Hoeveel Calorieeen verbrand je met cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als total bodyworkout en als effectieve calorie verbrander zou ik ook nog zwemmen aan willen raden. Alleen zul je er niet kurkdroog van worden. Onze lichamen weigeren namelijk droog te worden als je veel in het water ligt. We behouden dan een vetlaagje om onze organen te beschermen tegen onderkoeling van het water.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Op een loopband heb je meer inspanning nodig om vooruit te komen.

De aantal verbrande Kcal die het apparaat aangeeft zou je wel een beetje vanuit kunnen gaan hoor.
      Dit hebben ze er niet voor niets in gezet, gebruik het als een richt lijn het zal wel iets schelen maar goed.
      Who's the Chef

Comment

Wie weet eigenlijk hoe 't nou zit met dat je na xx minuten pas je vet-reserves aan zou gaan spreken met cardio? (of welke inspanning dan ook)
        Is 't niet gewoon zo dat eerst het direct beschikbare voedsel wordt gebruikt (wat je net gegeten hebt / nog in je lichaam zit) en daarna je reserves aan gaat spreken?

Zou me anders wat vreemd lijken dat als je telkens 20 minuten cardio doet met een half uur tussenpauze je nooit vet zou gaan verbranden..

Comment

Ik geloof dat er daar wel wat topics over zijn

Comment

No offense hoor maar heb je ook gekeken naar alle topics die dan naar boven komen? Valt weinig zinnigs uit te halen.. (spreekt elkaar allemaal een beetje tegen vwb mijn vraag)

Anyway, toch bedankt.

Comment

Aparaten die van zichzelf doorbewegen als je even niets doet (zoals de fiets) verbrand je toch het minste mee, als je ze vergelijkt me dingen waar je alles zelf moet doen (loopband, roeien) toch? En uuhm hoe meer je beweegt (crosstrainer in vergelijking met fiets) hoe hoger je vetverbranding toch?

En aangezien het cardio is, hoor je je spieren ook niet te voelen toch? Zeker niet zoals krachttraining? Hooguit iets als een crosstrainer als je die voor het eerst doet; zou wel erg zijn als je van jezelf zon raar loopje had.

Zo niet, dan heb ik erg veel verkeerd begrepen.. Maar aangezien bepaalde dingen hier toch anders lijken te staan?

En met fietsen haal ik makkelijk 1.000 per uur, meestal 1.200. Met crosstrainer vaak iets hoger, 1.500 is makkelijk te doen. Rest doe ik nooit een uur. Teminste, dat geeft dat ding aan. Kan dan niet zeggen dat ik echt intensief en zwaar bezig ben..

Pas met spinning had die man het er wel over dat we in 1,5 uur zon 1.500 tot 2.000 cal verbrand hadden. Al was dit met onwijs veel klimmen. Die man die het gaf was altijd een beer van een vent, lijkt me sterk als een klein opdondertje als mij net zoveel verbrand. Maar, die 2500 per kwartier was misschien ook met spinning, en een keer een top?

Comment

Roeien lijkt me toch de meest effectieve cardio workout, als je flink doortrekt dan?
                23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

Wat is je vergelijkingsmateriaal? Gaat het hier om de hoeveelheid kcal/minuut bij een gelijke hartslag bij de verschillende oefeningen, de maximale hoeveelheid kcal die je kunt verbranden in een bepaalde tijdseenheid, wat anders? En dan nog: dat is nutteloos. Je lichaam past zich behoorlijk snel aan aan het type cardio. Je kcal verbruik/tijdseenheid neemt af naarmate je die vorm van cardio vaker doet. Je lichaam wordt er efficiƫnter in. Voor maximaal kcal verbruik moet je gewoon cyclen in type cardio (fietsen, joggen, roeien, squats) en dat alles op een tabataprotocol of HIIT protocol.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X