Heey.. Ik ben nog niet zolang geleden begonnen met bankrukken (eigenlijk met serius trainen maarja de zomer is in aantocht) en ik heb een boek gelezen "Krachttraining - Een Anatomische Benadering - Frederic Delavier" waarin ik heb gezien dat je bankdrukken kan varieren zoals: de standaard houding, kromme rug en je benen in de lucht. Nou heb ik de drie houdingen geprobeerd maar merk nauwelijks verschil. Het enigste verschil is omdat mijn rug niet echt geweldig is dat ik na het trainen met holle rug wat last van mijn rug heb maar snel is verholpen door te stretchen (en dus is de hole rug nu mijn minst favo.). Maar het gaat erom dat ik het verschil niet echt merk. Kan dit een reden hebben?
Bankdrukken met...
Collapse
X
-
Originally posted by Evilminded View PostHeey.. Ik ben nog niet zolang geleden begonnen met bankrukken (eigenlijk met serius trainen maarja de zomer is in aantocht) en ik heb een boek gelezen "Krachttraining - Een Anatomische Benadering - Frederic Delavier" waarin ik heb gezien dat je bankdrukken kan varieren zoals: de standaard houding, kromme rug en je benen in de lucht. Nou heb ik de drie houdingen geprobeerd maar merk nauwelijks verschil. Het enigste verschil is omdat mijn rug niet echt geweldig is dat ik na het trainen met holle rug wat last van mijn rug heb maar snel is verholpen door te stretchen (en dus is de hole rug nu mijn minst favo.). Maar het gaat erom dat ik het verschil niet echt merk. Kan dit een reden hebben?
je borst zal er echt niet beter van groeien
het enigste wat je kunt doen is de stang op verschillende posities op de borst laten zakken ( boven,midden,onder borst )160kg squat
225kg deadlift
130kg benchpress
-
Dat van waar de stang pakken wist ik inderdaad al en als die circus bewegingen geen nut hebben ga ik er ook geen moeite voor doen. En nee ik train niet alleen naar de zomer toe ik zet graag doelen en nu is mijn doel toevallig om er goed uit te zien gedurende de zomer daarna zla mijn doel waarschijnlijk iets van extra massa worden. Ik werk liever met doelen om een of andere reden werkt dit motiverender voor mij.“Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"
Comment
-
Originally posted by Nex- View PostWat bodybuilder zegt klopt... maar zucht... jij bent dus ook zo iemand die alleen voor de zomer traint?
@ topic
Al die circusbewegingen zou ik niet doen als je ze niet fijn vind. Of ze echt verschil zullen maken..."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
General
Dat weet ik... kan ik ook zien als ik onder zijn avatar kijk... ik bedoelde het niet slecht. Maar vond het alleen beetje jammer toen ik deze zin tegen kwam.
Ik ben nog niet zolang geleden begonnen met bankrukken (eigenlijk met serius trainen maarja de zomer is in aantocht)
Comment
-
Met bankdrukken heeft het geen nut om met je voeten op het bankje of los in de lucht te hangen. Zulke mensen zouden ter plekke neer geschoten moeten worden. Al die fabeltjes dat je zo meer je buik en/of borst aanspreekt komen me nek uit. Net zoals die idioterie dat het stabiliteit bevorderd. Nee sukkel dat doet het allemaal niet.
Met je rug plat op het bankje is ook niet verstandig, zeker als je blessure gevoelig bent in je schouders. Behoud een kromme rug aangezien dit invoeld heeft op de hoek van waaruit je met de schouder drukt. Je hoeft geen enorme "arche" te hebben zoals Powerlifters, maar een goede lichte arche is nooit weg.
Merk dat meteen als ik niet voldoende arche heb. Linker schouder gaat meteen janken en prikken.
Comment
-
Oki ik heb het eventjes opgezocht en geupload zodat jullie het ook kunnen zien maar hier ging het dus om http://img182.imageshack.us/img182/4...riatiesor8.png
Bron: Krachttraining een Anatomische Benadering -door: Frederic Delavier
Vroeg het me inderdaad af omdat het in het boek stond en zelf niks merkte.“Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"
Comment
-
Ik heb dat boek en is al flik outdated. Lenden streek problemen voorkomen *zucht* of die nonsens van pijnlijke rug als excuus dat je geen sterke core hoeft te krijgen.
Qua principe zou dat moeten ophalen. Vanuit humaan oogpunt mag dat helaas niet.
Trouwens kerel...hoe groot was je arm? Ik bij gespannen was 37cm op 13-14% vet Ik heb jouw gewoon als "target" gekozen als motivatie om die rotgroep eens wat beter aan te pakken.
Comment
-
Mijn arm is niet zo breed als die van jou en wat bedoel je met "rotgroep" en behoor ik tot een groep? En hoe kan een boek met wat ik weet al lang gebruikte oefeningen en de anatomie van het lichaam outdated worden? Als het eerst werkte wrom nu niet meer en zover ik weet is de anaotmie van het lichaam nog steeds hetzelfde. En ik moet zeggen dat ik indd. sneeler last van mijn rug krijg dan van mijn schouders“Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"
Comment
-
Laatste stuk was voor ophaler bedoeld. Mijn excuus. Rotgroep doel ik op de biceps omdat ik die haat te trainen.
Anatomie van het lichaam is hetzelfde, maar de manier van sommige trainingstechnieken worden nog wel eens verbeterd. Ook al zijn de verbeteringen tegenwoordig minimaal aangezien het zo goed als werkt.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
48 minutes ago -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...4 dagen geleden
-
door datarecoveeNeed to access BIOS :
- Change Boot Order – Boot from a USB or CD/DVD for OS installation or recovery.
- Enable Virtualization – Activate technologies
-
6 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment