optrekken voor de rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• optrekken voor de rug

Ben begonnen met optrekken als ik begin met de training ik hoorde dat dat heel goed is voor je rugspieren en dat je dit gewoon altijd kan doen is dit waar wat ik gehoord heb ben trouwens wel snel vooruit gegaan met de aantal setjes doe het nu 5 x achtermekaar dan 4 dan weer 4 maar moet dan ook wel ruim 100 kilo omhoog trekken

Optrekken,ofwel "chins" is ook een compound. het grote deel van je rugspieren worden aan het werk gezet.
    Eens je er 10 doet,kan je verder werken met extra gewicht.

grtz
    getting back in shape...

Comment

maar is het wel verstandig om deze oefening iedere x voor je training te doen ? volgens mij is het ook belangrijk om je spieren 48 uur de tijd te geven om te herstellen na een intensieve training. of doe je deze oefening alleen wanneer je je rug traint ?

Comment

ik hoorde dus dat je nie overbelast kan raken omdat je je eigen gewicht tilt me maatje doet het ook altijd maja die is dan ook wel wat gevorderd dan ik en ja je kan ook niet smokkelen met deze oefening tenminste zou niet weten hoe

Comment

volgens mij kan je enorm smokkelen bij deze oef

Comment

nou als ik nie meer kan dan kan ik nie meer en dan is er geen mogelijkheid da ik nog ff 1 x mezelf optrek dus vertel je geheimpje ?:P

Comment

euhm zo een snok naar boven toe geven ipv rustig op te trekken is toch ook een vorm van smokkelen dacht ik?

Comment

Sorry, maar kan van je openingspost weinig maken.

Ik begrijp dat je bedoeld dat je optrekken iedere training kan doen. Dit is natuurlijk niet goed voor je. Of je moet het heel makkelijk kunnnen.

Ik doe momenteel zelf 3x8 chins, dat is voor mij echt de max. Deze spieren moeten na deze training herstellen. Als ik ze de volgende training weer aanpak raken ze snel overbelast (heb ik trouwens ook een keer gehad met blessure tot gevolg). Je ben je spieren toch iedere keer max aan het belasten.

Maar als je normaal 3x15 doet en nu 2 of 3 keer per week 3x10 dan is het op zich wel mogelijk. Maar de meeste kiezen er dan voor om extra gewicht toe te voegen.

Comment

een goede chin is 1 van de beste rug oefeningen. alleen ik zou hem alleen bij je rug training doen

Comment

heb nog nergens last van en me maatje begon ermee en die heb hem gewoon iedere x gedaan als ie ging

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X