sets/reps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sets/reps

Hallo,

Ik kom erachter dat ik altijd maar 3 set van 8 her doe.
    Doet dit iemand nog meer en hoe is jou ervaring met verandering in dit?
    Ik ben de laatste week bezig met het 1 en ander aan het uittesten.
    Ik heb nu bijv alsvolgt gedaan:

1 set opwarming
    3 x 8
    1 x zwaarder dan de 3 x 8 set tot failure

Ik probeer zo wat. Ik zit er misschien over na te denken om toch 3 x 10 te doen. Kan iemand hierin nog advies geven? Meningen zijn er namelijk nogal over verdeeld.

mvgr.

Pokkel

Ik had in mijn schema 2x12 maar ze adviseerde mij om 3x8 te doen dus dit doe ik nu
    Calisthenics / Street workout

Comment

3x8 is zeker goed,maar je moet het wel afwisselen,ligt allemaal aan je doel:massa,droogtrainen,conditie noem maar op.

Comment

Ja veranderen is goed, daarom wil ik het eens anders aanpakken. Ben nu wel wat aan het spelen.
        3x8 bevalt mij super. Ik train op massa.
        Misschien dat ik eens een sessie 10, 8, 6, 6 ga doen. Deed ik in het begin ook en vond het altijd wel lekker.

Comment

Ik zou dan 12, 10, 8, 6 doen.

Comment

ik zeg hou je niet vast aan cijfertjes...

Comment

Originally posted by punani View Post
              .. +1
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Hoe train jij dan? Op het gevoel tot je genoeg hebt?
                Ben wel benieuwd.
                Ben iig met mn trainingsmaatje vanmorgen weggeweest en we hebben lekker 10, 8, 6, 6 gedaan en ik was helamaal kapot. Ik kan wel merken dat je wat verder kunt gaan dan anders. We hebben vandaag alles tot failure gedaan.
                In 1 woord geweldig! Ik hou dit wel aan denk ik. We gaan dan elke week een andere dag tot failure zodat we dit elke week doen maar dan een andere sessie pakken.

Comment

elke week tot failure is verneuken van je lichaam.
                  Train eerst gewoon lekker 6 weken met een bepaald schema, gooi het dan eens om eens in de 6 weken een keer tot failure lijkt mij meer als zat.
                  Het is geen trainingsdicipline meer een hulpje om over een dood punt heen te komen
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                    elke week tot failure is verneuken van je lichaam.
                    Train eerst gewoon lekker 6 weken met een bepaald schema, gooi het dan eens om eens in de 6 weken een keer tot failure lijkt mij meer als zat.
                    Het is geen trainingsdicipline meer een hulpje om over een dood punt heen te komen
                    Ja ik wissel zo om de 2-3 maanden met mn schema. Ik dacht dat je dit gewoon elke week kon doen (failure).
                    Iemand hier een mening over?

groet

Comment

Zag laatst ergens iets voorbij flitsen, en gisteren in een artikel op t-nation kwam het ook naar voren...

Daar keek men niet naar sets, maar het doel was met een zwaar gewicht 25reps te doen. Je moest het gewicht explosief en snel verplaatsen, maar wel met goede vorm. Zodra de snelheid of vorm (cheat reps) veranderde moest de set afgebroken worden. Na een korte rust ga je dan weer verder en dit doe je dan tot er 25reps in totaal zijn afgewerkt.

In princiepe dus hetzelfde met 10x3 wat ik doe. 4 opwarm sets en dan met 1 en hetzelfde gewicht zoveel mogelijk er uit halen. Werkt lekker en krijgt zowel kracht als massa. Borst loopt opeens goed te groeien

Alleen in het eerste geval kun je rustig sets van 5-6 reps maken en dan opeens eentje van 8 ofzo. Staat niks vast en moet gewoon maximaal geven.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Zag laatst ergens iets voorbij flitsen, en gisteren in een artikel op t-nation kwam het ook naar voren...

Daar keek men niet naar sets, maar het doel was met een zwaar gewicht 25reps te doen. Je moest het gewicht explosief en snel verplaatsen, maar wel met goede vorm. Zodra de snelheid of vorm (cheat reps) veranderde moest de set afgebroken worden. Na een korte rust ga je dan weer verder en dit doe je dan tot er 25reps in totaal zijn afgewerkt.

In princiepe dus hetzelfde met 10x3 wat ik doe. 4 opwarm sets en dan met 1 en hetzelfde gewicht zoveel mogelijk er uit halen. Werkt lekker en krijgt zowel kracht als massa. Borst loopt opeens goed te groeien

Alleen in het eerste geval kun je rustig sets van 5-6 reps maken en dan opeens eentje van 8 ofzo. Staat niks vast en moet gewoon maximaal geven.
                        Dan zit je dus altijd tegen failure aan?

Comment

Nope. Want je maakt geen cheat reps en ook als je reps trager worden stop je. Dus je gaat niet alles er uit persen zoals je bij failure wel zou doen waarbij het gewicht op het eind echt als een slak omhoog gaat en je in alle hoeken en gaten moet wringen om dat gewicht maar te kunnen verplaatsen.

Comment

wordt er ook gesteld wat "een korte rust" inhoud?

1-2 sec. wachten tot je weer 1 rep aankan is anders dan net zo lang wachten tot je er weer 5-6 kan maken.
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Er werd gezegd normale rust te nemen. Dus 60sec ongeveer. Net zoals je normaal zou doen bij een zwaar gewicht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X