Rug klachten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rug klachten

Hey allemaal,

Ik heb een probleempje: Ik kan alles trainen zonder problemen, voel precies wanneer ik moet stoppen om blessure NET voor te zijn (and it feels good hehe)...behalve mijn rug.
    Een aantal jaren geleden motorongeluk gehad, sindsdien gewoon klote om ook maar iets met de rug te doen.
    Wie weet een oefening / variant waarbij ik onderrug en schouderbladen kan proberen te trainen zonder direct weer de school uit te moeten lopen in foetus houding?
    Ik probeer altijd weer wat, altijd zelfde resultaat:Gaat hooguit 1 x goed, dan knapt er weer iets.
    Aangezien het mijns insziens wel een van de belangrijkste onderdelen is van je hele lichaam MOET ik er iets aan doen...
    voor diegene die me helpt...

Als je eens bij de fysio langs gaat om te weten wat er precies in de weg zet met je rug kun je beter beslissen. Anders krijg je een standaard antwoord: Licht gewicht deadlift 15-20 reps en verdomd traag het gewicht op bouwen om zo je rug te versterken.

Comment

Ik zou naar manueel therapeut gaan, die weten meestal meer van de wervelkolom dan een fysiotherapeut (niet altijd!)

Hier kan je oefeningen volgen die helpen je mobiliteit te verbeteren.

Als je vertelt waar je precies pijn hebt bij welke beweging (2d-beweging o juist 3-d beweging) Dan kan ik je wel vertellen waar je last hebt, maar ga langs de therapeut voor een behandeling.

Dit is veruit het beste. Zelf aankloten ga je houding verneuken en op lange termijn je rug nog erger!

Comment

Ben al bij fysiotherapeut geweest en bij cesar therapeut.
        Door de jaren heen had ik een verkeerde houding aangenomen idd en die probeer ik nog steeds te corrigeren.
        Maar dat was in de bovenrug, het echte probleem zit beneden.
        Mijn vriendin is masseuse.
        Als ze mij op een bepaalde plek aanraakt voelt het al als een boor in de rug, laat staan als ik strak sta van het trainen.
        Bewegingen naar links leveren de meeste problemen op, en dan (raar genoeg) ook aan de linker kant.
        Rustig aan doen duurt me intussen te lang, ik zit eraan te denken om juist een paar keer fanatiek te trainen, de spieren op hun donder te geven, misschien 'verwen' ik ze op dit moment teveel?
        (Jaja, de therapeuten verklaarden me voor gek, maar goed beschouwd:Als alle andere niets help..?)

Comment

Heb je vaker last van je rug, ook al train je niet?
          Vermoeid in de loop van de dag?

In je onderrug, linkerkant, is niet zo heel raar. kan allebei.
          Als je naar links beweegt gaat de wervel in de andere zitten en dan knel je denk ik een zenuw, wat pijn oplevert.

Dit denk ik, maar het beste is gewoon langs een therapeut gaan, die kan het je zo vertellen.

Want wat ik begrijp is dat je voor je echte probleem nog niet naar de fysio bent geweest (dat was in de bovenrug voor houdingsprobleem toch?)

Comment

Neenee, sorry; Ik ben naar de therapeut gegaan voor beide problemen hoor.
            Alleen helpt het niet met een balletje te rollen en in de touwen gehezen te worden.
            Bovendien zijn mijn vergoedingen er alweer bijna doorheen voor dit jaar, en wil er graag nog wat houden voor het geval... .
            Masseren helpt me ook niet op de lange termijn.
            Daarbij is mijn vriendin zwanger, dus masseren wordt steeds lastiger.
            De rug is wel recht, geen bochel, kronkel of wat ook.
            Ik heb aardig zwaar werk, dus heb er wel constant last van (onderhouds- en schade monteur bij een carroserie bedrijf).
            's Avonds ben ik dan ook wel extra vermoeid maar niet kapot.

Comment

rugklachten

Heb hetzelfde probleem maar laat me 1x in de 3mnd kraken door een manueel therapeut en dan gaat het prima ik doe dit ook preventief en heb dan weinig tot geen rugklachten

Comment

En de therapeut heeft niet gezegd wat het was?
                Maar ik kan begrijpen dat je vergoeding niet gelijk wilt opmaken idd.
                zolang masseren pijndempt op korte termijn gewoon doen.
                probeer zelf wat oefeningen voor je rug te doen anders.
                Gewoon buigen strekken draaien en combinaties.
                En dan met name vasthouden in eindstand.
                misschien dat dat helpt.

Zelf heb ik ook rugproblemen, wel op een ander niveau.
                Maar ik denk niet dat het verstandig is gelijk te knallen (heb ik ook willen doen hoor, irritant is het zeker)

Als je ligt gaan de wervels een beetje uit elkaar en als je staat en beweegt zakken deze in (stabiel houden en zwaartekracht) wat bij jou pijn doet (beweging links doet pijn links, wervel zakt in andere wervel met zenuw ertussen!?) Dat is ook de reden dat je eind van de dag vermoeider bent dan aan het begin.

Stel nou dat je in het dagbeloop zelfde soort pijn houd dan is het weer anders !

Comment

Ik ga deze week eerst nog de gewone trainingen doen en ontzie mijn rug.
                  Zaterdag ga ik 's morgen trainen, en alleen mijn rug.
                  Wil toch kijken of gericht hard trainen in nog ontsresste toestand mij weer wat op niveau brengt in de rug.
                  Mijn therapeut heeft me meegegeven de buik ook extra te trainen om het in balans te houden (bijv.: Bij optillen de buikspieren spannen, ontziet de rugspieren significant).
                  Thanks!

Comment

Beste schilkrote,

Er is in de eerdere reacties 1 gouden tip gegeven, waar jij echter niets mee doet... Aangezien ik uit ervaring spreek, zal ik je ook eenmaal proberen in het kort te overtuigen en anders houdt het op...
                    Masseren, een balletje over je rug rollen, wierook branden of in je nek schijten helpt allemaal niet bij zulke klachten als jij beschrijft. Het klinkt simpelweg als een verschuiving van de wervels en de enige manier om hier grotendeels (en vaak tijdelijk) vanaf te komen is een bezoek aan de manueel therapeut, oftewel je moet gekraakt worden om alles weer op zn plaats te zetten! Dat zal waarschijnlijk je hele leven gedaan moeten worden, zeg maar gemiddeld om de 3 maanden of zo... Nou met die 12 behandelingen per jaar in je ziektekostenverzekering red je het makkelijk...

Daarnaast zijn de tips als buikspieren trainen (deed je dat niet dan??) en in het normale leven bv buikspieren aanspannen als je bukt bij het water drinken uit de kraan, goed tillen etc gewoon zaken om je eigen te maken...

Doe er wat mee zou ik zeggen...

Comment

Ja bedankt, ik doe met alle tips iets.
                      Het is alleen fucking irritant dat je hierdoor stil komt te staan begrijp je.
                      En de buikspieren trainen is een ding wat ik zekers wel doe, alleen in het alledaagse vlugge leven betrap ik me er te vaak op teveel met mijn rug te tillen (ik weet 't , een doodzonde..).
                      Anders zou ik het niet vragen hoor.
                      Dus: iedereen bedankt, en bij vernetering/verslechtering zal ik het vermelden.

Comment

rugklachten

Ik zou zoals al aangegeven eens een arts opzoeken.

Ik had ook jaren last van mijn rug ten gevolge van een zwaar ongeluk (27 jaar geleden).

Vorig jaar dacht een fysiotherapeut eerst aan isias, stroom therapie waarna het verdween.

Begin 2007 kwam het weer terug, toen dacht de huisarts aan een mogelijke hernia, pillen en na een maand weer terug.

In juli vorgi jaar kwam het wederom terug, weer naar de huisarts die me wegstuurde met het advies slik pijnstillers naar behoefte en als het na 2 maanden niet over is dan naar een neuroloog.

Dat heb ik niet gehaald, door overmatig medicijngebruik eindigde ik half september op de instensive care met een maagbloeding. Direct heirna ben ik door een neurochirug gecheckt zat er een vette hernia.

In december ben ik hier aan geholpen en nu ben ik van de pijn af.

Ben nu net weer 3 weken aan het trainen (zie trainingsschema). Het heeft me wel een half jaar trainen gekost maar ben nu weer op de goede weg.

Succes.............
                        Leven, meervoud van lef!

Comment

Tja bij mij is gister bij de rontgen een gekke vondst gedaan.
                          Ik blijk geen scheuermann te hebben maar een lylis (spondylolylis)
                          Mijn L4 zit zowat naast mijn L5 (verschoven lendewervels) en ze zitten gekanteld. Ik mag helemaal niks doen. Dinsdag op spreekuur om opties te bespreken (waarschijnl operatie)

Maar ik kan je nog een typ geven, probeer je rompstabiliteit te verbeteren, lees dit eens door. Dit zal je helpen denk ik.

Succes en doe voorzichtig.

Comment

Ok dan, bedankt voor het artikel.
                            En jij ook succes drmee!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X