Zere knieën van squat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zere knieën van squat?

Zon 2 jaar terug had ik veel last van me knieën, bleek dat ik te weinig kraakbeen had. Hierdoor mocht ik niet zoveel fietsen en zou ik meer moeten lopen, dan zou het overgaan. Niet fietsen omdat juist de buiging niet goed was. Na een tijd geen last meer van gehad en inmiddels fiets ik weer lekker veel.

Na squat oefeningen heb ik nu dezelfde pijn in mijn knieën. Volgende week moet ik bij de dokter een tetanusprik prik ophalen, dus ik zou het kunnen navragen of zon oefening slecht is, maar ik gok dat ik het antwoord wel kan raden.

Nu vraag ik me dus af of er ook een andere oefening voor de billen is, die op hetzelfde neerkomt zonder die buiging...
    Of dat iemand andere tips heeft.

Je kunt de legpress proberen. die is beter voor je knieen en je traint er ook je bilspieren mee. Ik zou ook een goede hamstringoefening opnemen in je schema als ik jou was. Leg curls of (beter nog) de deadlift.
    Ow alvast succes met de tetanus prik.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Te weinig kraakbeen kun je verminderen door glucosamine te slikken. Verder kun je ook last krijgen van je knieen als je je hamstrings totaal niet traint maar je quads voluit, dat is denk ik wat de ophaler bedoelt.
      Overigens train je met squats je bilspieren ook.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Je kunt de legpress proberen. die is beter voor je knieen en je traint er ook je bilspieren mee. Ik zou ook een goede hamstringoefening opnemen in je schema als ik jou was. Leg curls of (beter nog) de deadlift.
        Ow alvast succes met de tetanus prik.
        Ooohww.. ik was al bang dat er maar bar weinig was. Google is your friend gaat dit maal niet op haha.
        Waarom zijn die eigenlijk beter, want ik buig ze dan alsnog toch?
        En uuhm.. zou ik hamstringoefeningen ook iedere avond thuis kunnen doen?

En glucosamine? Ga ik morgen gelijk achteraan!

Comment

De deadlift is beter omdat het een compound/samengestelde oefening is en omdat de legcurl een isolatieoefening is.
          Iso's trainen je stabiliserende spieren niet. Compounds wel. Compounds versterken je lichaam effectiever.

Comment

misschien dat je eens lopende dumbbell lunges kunt proberen? (vooral voor hamstrings en billspieren).
            Hoewel je bij deze oefening ook wel wat door de knieen moet . Maar je zou het eens kunnen proberen.

Anders idd eens deadlift proberen .

greetz
            Trainingslog Farmboy:

Comment

als je de deadlift doet moet je wel de stiff legg versie doen.

Comment

Zo, bedankt voor de tips!
                Vanochtend naar de dok geweest, maar volgens hem zijn eigenlijk alle oefeningen met knieen buigen slecht. Wel zou ik een oefening kunnen doen met gestrekte benen, wat de boel zou aansterken en dat was weer goed? Goed.. hij had het over plastic zakjes met boeken aan me benen en vraag me ook af ok een dok kan zeggen dat je te weinig kraakbeen hebt, door alleen te voelen?!
                Is het iets om hiervoor een sportdokter op te zoeken?
                En de glucosamine, die is in veel soorten te koop. Is er een bepaald merk wat beter is? Ik dacht altijd dat dingen die niet onder geneesmiddelen vielen, niet zo steng gecontroleerd werden op de werking..?
                In ieder geval bedankt voor de tips! Al moet ik zeggen dat ik een beetje huiverig voor die deathlift, als ik daarmee me billen veilig kan trainen is het zeker de moeite waard.
                En uuhm.. eerlijk gezegd krijg ik zelfs meer vertrouwen in een forum met onbekenden dan een dokter die wil dat ik plastic zakjes met boeken aan me been hang.

Comment

Men noemt de squat soms de koningin van alle oefeningen,jammer genoeg denken onze knieen daar anders over.

grtz
                  getting back in shape...

Comment

Je kunt misschien beter even een goede sportarts om advies vragen. Een huisarts is in het geven van trainingsadvies geen expert.

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
                      Men noemt de squat soms de koningin van alle oefeningen,jammer genoeg denken onze knieen daar anders over.

grtz
                      Heb hier nog geen onderzoeken van gezien.

@ Patricia
                      De goedkoopste bak glucosamine was van bodyfood, maar als je het in de winkel wilt kopen kan dat ook. Maakt volgens mij niet heel veel uit van welk merk het is, als je er maar op let dat de dosering glucosamine boven de 1183mg ligt (is uit mijn blote hoofd, dus ik kan er wat naast zitten). Dit is namelijk de dosis waarbij de werking is bewezen. Geloof dat het maximum 1,5gr pure glucosamine is.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Goodmorning zou je kunnen proberen:

Life's what you make it!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                          Zon 2 jaar terug had ik veel last van me knieën, bleek dat ik te weinig kraakbeen had. Hierdoor mocht ik niet zoveel fietsen en zou ik meer moeten lopen, dan zou het overgaan. Niet fietsen omdat juist de buiging niet goed was. Na een tijd geen last meer van gehad en inmiddels fiets ik weer lekker veel.

Na squat oefeningen heb ik nu dezelfde pijn in mijn knieën. Volgende week moet ik bij de dokter een tetanusprik prik ophalen, dus ik zou het kunnen navragen of zon oefening slecht is, maar ik gok dat ik het antwoord wel kan raden.

Nu vraag ik me dus af of er ook een andere oefening voor de billen is, die op hetzelfde neerkomt zonder die buiging...
                          Of dat iemand andere tips heeft.

Probeer kniebanden te krijchen,Het liefst van die dikke.En omdat je zelf al aangeeft zwakke knieën te hebben ,niet te diep zakken.
                          oldpride.nl

Comment

Heb er nu 2 weken geen last meer van gehad, terwijl het toch om de dag wel was. Kan dus wel zeggen dat jullie tips, de hamstrings en glucosamine heb ik toegepast, goed helpen. Bedankt!
                            Heb de laatste tijd wel erg veel zin in zoetigheid, weet niet of er een link mee te leggen valt, maar het is wel opvallend
                            Bedankt!

Comment

Oefening voor je billen .. doe lekker de kick back die is speciaal voor je billen.
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X