Hoeveel Calorieeen verbrand je met cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel Calorieeen verbrand je met cardio

Hoi Allemaal
    Ik heb gisteren 3 kwartier aan cardio gedaan. Nu had ik een discussie met iemand die beweerde dat hij 250 calorieeen per kwartier verbrandde met fietsen. Kan dat? Is dat goed? Hoeveel calorieeen moet je minimaal verbranden met cardio per dag? Moet je cardio elke dag doen... ik heb namelijk vandaag een rustdag en doe dus niets aan trainen, groeien je spieren eigenlijk wel met een rustdag

en als laatste waarom verbrand je met een crosstrainer minder calorieeen dan bijvoorbeeld een loopband???

allemaal vragen ik weet het............het is een hoop
    Mijn hero's: Duncan & Lisca Stutterheim en Jenny Gaidoukevitch

Er bestaan tabellen over hoeveel ge verbruikt bij welke sport.
    Er bestaan ook formules om dit te berekenen.Waar je ze kan vinden weet ik niet,ik heb dit ooit es gelezen.Bij alle cardiotoestellen in je gym kun je wel aflezen op je scherm hoeveel je verbruikt.
    Hoeveel cardio je moet of wil doen hangt allemaal van jezelf en je doel af.
    Spieren groeien niet als je traint maar wel wanneer je rust,dus een rustdag komt je altijd ten goede.
    Op een loopband verbruik je meer omdat lopen een intensievere sport is dan op de crosstrainer.Om af te vallen is lopen een van de beste sporten.

grtz
    getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
      Er bestaan tabellen over hoeveel ge verbruikt bij welke sport.
      Er bestaan ook formules om dit te berekenen.Waar je ze kan vinden weet ik niet,ik heb dit ooit es gelezen.Bij alle cardiotoestellen in je gym kun je wel aflezen op je scherm hoeveel je verbruikt.
      Hoeveel cardio je moet of wil doen hangt allemaal van jezelf en je doel af.
      Spieren groeien niet als je traint maar wel wanneer je rust,dus een rustdag komt je altijd ten goede.
      Op een loopband verbruik je meer omdat lopen een intensievere sport is dan op de crosstrainer.Om af te vallen is lopen een van de beste sporten.

grtz
      dus om vet te verbranden is dus de loopband het beste of de fiets, waarvoor dient die crosstrainer dan??

Comment

Tja waar te beginnen...

250kcal verbranden in een kwartier? Als dit afgelezen wordt van het scherm wat de machine aan geeft kun je dat naar de prullenbak verwijzen. Je moet rekening houden met je tempo en de effectiviteit van je spieren mbt die cardio oefening. Maar het is goed mogelijk om in een uur 1000kcal te verbranden, maar dan moet je flink aan de bak hoor.

Je hoeft niet elke dag cardio te doen, waarom zou je dat willen? Tijdens het krachttrainen maakt je lichaam allerlei anabole hormonen aan die hun werk doen, maar zo ook maakt het cortisol aan. Hierom ben ik van mening na de KT 10-15mins rust te nemen en wat amino's te nemen. Druk de cortisol, maar laat de anabole hormonen nog even hun gang gaan. Vervolgens doe je pas 30mins cardio.

Maar dit is zo omslachtig dat cardio beter om losse dagen gedaan kan worden als je puur wilt afslanken. En dan doe je 20-30mins HIIT. HIIT vergroot je conditie en verbranding veel meer dan traditionele cardio. Begrijp ook dat je lichaam bij aanspanning van spieren zuurstof er in pompt. Hoe vaker je die spieren gebruikt om een specifieke manier des te efficienter zal die spiergroep met zuurstof omgaan. Ideaal voor atleten die voor een bepaalde sport trainen. Voor afslanken zou ik regelmatig van cardio vorm veranderen zodat je lichaam gedwongen wordt veel werk te verzetten. Als je lichaam namelijk efficienter met zuurstof om gaat zal je meer moeten doen om te verbranden.

Cardio vormen waarbij je merendeels van je lichaam gebruikt verbrand meer. Lopen, fietsen en roeien zijn meest efficient. Waarom gebruiken mensen de crosstrainer...omdat ze het leuk vinden. Net zoals dwazen die aan Nordic Walking doen met een rampzalige techniek.

Rust dagen zijn belangrijk. Trainen is niets meer dan je spieren onder stress zetten en beschadigen. Je lichaam zal zich dan in rust repareren en herstellen (groeien) om de volgende keer weerstand te hebben tegen de stress die jij toedient. Zie het anders als een veldje wat je spier is. Met trainen sla je een gat in dat veld. Met rust hersteld het gat en als je nog een dag rust neemt komt er een klein hoopje op het veld. Maar als je een gat in het veld hebt, weer traint, wordt het gat dieper en dieper en op den duur ben je overtraint en krijg je blessures en groei je dus niet.

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
          dus om vet te verbranden is dus de loopband het beste of de fiets, waarvoor dient die crosstrainer dan??
          Het zijn allemaal cardiooefeningen,maar lopen is het meest intensief,dus verbruik je het meest cal.
          Ik denk dat crosstrainer en fiets kwa intensiviteit wat op het zelfde nivo liggen.
          Als het je echt gaat om vetverbranding dan raad ik je de loopband aan.

grtz
          getting back in shape...

Comment

Ik vraag me af of dat ook echt zo is ik vind de crosstrainer toch behoorlijk intensief maar kan het niet met zekerheid zeggen.
            Maar het zou ook kunnen dat mensen die niet kunnen hardlopen, zwakke knieen ofzo, de crosstrainer gebruiken.

Comment

'Het was naar aanleiding van deze discussie:
              Ruben, blog, de geheime van bodybuilding vervolg 1,2 - Hyves.net - Always in touch with your friends
              daar kreeg ik te horen dat ik erg weining verbrandde waardoor mijn moed in mijn schoenen zakte

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Tja waar te beginnen...
                Thank you!! Hier heb ik wat aan
                Morgen heb ik een afspraak met mijn personal trainer waarbij mijn vet word gemeten en ik een conditie test moet doen
                dat word nog wat..........

Comment

Originally posted by quibus View Post
                  Ik vraag me af of dat ook echt zo is ik vind de crosstrainer toch behoorlijk intensief maar kan het niet met zekerheid zeggen.
                  Maar het zou ook kunnen dat mensen die niet kunnen hardlopen, zwakke knieen ofzo, de crosstrainer gebruiken.
                  Crosstrainer is idd niet zo belastend voor de knieen als hardlopen.
                  getting back in shape...

Comment

Crosstrainer is idd niet zo belastend voor de knieen als hardlopen.
                    Ja maar bij de crosstrainer gebruik je ook je hele lichaam

Comment

crosstrainer is eigenlijk "gewichtloos" lopen.
                      getting back in shape...

Comment

crosstrainer is eigenlijk "gewichtloos" lopen.
                        Dus het heeft weining effect?? er staat op dat plaatje bij de crosstrainer dat je je buikspieren armen en benen traint

Comment

Benen merk ik niks van. Tenzij ik achterwaarts ga en zwaar. Dan voel je de kuiten en quads. Buik voel je alleen als je laag vet% hebt. Armen doe je weinig tot niks mee.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Benen merk ik niks van. Tenzij ik achterwaarts ga en zwaar. Dan voel je de kuiten en quads. Buik voel je alleen als je laag vet% hebt. Armen doe je weinig tot niks mee.
                            Ik voel me armen wel bij die crosstrainer, maar in het vervolg ga ik voor de loopband en of fiets want wil wel resultaat

Comment

Dus het heeft weining effect?? er staat op dat plaatje bij de crosstrainer dat je je buikspieren armen en benen traint
                              benen en buik pak je wel mee,maar niet zo intensief als krachttraining. Armen nauwelijks.
                              getting back in shape...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X