Na half jaar nog niks van spieren erbij

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hehehe ;] Och ik woon al samen, maar kijken moet kunnen ^^
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by qbane View Post
      Hehehe ;] Och ik woon al samen, maar kijken moet kunnen ^^

Topic Internetfilmkes ga daar maar es kijken dan
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Met het randje van ondergewicht kun je nooit van je leven 37% vet hebben.
        Ik kom dus van 36 kg en ben alleen puur vet aangekomen zoals ik al zei, totaal geen gram spier. Dus het klopt dan wel.

Originally posted by Misterfit View Post
        je hebt alleen 2 gewichten van 1 kilo? of zie ik dat mis.
        Wat kun je daar nou mee trainen. kan aan mij liggen maar op een gegeven moment stijgt je kracht en op een gegeven moment is het gewoon te licht om nog iets goed te trainen.

En mag ik vragen hoe je je bf hebt gemeten? Ik wil niet met vooroordelen komen, maar sommige vrouwen zeggen dat ze dik zijn, terwijl ze dat niet zijn.

En ben je net 17 geworden of word je zometeen 18? dan heb je ook geen last meer van je ouders. Ik weet dat ouders raar kunnen zijn, ik heb er zelf ook 2 Maar snap niet echt wat ze erop tegen hebben dat je naar de sportschool gaat. Daar kunnen ze je meestal ook nog eens helpen. Het is velen maler beter dan thuis.

En naja aan je eten valt ook nog veel te verbeteren. Ik weet niet of ik wat over heft hoofd zie, maar volgens mij mis ik iets heel belangrijks, Vet!

wil je groeien dan zou je wel genoeg goeie vetten binnen moeten krijgen. Verder misschien een idee om volkoren brood erin te stoppen. Weet ook zo niet wat ik van yoghurt moet denken.

Aan onze voedingsexperts hier, is yoghurt nu goed, slecht of kan het? Niet dat ik het ga gebruiken, maar dat is een ander verhaal. Maar als je het neemt kun je toch beter mager nemen?

En ik vind je ontbijt nogal mager, ontbijt is het belangrijkste maal van de dag, daar moet je dan ook het meeste eten.

Ik weet dat je niet echt met een schema wilt werken, maar zou het toch overwegen om het te doen. gecontroleerd eten, weet hoeveel kcal je binnen krijgt, wat je nodig hebt en verdeel alles goed over de dag. Je zult dan wat meer resultaat gaan zien.

Het is vervelend dat het in moment niet opschiet, maar denk dat we er hier op het forum wel uit komen.
        Met die 1 kg heb ik al vrij veel moeite, ik haal soms de 15 reps niet eens. Alleen bij biceps red ik 2 kg zonder moeite, dus beide in 1 hand.

Een fitnessinstructeur had met m'n maten dat bepaald, en ook met zo'n apparaatje voor je handen. Maar die rekende alleen uit van m'n armen en schouders en zo, en dat was 15% maar ja ik kan ook bijna met m'n vingers om mn bovenarm heen dus daar zit (nog) geen vet, dat moet zich nog verdelen denk ik.

ik ben van het voorjaar 17 geworden dus ik heb nog wel een aantal maanden voor ik 18 ben. Ik zou het zelf ook veel liever doen in een sportschool, maar als ik zelf de kosten betaal vinden ze het ook niks want ze vinden het gewoon onnodig, een meisje hoeft niet sterk te zijn volgens hun.

Ik eet ook volkoren brood, nu ja ik typte bruin maar daaronder wel volkorengranen. Yoghurt gebruik ik als vervanger voor melk (drink ook wel sojamelk hoor) omdat ik neit tegen lactose kan, in yoghurt zit dat minder. Het is ook magere dus eigenlijk hetzelfde als magere melk, alleen wat meer eiwitten nog. Kwark vind ik te dik om door m'n weetabix of havervlokken te gooien.

M'n ontbijt is de calorierijkste maaltijd van de dag hoor, 3 porties weetabix en een halve liter of meer magere yoghurt, daarna train ik en daarna eet ik nog een broodje en een stuk fruit dus. De tijden houd ik niet zo strikt aan omdat ik niet altijd even laat uit bed ben, maar ontbijt is 655 kcal van de 1800 op niet-trainingsdagen.

Ik houd m'n calorieen ook bij, maar ik bedoelde meer met geen schema willen volgen dat ik ook wel eens iets wil eten waar ik zin in heb, ik hoef ook geen beest te worden met spieren maar gewoon zoals iedereen is die niet of nauwelijks aan sport doet. Zij kunnen het wel, met snoep en koek en andere zooi. Ik ben best bereid om wat aan te passen, en ik vind zelf eigenlijk dat er weinig ongezonde dingen in zitten, de enige snelle koolhydraten komen uit fruit (is lactose ook snel of niet? zo ja ook uit zuivel dan), voor de rest volkoren granen en veel zuivel, veel groentes en genoeg vlees/vis ed. Eiwitrijk broodbeleg en geen jam of chocopasta of zo. Wat zijn dan nog dingen die echt niet kunnen? Want de tips tot nu toe zoals magere yoghrt en volkoren brood doe ik dus al

Originally posted by Misterfit View Post
        nog fff ter verbetering, er zitten wel vetten in je schema, maar volgens mij zijn dat niet echt de goeie vetten.
        Ik krijg maximaal 5 gram verzadigd vet binnen per dag, meestal 2-3 gram? Da's toch niet teveel? Ik weet niet hoe ik dat kan minderen in ieder geval.

Originally posted by erikv View Post
        push-up, chin-up, chrunches. Enigzins acceptabele oefeningen die je zonder gewichten uit kunt voeren, gewoon thuis. Intensiteit zal voor jou behoorlijk zijn in begin, maar dat komt snel wel goed denk ik.
        En idd jammer dat je ouders er zo tegenover staan..Maar op deze manier kun je toch iéts aan je fysiek doen
        Ik zal deze ook eens opzoeken

Bedankt voor de reacties iedereen

Comment

Hmm, over m'n voedingsschema nog even...

Ik weet sinds kort dat veel van m'n 'lichamelijke klachten' veroorzaakt worden door candida bacterie. Daar hoort best een streng dieet bij, en aangezien veel mensen met candida overgewicht hebben vinden die het niet zo erg, maar het is nogal moeilijk om met dat dieet niet af te vallen. Omdat zoveel dingen verboden zijn. Daarom ben ik er ook nog niet mee gestard, aangezien ik dus niet weer terug wil naar die 36 kilo en gewoon de calorieen wil blijven eten die ik nodig heb, m'n verbruik.

Enfin, is daar een goed voedingsschema van te maken met de middelen die je wel mag eten? Als het dus voor 2 dingen werkt, ben ik een stuk gemotiveerder om h et vol te houden en als het ook voor die candida werkt mag het wrs ook wel van m'n ouders. (die kijken me zodra ik het woord 'dieet' in de mond neem al gek aan, die denken dat er alleen vermageringsdieten bestaan )

Hier staan de dingen die mogen:
          Candida Albicans Schimmelinfectie
          Candida dieet

geraffineerde suikers, alcohol, witmeel, schimmels ed zijn geen probleem, maar fruit, zuivel en gist vind ik wel pittiger.

Ik zat te denken aan zoiets, m'n ontbijt wil ik nog wel aanpassen. Ik heb vandaag dus rijstpap gemaakt van sojamelk en bruine rijst, maar dat vult iets te erg en het levert niet zoveel calorieen. Maar qua productkeuzes, niet zo zeer de verdeling over de dag (pas ik nog wel aan) is dat te doen of gaat candida en spieren niet samen?:

kcal eiwit koolh vet
          08:00 ontbijt 150.00 gram zilvervliesrijst 255 4.50 52.50 3.00
          08:00 drank 200.00 ml sojamelk naturel (zonder toevoegingen) alpro 70 7.40 0.20 4.40
          10:00 drank 200.00 ml sojamelk naturel (zonder toevoegingen) alpro 70 7.40 0.20 4.40
          10:00 tussendoortje 1.00 stuk grapefruit 45 1.35 9.90 0.00
          10:00 tussendoortje 1.00 stuk kip eiwit (1 stuk = 35 gram) 13 3.20 0.10 0.00
          10:00 snack 40.00 gram hazelnoten 257 4.76 4.20 24.64
          12:00 lunch 50.00 gram muesli biologisch (ah) 175 4.75 30.50 3.75
          12:00 drank 200.00 ml sojamelk naturel (zonder toevoegingen) alpro 70 7.40 0.20 4.40
          14:00 tussendoortje 1.00 stuk kip eiwit (1 stuk = 35 gram) 13 3.20 0.10 0.00
          15:00 drank 200.00 ml sojamelk naturel (zonder toevoegingen) alpro 70 7.40 0.20 4.40
          15:00 tussendoortje 130.00 gram tonijn in eigen nat 149 33.02 0.00 1.95
          16:00 tussendoortje 1.00 stuk kip eiwit (1 stuk = 35 gram) 13 3.20 0.10 0.00
          18:00 diner 200.00 gram koolvis 144 36.00 0.00 0.00
          18:00 diner 120.00 gram waspeen (rauw) 13 1.20 6.24 0.24
          18:00 diner 120.00 gram komkommer 9 1.20 1.20 0.00
          18:00 diner 1.00 stuk tomaat 1/2 4 0.50 0.50 0.00
          18:00 diner 150.00 gram zilvervliesrijst 255 4.50 52.50 3.00
          20:00 drank 200.00 ml sojamelk naturel (zonder toevoegingen) alpro 70 7.40 0.20 4.40
          20:00 tussendoortje 1.00 stuk kip eiwit (1 stuk = 35 gram) 13 3.20 0.10 0.00
          20:00 tussendoortje 120.00 gram appel granny smith (ah) 54 0.00 13.20 0.00
          22:00 tussendoortje 1.00 stuk kip eiwit (1 stuk = 35 gram) 13 3.20 0.10 0.00
          1795 144.78 172.24 58.58
          Last edited by Stekelzak; 09-06-2008, 10:53.

Comment

Ik vind het best een goed voedingsschema. Maar waar haal je je goede vetten vandaan? Omega-capsules bij het ontbijt nemen helpt wel. Zalm is ook goed.
            "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Idd geen slecht eetschema..

Maar zo blijkt maar weer dat er veel verschillende vormen Candida zijn..Heb het ook gehad, maar ik hoefde er niets voor te laten oid.
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Wat ik wel vaak met het eten met schemas heb, is dat ik vaak vol kom te zitten. Dan moet ik toch dooreten om aan de juiste verbrandingsbehoefte te komen...ik heb daar echt een hekel aan.

Comment

Jup heb ik ook, daarom neem ik het ook niet zo nauw met de tijden. Zolang ik maar een keer of 6 eet minstens, met een paar uur ertussen.

Ik zal eens kijken achter die omega capsules, zalm heb ik nog nooit op maar dat zal ik ook eens proberen.

De candida die ik heb zit in m'n darmen, ik heb daar veel te weinig goede bacterien over ook al slik ik 2 probioticacapsules 's ochtends, wat ervoor gezorgd heeft dat ik 24/7 darmkramp heb, chronische obstipatie en ook voor veel dingen allergisch geworden ben en het ook dodelijk zou kunnen zijn hoorde ik net, dus die bacterien moeten wel weg en ook al werkt het dieet misschien niet, proberen wil ik het wel. Al zou ik het voor altijd wel moeilijk vinden. Maar als ik er geen last van zou hebben
                  zou ik ook geen dingen laten ervoor.

Hoe is het bij jou overgegaan dan, erikv?

Comment

36kg 1m72? is dat niet extreem licht?
                    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Onder de 42 (bmi 14) is dodelijk, dus ja. Met een bmi van 12 ligt meer dan 95% in coma of onder het gras geloof ik, maar mijn geluk was misschien dat ik daarvoor nog nooit een gezond bmi gehad had dus van niet zo hoog kwam. Maar goed, ik ben op m'n spiermassa na wel hersteld dus

Comment

Originally posted by Stekelzak View Post
                        Onder de 42 (bmi 14) is dodelijk, dus ja. Met een bmi van 12 ligt meer dan 95% in coma of onder het gras geloof ik, maar mijn geluk was misschien dat ik daarvoor nog nooit een gezond bmi gehad had dus van niet zo hoog kwam. Maar goed, ik ben op m'n spiermassa na wel hersteld dus

Ik vindt het alsnog erg verontrustend...met zo'n lengte en gewicht...wat is je vetpercentage?

Oh, de goede vetten zijn ook in noten te vinden. En dan vooral pinda's. Mensen zeggen dat pinda's veel vet bevatten, maar dit zijn vooral goede vetten: het is niet dikmakend (tot op zekere hoogte). Het zit ook in pindakaas. Heerlijk en gezond.

Comment

Ok nice, maar ik denk dat je alsnog teveel druk maakt over je gewicht ;] Ik raad je echt aan om alsnog wat fitness centra te bezoeken! Je hebt zwaardere gewichten nodig.
                          Als je ouders er niet bij kunnen instemmen leg je het hun uit zoals je hier hebt gedaan en dan kan ik me niet voorstellen dat ze, na dat 95% coma verhaal, nog nee kunnen zeggen ;p Btje guilt-trippen voor een goed doel kan geen schade.

Comment

Whoa ik weeg nu geen 36 meer he, dat was toen ik me hier registreerde en ten tijde van m'n eerste topic, daarna ben ik veel aangekomen

En bovenstaande had ik al gezegd thuis, maar ze zeiden dat ik me niet moest aanstellen en dat je van een te laag gewicht niks kon overhouden, ook toen ik nog amper op m'n benen kon staan. Standaard antwoord hier

Ja hazelnoten eet ik wel eens, die vind ik lekker. Dat zijn toch ook goede vetten?

Ik ga vandaag of morgen denk ik eens op de fiets naar een centrum in de stad als ik het kan vinden, daar eens wat info vragen. Misschien zou ik gewoon zelf die stappen moeten zetten en als ze dan zien dat ik het echt wil.... hopelijk

Comment

Groot gelijk gewoon doen, en als ze daar wat over te zeggen hebben... Och... Ik ging op me 16e al uit huis ;p

Comment

je zou ook eerst ff cardio doen en joggen bijvoorbeeld om die vet kwijt te raken en dan pas met gewichten trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X