snel/traag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Af en toe moet je gewoon explosief trainen. Daar wordt je sterker van waardoor je meer gewicht kunt pakken en dus ook beter zult groeien. Ook de aanmaak van testosteron en groeihormoon door het eigen lichaam nemen toe en je zult door de continue verhoogde hartslag ook meer vet verbranden en dus ook droger worden.
    Conclusie: Lekker explosief trainen.
    Duidelijk! Zoals ik al zei ik ga het volgende week proberen eens wat anders te trainen. Is misschien wel een keer lekker wat langzamer!

Thnx ik kom hier zekers op terug!

groet

Comment

Originally posted by pokkel View Post
      Duidelijk! Zoals ik al zei ik ga het volgende week proberen eens wat anders te trainen. Is misschien wel een keer lekker wat langzamer!

Thnx ik kom hier zekers op terug!

groet

??????????????????????????????//

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
        ??????????????????????????????//

PFffffffff ja goeie morgen hahah ik bedoel sneller

scherp!

Comment

Zo, ik zou nog even terugkomen op sneller trainen. Pff ik word daar meer moe van dan langzaam. Jullie ook?
          Ik ga het er af en toe wel voor de afwisseling doorheen gooien. Geeft wel een ander gevoel!

Comment

Explosief is vermoeiender omdat je meer spieren gebruikt...en heel snel ook... en ook meer gewicht aan kan.

Comment

Hangt er een beetje van af. Heb zelf bijvoorbeeld met squats soms een hybride vorm. Negatieve fase met 3 stops voor 3 seconden en dan zo explosief mogelijk omhoog. Slopend.

Het verhaal is inderdaad zo dat ze beide heel anders aanvoelen. Bij explosief lig ik in ieder geval een hartaanval te krijgen naderhand, terwijl ik bij heel traag omval van de verzuring.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je hartslag ligt net als bij HIIT of andere intensieve cardiotraining heel hoog (rond de 130 of zelfs hoger) en blijft gedurende je hele training hoog omdat je zo weinig rust neemt. Daar reageert het lichaam op met meer supercompensatie, meer aanmaak van anabole hormonen en een hogere vetverbranding. Er zijn zelfs onderzoeken geweesd volgens de Muscle & Fitness die beweren dat je er zelfs meer krachttoename door krijgt.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Je krijgt er altijd meer kracht van!! je kunt niet met gewichten spelen en er gewoon niet sterker van worden

Comment

Originally posted by Niels1988 View Post
                    Je krijgt er altijd meer kracht van!! je kunt niet met gewichten spelen en er gewoon niet sterker van worden
                    Ik bedoelde dus eigenlijk:

Meer krachttoename met minder rust tussen de sets en een constante verhoogde hartslag dan bij conventionele training.

Comment

Ik bedoelde dus eigenlijk:

Meer krachttoename met minder rust tussen de sets en een constante verhoogde hartslag dan bij conventionele training.

Ja volgens mij heb ik dat stuk ook gelezen. Is van de laatste of 1 na laatste toch?

Comment

Je hartslag ligt net als bij HIIT of andere intensieve cardiotraining heel hoog (rond de 130 of zelfs hoger) en blijft gedurende je hele training hoog omdat je zo weinig rust neemt. Daar reageert het lichaam op met meer supercompensatie, meer aanmaak van anabole hormonen en een hogere vetverbranding. Er zijn zelfs onderzoeken geweesd volgens de Muscle & Fitness die beweren dat je er zelfs meer krachttoename door krijgt.
                        Wat krachttoename aangaat, daar heb ik nog niets over gelezen. (ik zie wel meer ëigen onderzoek" in de M&F staan wat nergens terug te vinden is )

Wat de rest aangaat, vrij recent onderzoek toont aan dat aan het eind van je training 1 set op die manier uitvoeren een bijna even grote hormonale response tot gevolg heeft als waneer je je gehele training zo uitvoert.

Maw als je 90% van je sets doet met voldoende rust zodat je hartslag weer onder de 100 kan komen en ATP weer voldoende is aangevuld om maximaal te kunnen blijven trainen en je doet aan het eind van je training 1-2 sets waarbij je je hartslag hoger houd en voor verzuring zorgt, heb je het beste van 2 werelden en bereik je het meest.
                        Last edited by 3XL; 06-11-2008, 19:23.
                        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

maar je wilt juist zoveel mogelijk motor units aanspreken van het type IIB dacht ik (voor groei) als mogelijk en dat doe je mijns inziens (!) met explosieve contractie en gecontroleerde excentrische beweging (zo blijft de spanning op je spier).

ik heb eerst ook veel langzaam getraind, maar ik blijf bovenstaande zekeerrrr lang doen, voelt veel beter en de resultaten zijn er ook naar
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Klopt helemaal.

Ik reageerde op:

Je hartslag ligt net als bij HIIT of andere intensieve cardiotraining heel hoog (rond de 130 of zelfs hoger) en blijft gedurende je hele training hoog omdat je zo weinig rust neemt

Dus explosief trainen maar wel ervoor zorgen dat de atp vooraden aangevuld zijn (vooral omdat dit de energiebron voor IIb vezels is.)
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

@ 3XL

ik ga die M&F stapels bij mij op zolder eens door spitten om dat artikel te vinden en dan zal ik gelijk kijken of er een bron vermelding bij staat.
                              Dit kan wel even duren....maar ik werk er aan!

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                                Wat krachttoename aangaat, daar heb ik nog niets over gelezen. (ik zie wel meer ëigen onderzoek" in de M&F staan wat nergens terug te vinden is )

Wat de rest aangaat, vrij recent onderzoek toont aan dat aan het eind van je training 1 set op die manier uitvoeren een bijna even grote hormonale response tot gevolg heeft als waneer je je gehele training zo uitvoert.

Maw als je 90% van je sets doet met voldoende rust zodat je hartslag weer onder de 100 kan komen en ATP weer voldoende is aangevuld om maximaal te kunnen blijven trainen en je doet aan het eind van je training 1-2 sets waarbij je je hartslag hoger houd en voor verzuring zorgt, heb je het beste van 2 werelden en bereik je het meest.
                                Ik lees dit nu en ik kom erachter er gisteren mee geexperimenteerd te hebben. Laatste set sneller. Voelt wel lekker ja. Nou nog kijken voor de resultaten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X