Trapezius

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trapezius

Oké, mijn traps hebben de genetische aanleg van een bizon.

En de rest van mijn lichaam niet.

Met andere woorden, ik train nu een maand, en mijn traps groei stijgt de pan uit. Ik baal hier behoorlijk van gezien ik nog wel een nek over wil houden.

Vooral met de MP vandaag begonnen mijn traps als een gek te trekken. Mijn vraag dus ook, hoe kan ik bij de MP mijn traps zo min mogelijk belasten? Ik dacht zelf aan om ipv een barbell dumbells te gaan gebruiken. Meer een gedachtegang, kan het niet goed onderbouwen..

Ook zouden tips bij andere oefeningen erg fijn zijn als iemand die weet, dus hoe je de traps zo min mogelijk belast.
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

BUMP

Voor hij in het niets verdwijnt en niemand heeft gereageerd..

Comment

Zou je graag willen helpen maar weet niet hoe.
      Je zegt dat je spanning op je traps voelt, als je andere houding (die nog wel goed is uiteraard) aanneemt waardoor je je traps minder voelt maar bijv. ik noem maar wat je borst nog steeds goed.... Snap niet precies hoe het kan dat je bij zoveel oefeningen blijkbaar je traps zo aanspant? Probeer te ontspannen... maar dat heb je vast al wel geprobeerd...
      Trouwens, grote traps erg bruut

Comment

Originally posted by little View Post
        Zou je graag willen helpen maar weet niet hoe.
        Je zegt dat je spanning op je traps voelt, als je andere houding (die nog wel goed is uiteraard) aanneemt waardoor je je traps minder voelt maar bijv. ik noem maar wat je borst nog steeds goed.... Snap niet precies hoe het kan dat je bij zoveel oefeningen blijkbaar je traps zo aanspant? Probeer te ontspannen... maar dat heb je vast al wel geprobeerd...
        Trouwens, grote traps erg bruut
        Ik ben juist op zoek naar een uitvoering van de MP waarbij het accent minder op de traps ligt dan de normale uitvoering.

En grote traps vind ik niet bruut, gezien het echt geheel uit de verhouding is. Baal er best van, snap ook niet waarom die veel harder groeien dan de rest..*-)

Maargoed er moeten uiteraard mensen zijn hier die me wel een antwoord kunnen geven. Dus ik hoop maar dat één van hen dat wil doen..

Comment

Mischien geen MP doen maar, lateral raise?
          Im not fat!! - Im big boned!!

Comment

Is echt onvergelijkbaar man. Kom op, MP en een side raise. Er zijn wel andere oefeningen waarmee je je traps harder aanpakt (regular deads for instance). MP er zeker inhouden, veels te goeie oefening.

Gewoon nooit meer traps isoleren en op een gegeven moment gaat het wel weer bijlopen.
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by -HnK View Post
              Mischien geen MP doen maar, lateral raise?
              Hmm. Vind het wel belangrijk om een goede compound voor schouders te hebben.

Lateral raise is toch hetzelfde als side raises? Die doe ik nl. al samen met front raises. En dus die MP. Dat is mijn schoudergeschut aan oefeningen.

Comment

Denk dat je met lateral raise minder de traps pakt dan MP. Maar je pakt er wel de zelfde spieren mee.. Maar idd MP is goeie oefening heb je gelijk in
                Im not fat!! - Im big boned!!

Comment

Zelfde als een biceps curl en een bent over row. Pakt allebei je biceps, maar no way dat een curl in de buurt van een row komt. MP is gewoon een massa kladser, een side raise niet.

Edit: trouwens, met een MP pak je ook de voorkant van je schouderkop mee
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Met een compound als MP pak je zeker je voorste schouderkoppen mee ja. Mijn traps lopen ook wel voor maar ja ik train ze gweoon door heb er geen problemen mee... ik denk oko dat je egwoon geen isolations moet doen nee en verder kan je denk ik er neit zo veel tegen doen.
                    on the road to get huge

Comment

ik wil eigenlijk foto zien.
                      bale dat alles niet zo bruut groeit man...
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Je voelt je traps meer werk leveren omdat die op dit moment qua kracht/uithouding achter lopen op de rest. Gewoon de oefeningen blijven doen en op den duur worden je traps sterk genoeg en wordt de groei ook minder. Je moet geen trap isolatie oefeningen meer doen.

In plaats van Militairy Press zou je een Overhead Press of Push Press met af en toe een dumbell variant kunnen doen ter afwisseling. Verleg je het accent elke keer een beetje, maar blijf je wel massa bouwen op je schouders.

Comment

+ Dat je je Traps eigenlijk wel gebruikt bij de meeste rugoefeningen (Bijvoorbeeld de lats enzo)
                          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                            Ook zouden tips bij andere oefeningen erg fijn zijn als iemand die weet, dus hoe je de traps zo min mogelijk belast.
                            Voer de oefening een licht en langzaam uit en kijk in de spiegel.

Als je begint met drukken zal je zien dat de schouders zelf niet direct omhoog komen. Zodra je ziet dat de schouders zelf omhoog komen stop je de press en laat je het gewicht weer zakken.

De beweging van je armen is schouderaktie, de beweging van je schouder is een aktie van de trapezius.

Je zal wel minder gewicht kunnen hanteren en ik kan niet direct zeeggen dat je schouders meer belast zullen gaan worden, maar je pakt op die manier wel minder je trapezius.
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Je voelt je traps meer werk leveren omdat die op dit moment qua kracht/uithouding achter lopen op de rest. Gewoon de oefeningen blijven doen en op den duur worden je traps sterk genoeg en wordt de groei ook minder. Je moet geen trap isolatie oefeningen meer doen.

In plaats van Militairy Press zou je een Overhead Press of Push Press met af en toe een dumbell variant kunnen doen ter afwisseling. Verleg je het accent elke keer een beetje, maar blijf je wel massa bouwen op je schouders.
                              Hmm, ik denk dat mijn traps vrij sterk zijn qua kracht.. Overigens doe ik nu al niet een isolatie juist omdat ze zo erg groeien.

Ik zal eens een andere variant proberen dan die jij noemde. Mijn doel is gewoon die traps zo min mogelijk belastne. Geloof me, ik hou echt geen nek over. :S

@ 3XL: Bedankt voor je respons man, ga het volgende keer meteen proberen. Zal wel weer posten hoe mijn ervaring hierin zal zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X