Wat is beter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Was iets van Thibeaudeau geloof ik.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Toppertje mensen

Ik krijg meer informatie als waar ik op gehoopt had

Meer blijft ckr welkom

Mijn dank is groter dan mijn spieren (nog wel )
      Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

@ Falstyr

Ja volgens mij is het precies zoals jij het omschrijft.

@ Leo1988

100% van je 1rm als gewone werkset? Nee echt niet. Altijd zo zwaar gaan verhoogt volgens mij je max niet. Dat doen meerdere stes met 75 tot 90% van je 1RM veel beter vermoed ik.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Dat bedoel ik mn woordkeuze was een beetje onhandig
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            @ Falstyr

Ja volgens mij is het precies zoals jij het omschrijft.
            Toch 1 correctie, verduidelijking op wat ik beschreef...

Max Effort is volgens de echte opzet meer dat je zoveel mogelijk 3reppers draait tot je niet meer kan. Dan doe je zoveel mogelijk singles. Dus het is niet echt toppen zoals je op een wedstrijd zou doen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Toch 1 correctie, verduidelijking op wat ik beschreef...

Max Effort is volgens de echte opzet meer dat je zoveel mogelijk 3reppers draait tot je niet meer kan. Dan doe je zoveel mogelijk singles. Dus het is niet echt toppen zoals je op een wedstrijd zou doen.
              Hmm...dan doen we toch vaak iets verkeerd, want we trainen onze 1RM nog redelijk vaak. Misschien idd beter om met 75-90% van ons 1RM te gaan werken...

Comment

Alles op zijn tijd Mark

Voorlopig geeft deze methode nog resultaat. En moet nog wennen aan die manier van trainen. Ga vanzelf wel steeds lager en lager qua % als er meer en meer WSB princiepes begrepen gaan worden. Ben de West Side seminar (4 avi bestanden) op dvd aan het branden om de komende tijd paar keer te kijken

Maar het benchen doen we zo wie zo helemaal verkeerd. Blijven met ellebogen naar buiten gaan terwijl de ellebogen strak naar binnen moeten. Zodoende betrek je de triceps meer bij de gehele ROM. En dat is ideaal in het onderste deel waarbij de borst/schouders het meeste werk leveren. Als je daar nog eens tricep bij kan betrekken heb je in dat stuk, wat bij velen het lastigste stuk is, meer power om die stang weer in beweging te krijgen. De bovenste helft van de ROM is zelden het probleem. Dus ik ga dat ook eens proberen dat ellebogen gedoe, maar ben bang dat je dan eerder gaat small benchen :P
                Last edited by Falstyr; 31-01-2009, 09:15.

Comment

Wat ik mij al een tijdje afvraag. In hoeverre hangen massa en kracht samen.

Momenteel ben ik niet echt geintresseerd in massa, meer in kracht. Wat ik me afvraag, kun je blijven kracht bijwinnen zonder massa te trainen? Of wissel je beter af? Want meer massa = meer spier voor kracht?

Of zie ik dit verkeerd?

(Deze vraag is beetje reactie op Leo zn post ivm krachtsets met dan dropsets voor massa)
                  The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Spieren zijn geen kracht.

Kracht is snelheid en explosiviteit en het zoveel mogelijk aanspreken van motor eenheden.

Als je kracht traint zul je natuurlijk nog steeds aardig wat massa kweken. Echt me borst, triceps en benen groeien als kool op moment. Dat terwijl het toch minder was toen ik op de BB manier trainde.

Maar op de tragere, minder explosieve uitvoering van velen bb'ers zul je niet echt veel kracht winnen vergeleken met een strongman/powerlifter. Ze zullen wel sterker dan de gemiddelde mens zijn, maar daar houdt het wel op. Zij trainen meer op het uitputting van de spieren zodat deze groeien qua omvang...niet groeien qua kracht.

En dan de voeding. Een sterke atleet let veel minder op wat hij eet. Bodybuilders willen proteine en schoon voedsel zodat ze definitie blijven behouden en alles. Een sterke atleet vreet gewoon van alles en nog wat, want massa beweegt massa. Wat extra vet met je mee dragen is geen probleem, want het helpt je meer gewicht te verplaatsen.

Wat mij opvalt is dat ongeacht hoe je traint. Massa winst komt pas na een kracht toename. En dan is het enige verschilt dat een kracht atleet niet heel zijn spiervezels op maakt met dat nieuwe gewonnen gewicht. En zodoende voldoende kan herstellen om met grotere stappen vooruit te gaan qua kracht. Een bb'er gaat mischien met 2-5kg vooruit en traint met dat nieuwe gewicht heel zijn spiervezels naar de klote. Herstel duurt langer, zal meer massa weten te pakken, maar qua kracht gaan ze traag vooruit.

Een BB die kiest op een tempo van een slak traint....dat is gewoon een homo. Een mietje. Train sloom, wordt sloom.

Comment

Mooie post Falstyr. Duidelijk antwoord op mn vraag.

Momenteel hou ik het wel nog bij puur kracht
                      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Een BB die kiest op een tempo van een slak traint....dat is gewoon een homo. Een mietje. Train sloom, wordt sloom.
                        T-Nation.com | 3 Reasons to Lift Explosively

22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Er zijn ook genoeg Bodybuilders die een powerlifter/strongmen achtergrond hebben en ook nog veel technieken uit die hoek aangehouden. Kijk maar naar Ronny Coleman, onze ex-mr Olympia tot 8 x toe! Dat was van oorsprong een powerlifter die het beste van beide werelden is gaan combineren.
                          Tip dus voor alle bodybuilders: train ook zo nu en dan op kracht! Dat laat je groeien en zal je werkelijk bruut maken!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Tip dus voor alle bodybuilders: train ook zo nu en dan op kracht!
                            Sterker nog, perioden gericht zijn op krachttoename zou voor iedere BB een vast onderdeel van de training moeten zijn.
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Kracht is snelheid en explosiviteit en het zoveel mogelijk aanspreken van motor eenheden.
                              Zijn allemaal verschillend. Kracht, Lenigheid, Uithoudingsvermogen, Coördinatie en Snelheid... Die zijn allen apart te trainen met de daarbijbehorende varianten (uhv in kracht / kracht uhv e.d.)

Dus dat kracht snelheid en explosiviteit is...
                              Life is 2 short 2 be small !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X