Wat is BODYPUMP?
Het BODYPUMP® programma bestaat uit een revolutionaire 60 minuten durende fitnessworkout met behulp van een stang en gewichten waarin alle spiergroepen gebruikt worden.
Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht.
Het BODYPUMP® programma bestaat uit een revolutionaire 60 minuten durende fitnessworkout met behulp van een stang en gewichten waarin alle spiergroepen gebruikt worden.
Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht.
Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. De training is gericht op spierversteviging, afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het de ideale training om snel in shape te komen!
Beste Mede-forummers,
Ik had een vraag betreft Bodypump. Ik vraag me namelijk af of dit wel goed voor me is.
Hiermee bedoel ik dat ik gewend ben om krachttraining te doen (=spiergroei) en hierbij train je puur op uithoudingsvermogen. Bij bodypump word volgens mij ook spierweefsel verbrand. Werk ik mezelf dan niet een beetje tegen door Bodypump te doen (1 á 2x p. week) gepaard met krachttraining? (3 á 4x p. week).
Mijn doel van fitness is om "breed" te worden, vandaar dat ik me afvraag of ik nu niet mezelf tegenwerk.
Op bovenstaande text (bron: Passage Fitness First - Leden - Groepslessen ) staat "behoud van spiermassa", maar van iemand die bij de fitness werkt hoorde ik dat je erbij ook spierweefsel verbrand.
Comment