Spierpijn vs doortrainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Komt doordat je wat afvalstoffen wegspoelt (doen ze bij fysiotherapie ook hoor, dus dat helpt wel degelijk), plus dat beweging weer leidt tot aanmaak van endorfinen en dat is net morfine. Zwaar pijnstillend dus.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

zo had ik het ook begrepen ja (afvalstoffen die door de doorbloeding sneller worden afgevoerd en de spierpijn doet verdwijnen). Dat laatste over dat endorfine ook pijnstillend werkt wist ik niet

Ik had een keer na een lange tijd weer de standing (ipv de seated) calf raises gedaan en bruut ook. Volgende dag kon ik letterlijk gewoon niet opstaan. Ik ben die dag thuis gebleven en heb echt letterlijk op handen en knieen door het huis gelopen: gruwelijke pijn! De dag later was het nog veel erger!!! Ik kon niks meer doen, elke 5 minuten stretchen en proberen te staan, lukte het tot halverwege, ging ik weer zitten en 1 minuut later zat het weer HELEMAAL vast! Echt ongelovelijk

Ik hield dit ongeveer 4 dagen met deze intensiteit (misschien ietsje minder op de 4e dag). Ik heb mezelf naar de sportschool gesleept op krukken, heel goed opwarmen, kuiten geknald en daarna sprond ik de sportschool weer uit

ALS er dan een mogelijkheid bestond tot verkloting van je spieren als je met spierpijn traint, was het toen wel. Was weer een bevestiging voor de onderliggende theorie
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

De doorbloeding zorgt niet alleen voor een snellere afvoer van afvalstoffen maar uiteraard ook voor een betere en grotere toevoer van voedingstoffen om je spierscheurtjes te repareren. Training maakt ook dat je meer anabole hormonen aanmaakt die je lichaam aansporen tot sneller en beter herstel.
        Conclusie: het is juist aan te raden lekker door te trainen!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

is het ook niet zo dat je je spiergroei beter stimuleert als je de spieren niet te lang laat rusten?
          of is dit alleen het geval wanneer je steeds zwaarder gaat pakken zoals bij Op Spiergroei Gerichte Training?

ikzelf train bijvoorbeeld 2 maal per week borst, biceps en triceps en ik laat telkens 48 uur ertussen vooraleer ik die spieren opnieuw belast. dit kan geen kwaad denk ik, toch?

Comment

Als je kijkt naar de supercompensatiecurve, dan kan je wat herstel/groei aangaat beter een dag teveel rusten dan een dag te weinig omdat involutie langzamer gat dan compensatie.

I, II, III en IV zijn geen dagen, maar perioden die kwa duur gekoppeld zijn aan de vermoeidheid.
            Hoe groter de ingreep (vermoeidheid) des te langer deze fasen duren..
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

@ 3XL

Dus 2 dagen rust tussen twee trainingen van een spiergroep is beter dan 1 dag rust? Duidelijk schema.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

ligt aan de impact die de training heeft.

Als je een paar setjes van 10 reps maakt met je 15RM dan heb je aan 1 dag rust voldoende.

Doe je een paar HIT sets t/m neg. failure dan heb je aan 10 dagen rust mischien nog niet genoeg.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X