Komt doordat je wat afvalstoffen wegspoelt (doen ze bij fysiotherapie ook hoor, dus dat helpt wel degelijk), plus dat beweging weer leidt tot aanmaak van endorfinen en dat is net morfine. Zwaar pijnstillend dus.
Spierpijn vs doortrainen
Collapse
X
-
zo had ik het ook begrepen ja (afvalstoffen die door de doorbloeding sneller worden afgevoerd en de spierpijn doet verdwijnen). Dat laatste over dat endorfine ook pijnstillend werkt wist ik niet
Ik had een keer na een lange tijd weer de standing (ipv de seated) calf raises gedaan en bruut ook. Volgende dag kon ik letterlijk gewoon niet opstaan. Ik ben die dag thuis gebleven en heb echt letterlijk op handen en knieen door het huis gelopen: gruwelijke pijn! De dag later was het nog veel erger!!! Ik kon niks meer doen, elke 5 minuten stretchen en proberen te staan, lukte het tot halverwege, ging ik weer zitten en 1 minuut later zat het weer HELEMAAL vast! Echt ongelovelijk
Ik hield dit ongeveer 4 dagen met deze intensiteit (misschien ietsje minder op de 4e dag). Ik heb mezelf naar de sportschool gesleept op krukken, heel goed opwarmen, kuiten geknald en daarna sprond ik de sportschool weer uit
ALS er dan een mogelijkheid bestond tot verkloting van je spieren als je met spierpijn traint, was het toen wel. Was weer een bevestiging voor de onderliggende theorie22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
De doorbloeding zorgt niet alleen voor een snellere afvoer van afvalstoffen maar uiteraard ook voor een betere en grotere toevoer van voedingstoffen om je spierscheurtjes te repareren. Training maakt ook dat je meer anabole hormonen aanmaakt die je lichaam aansporen tot sneller en beter herstel.
Conclusie: het is juist aan te raden lekker door te trainen!Geniet, en drink met maten!
Comment
-
is het ook niet zo dat je je spiergroei beter stimuleert als je de spieren niet te lang laat rusten?
of is dit alleen het geval wanneer je steeds zwaarder gaat pakken zoals bij Op Spiergroei Gerichte Training?
ikzelf train bijvoorbeeld 2 maal per week borst, biceps en triceps en ik laat telkens 48 uur ertussen vooraleer ik die spieren opnieuw belast. dit kan geen kwaad denk ik, toch?
Comment
-
Als je kijkt naar de supercompensatiecurve, dan kan je wat herstel/groei aangaat beter een dag teveel rusten dan een dag te weinig omdat involutie langzamer gat dan compensatie.
I, II, III en IV zijn geen dagen, maar perioden die kwa duur gekoppeld zijn aan de vermoeidheid.
Hoe groter de ingreep (vermoeidheid) des te langer deze fasen duren..As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
ligt aan de impact die de training heeft.
Als je een paar setjes van 10 reps maakt met je 15RM dan heb je aan 1 dag rust voldoende.
Doe je een paar HIT sets t/m neg. failure dan heb je aan 10 dagen rust mischien nog niet genoeg.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: