dumbbell flys etc > Voel niks !?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dumbbell flys etc > Voel niks !?

Hallo allemaal!
    Even een korte intro: Ik doe nu al een tijdje aan bodyweighttraining, maar heb vroeger niet echt full-body workouts gedaan. Dus ik begin nu met serieus bodybuilding, zodat mn andere spieren(borsten bijv) er ook goed gaan uitzien vergeleken met mn andere spieren.

Alleen het volgende:
    Ik heb dus dumbbells, kan je gewichten op/af doen. Ze hebben nu wat ze max. kunnen hebben, namelijk 7 kg. Hiermee train ik mn traps/rug/schouders,en daat gaat goed, alleen heb ik sinds kort ook oefeningen als dumbbell flys, Incline dumbbell press geprobeerd, alleen ik voel het niet in mn borstspieren! Ik doe dan zo'n sets van 3 x 8, maar ik voel het alleen maar in mn armen, en soms wat in mn schouder. Als ik dan na 4 à 5 sets even stop, en span mn borstspieren, voel ik ook niet dat ik ze ''heb getraind''.

-Te zware gewichten?
    -Geen juiste techniek?(doe echt mn best om de juiste techniek uit tevoeren)
    -??

Weten jullie misschien raad?
    Alvast bedankt

PS: Ik train momenteel gewoon mn borstspieren door close-palm push up(armen dicht bij je lichaam) en dips bij 2 stoelen. Die werken wel gewoon, krijg ook meestal de volgende dag spierpijn in mn borsten, maar ik wil dus graag die dumbbell flyes ook in mn schema gooien, maar ze werken momenteel niet?

Met 7 kg je borst en je RUG (?!?!) trainen? Man je mag blij zijn dat je niet dood ben gegaan van verveling. Sowieso slaat wat je nu doet natuurlijk helemaal nergens op. Ga maar rondlezen en je snapt waarom.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je trainingsmethode raakt id. kant nog wal. bodybuilding bereik je niet door met dumbells je rug, traps, schouders en borst te trainen. Dat zijn 4 a 5 spiergroepen die je alleen traint met dumbells. Niet erg effectief lijkt me.

Over die 7kilo geef ik geen commentaar, dat kan voor jou best goed zijn, mijn huisgenoot ging vorige week voor het eerst mee en begon inclines ook met 8 kilo. Dat kan.

Of je de trainig goed uitvoert geef ik geen advies over, daar heb ik te weinig kennis voor. Maar wat ik je wel kan zeggen, ga serieus aan de slag en dan bij voorkeur in de sportschool
      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Ik ben even in de war. Wat is er nu mis?

@Leo1988,
        Nee, ik ben me niet gaan vervelen. Als een oefening goed werkt, dan verveel ik me niet echt zo snel.
        Last edited by DerbiStar; 21-01-2009, 17:18.

Comment

waarschijnlijk is de oefening dan te licht voor je, omdat je bij bepaalde oefeningen niks voeld

mischien dat je de oefening heel langzaam kan gaan uitvoeren, maby dat dat wel wil helpen

hoe langzamer hoe zwaarder het gewicht word succes
          Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Met bodyweight oefeningen kun je aardig groot worden. Zijn genoeg bajesklanten die alleen zo trainen met eventueel zandzakken of zo. Ander extreme is dat er ook grote gasten rondlopen die zich volspuiten en 100'en kilo's squaten/deadliften en zo.

Maar je moet dan wel weten hoe je bodyweight moet trainen en dat haal ik hier niet uit. En dat je met 7kg de borst niet voelt...kom op zeg het is 7kg. Natuurlijk voel je dat niet :S

Comment

Oke, vandaar dus. Ja ik heb nog nooit mn borstspieren getraind met dumbbels, dus ik dacht dat 7 wel een begin massa was.
              Maar dan vraag ik me wat af:
              Waarom voel ik bijv. Bent-over rows wel?

Maar over de borsten,
              Ik ga binnenkort pas bij een fitness club, dus ik zal maar doorgaan met bodyweight training voor mn borsten.

Op het moment doe ik oefeningen als;
              -Close palm push ups(close palm push up)
              -Dips tussen 2 stoelen

Kennen jullie nog een paar?

Comment

Gebruik de search maar, luie dwaas
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by DerbiStar View Post
                  Oke, vandaar dus. Ja ik heb nog nooit mn borstspieren getraind met dumbbels, dus ik dacht dat 7 wel een begin massa was.
                  Maar dan vraag ik me wat af:
                  Waarom voel ik bijv. Bent-over rows wel?

Maar over de borsten,
                  Ik ga binnenkort pas bij een fitness club, dus ik zal maar doorgaan met bodyweight training voor mn borsten.

Op het moment doe ik oefeningen als;
                  -Close palm push ups(close palm push up)
                  -Dips tussen 2 stoelen

Kennen jullie nog een paar?
                  Naar mijn weten is dips niet puur gefocust op borst maar ook op triceps. Altijd leuk wanneer je die meeneemt, maar volgens mij zijn er betere oefeningen geconcentreerd op borst.

-bankdrukken, in jouw geval met dumbells.

verder search
                  Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Heb ik al gedaan, maar ik kwam steeds op barbell/dumbell oefeningen uit, en ik vroeg nu om bodyweighttraining voor borsten.(close palm push up en dips ken ik al)

Comment

Ik heb toch nog wat kunnen vinden op http://www.muscleandstrength.com

Comment

je hebt het over borsten mag ik vragen ben je nu een man of een vrouw

haha
                        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

7kg lijkt me wel erg weinig. Ik ben bij lange niet de sterkste hier ofzo, maar flyes doe ik met 18kg en incline dp met 32kg op dit moment. 7kg is misschien wel leuk om op te warmen, maar kan me voorstellen dat als je dat 3x8 doet je niets/weinig voelt. Voor traps en rug is 7kg vind ik veel te weinig.. Ik kan zo snel ook geen bodyweight oefeningen bedenken voor borst.. Als je toch naar een sportschool gaat, kan je denk ik gewoon beter gaan bank/dumbelldrukken. Flyes moet je ook wel goed uitvoeren, sowieso om blessures te voorkomen..

Comment

@martin27,
                            ik bedoelde borstspieren :P man dus

@djCo-B,
                            Ik ga binnenkort beginnen aan sportschool, dus dan probeer ik het wel daar weer.

Maar heb je niet dat je met 18 kg teveel druk op je armen hebt, of moet dan ook weer beetje massive armen hebben?

Comment

Ik doe flyes met 20kg schijven, maar in het verleden deed ik het met 14kg en deed pijn en daarom lange tijd niet meer gedaan. 20kg vind ik nu prettiger dan 12-14kg toen :P

Maar goed. Qua thuis oefeningen had ik ooit eens een topic gemaakt, maar kan het zo snel niet terug vinden. Heb dus even een linkje naar ander forum waar ik het ook had geplaatst.
                              Fitness [Deel 3] - Xboxworld.nl Forums

in de openings post staat een spoiler vol met thuis oefeningen en Youtube filmpjes er bij. Leef je uit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X