hamstrings

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Misterfit View Post
    Bij de e boeken en E-book-krachttraining-een anatomische benadering staat er bij de deadlift wel degelijk dat je de biceps femoris traint.

Ben benieuwd wat anderen hiervan denken. Zou wel fijn zijn om duidelijkheid te hebben hierover.

De BF heeft twee kopen (vandaar bi-cep). De lange kop kruist zowel het knie- als het heupgewricht. De korte kop kruist alleen het kniegewricht.

Lange kop: . . . Korte kop:

Lange kop komt dus in aktie bij heupextensie en knieflexie. Korte kop bij knieflexie. Beste oefening voor de hams is glute/ham raises waarbij beide functies aan bod komen. Kan je die niet doen dan moet je voor voledige ontwikelling van de BF twee losse oefeninge doen.
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Dus nu moet ik 2 losse oefeningen vinden. Ik kan zo nog wel oefeningen vinden die de hamstrings trainen, maar welke gedeelte ze trainen is al lastiger.

Ik ga hier zo snel als mogelijk weg, dan dan kan ik ook weer de leg curl erin doen, maar nu moet ik tijdelijk een oplossing zien te vinden.

Ik heb wel verdomde spierpijn (op een normale manier ) in mijn hamstrings van dat deadliften

Comment

@ misterfit
        Probeer anders de sumo deadlift eens. Dan sta je met je benen wijder uit mekaar. Is een supergoede oefeningen voor je core en je hams.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Ook met Sumo blijft het gegeven dat de knieflexie functie niet getraind word.

Comment

Originally posted by 3XL View Post
            Ook met Sumo blijft het gegeven dat de knieflexie functie niet getraind word.
            Wat ben je eigenlijk? een fitnessinstructeur of waarom weet je dat allemaal
            Wat zijn dan goeie oefeningen?

Comment

Voor zover ik weet is 3XL iemand met veel ervaring. I trust him
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                Wat ben je eigenlijk? een fitnessinstructeur of waarom weet je dat allemaal
                Wat zijn dan goeie oefeningen?

Laten we het er maar op houden dat ik het een en ander heb geleerd over anatomie, fysiologie, kinesiologie en diëtetiek en daarnaast ook een paar jaar ervaring heb

Comment

uitslover

Comment

Laten we het er maar op houden dat ik het een en ander heb geleerd over anatomie, fysiologie, kinesiologie en diëtetiek en daarnaast ook een paar jaar ervaring heb
                    dat geloof ik je ook wel, vroeg het me alleen af. Maar nu weet ik nog geen oefeningen ja ik ben aan het drammen

Comment

Ik denk dat ze hier al allemaal genoemd zijn, maar de enige die bijde functies van de hamstrings aanspreekt is een Glute/ham rais

Als je die niet wil/kan doen dan blijven alleen maar combi's over. Zelf zou ik dan gaan voor Romanian deadlift + seated leg curl. Ik ben geen fan van de stiff legged deadlift omdat dat meer een onderrug oefening (zeg maar onderrug verzieker) dan een hamstring oefening is.

Comment

met romanian sta je niet op kleine verhoging en laat je hem minder ver zakken? is dat het verschil met de stiff legged?

Comment

en je mod bent op dbb forum geloof ik..
                          De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                            met romanian sta je niet op kleine verhoging en laat je hem minder ver zakken? is dat het verschil met de stiff legged?
                            Nee. Romanian sta je net als bij de stiff legged, maar je laat hem maar zakken tot hij rond het midden (net iets hoger) van je schenen hangt, en haalt hem dan weer omhoog.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Belangrijkste verschil tussen de RDL en de SLDL is dat er bij de RDL alleen beweging thv de heup is. De onderrug blijft te allen tijde in z'n normale positie. Bij de SLDL ga je nadat de maximale bewegingsuitslag van de heup bereikt is verder met het ronden van je ondderrug.

Vandaar dat je bij de RDL minder ver komt (meestal halverwege je schenen, maar hamstring flexibiliteit kan er voor zorgen dat je minder ver of juist verder komt)

RDL

De eccentrische/concentrische beweging bij de RDL is dus puur ham/glute, terwijl de SLDL de erector erbij betrekt.

Lijkt dus dat je meer aan de SLDL zou hebben, maar er is wat onderzoek geweest waarin naar voren kwam dat bij de SLDL de sarcomeren onder belasting te ver uit elkaar "getrokken" worden wat blessures kan opleveren.

Vooral trainee die op de een of andere manier geloven dat je de oefening vanaf een verhoging moet doen om een grotere bewegingsuitslag te krijgen lopen dit risico!

Wat wel/niet strekken van je knieen aangaat, ik lees vanalles, maar het belangrijkste is dat op het moment dat je je knieen buigt, de hamstrings vanaf de knie verkort worden waardoor het accent naar de glute verschuift. Maw hoe meer je je knieen buigt des te minder hamstring.

Staat wel tegenover dat je met iets gebogen benen meestal een stuk meer gewicht ankan wat op zich weer grotere MU's aanspreekt en dus meer spiervezels.
                              Last edited by 3XL; 27-08-2008, 16:41.

Comment

Prachtig stuk weer 3XL.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X