rug oefeningen

Ik heb zelf een lijstje opgesteld met oefeningen die je eenvoudig thuis kan doen, enige dat je nodig hebt zijn dumbells en eventueel een verstelbaar bankje.

maar nu voor de rugspieren vind ik blijkbaar geen deftige oefeningen, enkel om de omgeving van de schouderbladen te trainen. Heeft er iemand hier oefeningen voor gevonden al?

Dus als ik het goed begrijp wil je met dumbells en een verstelbaar bankje rugoefeningen doen? Dat wordt heftig improviseren. Ik raad je aan om toch een barbel met wat gewichten te kopen dan.

Met DB's:
    DB Row voor de bovenrug.
    DB Deadlift. Dit is hetzelfde als met een barbel alleen houdt je nu 2 DB's vast. Je traint daar je onderrug mee.
    Je kan ook DB Squat doen voor je benen en onderrug idem voor DB Lunges.
    En natuurlijk DB Shrugs voor je trapezius, ook al ben ik van mening dat Shrugs de meest overrated oefeningen zijn die er bestaan net zoals isolatie buikspieroefeningen terwijl je compound/basis oefeningen doet.

Verder zou je een stang kunnen ophangen in je kamer voor Chin-Ups/optrekken waarbij je ook je hele rug traint. Samen met deadlift DE oefening voor je rug.

Daarnaast is een goede oefening Cable Pull Down, maar die kun je alleen doen als je op de sportschool bent aan een lat machine.

Comment

zo improviseren is het blijkbaar nog niet, heb verschillende goede oefeningen gevonden volgens mij, enkel voor de rug was het een probleem.

Maar ik wist nie dat die deadlifts ook met dumbells zouden lukken, daar vond ik niets over, dan is het probleem grotendeels opgelost denk ik

Comment

Ik vrees dat je dan nog behoorlijk gauw bent uitgetraind. Ben net begonnen met deadlifts op 50kg (en een beetje) en ik betwijfel of je DB's hebt van 25kg, laat staan als je langer dan een week DL's doet.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik heb nochtans dumbells met opschuifbare gewichten die tot 20kg kunnen gaan (+je kan meerdere achter elkaar schuiven). dus 20kg 2x is al 40kg per dumbell, als je de oefening dan doet met 2 dumbells is het al 80kg, kan je toch een poosje mee voort, zeker als het al zo lang geleden is dat je nog fitness hebt gedaan.

sommige dingen moet ik met bijna 15kg minder uitvoeren als toen ik stopte een aantal jaren geleden.

Comment

Ah oké. Behoorlijke dumbells dus. 40kg per dumbell mogelijkheid maakt het al wel goed mogelijk ja. In dat geval, veel succes met de oefeningen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ja die gewichten horen toch bij de dumbells dus ik veronderstel dat ze dat aankunnen , zijn setjes van 0.5,1,2,5,10,20 kg schijven dus

enige nadeel dat ik wel ondervind aan dumbells is dat eender welke oefening je doet, je altijd wel een deel met je armen meewerkt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X