optrekken aan 1arm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• optrekken aan 1arm

Beste,

De reden waarom ik dit bericht post is vrij simpel.
    Ik zit met enkele vragen en zou hier graag een oplossing voor willen... Maar ik zal eerst beknopt het verhaal vertellen zodat jullie de situatie kunnen begrijpen.

Ik doorloop het laatste jaar in het middelbaar onderwijs, en ben 18 jaar. Onlangs begon een vriend van me voor een weddeschap met powertraining hij was hier constant over aant pochen, zodat ik met een andere vriend een andere weddeschap sloot, om hem zogezegd te concureren. Mijn weddeschap bestaat eruit om mezelf (75kg) op te trekken aan 1 arm en dit 20 maal tegen 1juli.

Ik aanvaardde deze weddeschap, maar begon me toch enkele vragen te stellen.

Ten eerste: Is dit wel mogelijk voor een persoon die (zonder stoefen, wel gespierd en atletisch gebouwd is (dit door het zware werk op de boerderij))
    ten tweede: kan dit lukken binnen de 4maanden die me nog resten?
    ten derde: Hoe train ik dan het beste?

Als jullie me zouden kunnen helpen!?

Alvast bedankt,

mvg, Jack

(reacties zijn uiteraard meer dan welkom!)

haha dit gaat je niet lukken hoor, denk ik.
    trek jezelf eens op met 2 armen, gaat dit makkelijk probeer het dan maar eens met 1 arm.

als het je niet 1 keer lukt denk ik dat het je sowieso geen 20 keer gaat redden en zeker niet in 4 maandjes tijd.

veel succes in ieder geval nog, wel blijven trainen en niet opgeven
    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Ik hoop niet voor je dqat jke om geld hebt gewed want ik ben bang dat je het niuet gaat redden.

Comment

even geprobeerd..forget it. Ook al train je nog zo hard..gewichtverhouding blijft evenredig..of je moet Ă©cht jetsers van armen ontwikkelen
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Met 1 arm 20x optrekken is een slimme weddenschap van zijn kant. Betwijfel of je dat gaat redden, zeker in 4 maanden.
          Wat ik zou doen is pullups met assistance (60% van je 1rm) zo snel mogelijk 3x, dan 30 sec rust en dit een paar sets (8). Geloof dat dat de manier is waarop veel powerlifters trainen (dynamic effort), en dat zou je het snelste sterk moeten maken.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zou mij in ieder geval nooit lukken. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met 1 arm 20x kunnen optrekken.

Als ik het 2 armen mocht doen (pull ups) zou het nog lastig worden denk ik. Maargoed in ieder geval succes met je weddenschap .

Comment

dat zou betekenen dat er 75 kg op een arm staat en dus 150 kg in theorie op 2 armen (zou dan hetzelfde zijn). Volgens mij zit er niet eens zoveel gewicht op de pull down machine in mn sportschool en ik zie eerlijk gezegd ook niemand of in ieder geval niet veel mensen die dit met meer dan 100-120 doen en degene die dat doen (op 100 kg) trainen al jaaaaaaren volgens mij.

beter vergeet je het, het is echt onmogelijk, zeker in 4 maanden en al helemaal 20x. 2-3x zou MISSCHIEN lukken
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

20x met 1 arm gaat nooit en te nimmer lukken vriend.
                Zou er 2 armen van maken dat is misschien wel te doen in 4 maanden.
                Who's the Chef

Comment

Deze weddenschap heb je verloren denk ik....
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

ga je nooit redden.. zal maar snel proberen om onder de weddenschap uit te komen

Comment

succes kerel, maar ga je nooit redden

Comment

in 4 maanden...denk t niet....moet wel zeggen dat er bij mij in de sportschool een gast traint, die dit dus wel red...een vrij klein mannetje ..niet echt groot en gespierd...maar wel redelijke armen.

Die gozer heb ik t wel eens zien doen, zelfs nog met extra gewicht tussen zijn benen!! Ik zag wel dat hij een techniekje had, hij gebruikte zijn andere arm ( de niet optrekkende) om zijn pols vasttehouden ( ondersteuning)..

zou zeggen,,succes

Comment

maar waarschijnlijk ook niet 20x of wel
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Mijn record ligt op 15 keer, volledig laten zakken etc maar met 2 armen En ik kom van 3 keer, half laten zakken. Het belangrijkste zijn armen bij optrekken, maar weet je al Als je ie**************** op mij trekt, dan blesseer je je pols al na 1 week bij het trainen, ik heb het namelijk zelf geprobeerd en deed ongelofelijk veel zeer...

Comment

is wel degelijk te doen!
                              Maar vergt wel oefening.
                              zoals grain al zei je andere arm je niet optrekkende om de pols van de trekkende arm.
                              op deze manier verdeel je het gewicht beter, waardoor je meer het effect krijgt dat je het met 2 armen doet!
                              Je pols kon het wel eens zwaar krijgen maar dat is een ander verhaal

Suc6 moge de beste winnen
                              Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X