Fullsquat vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fullsquat vraag

Een echte fullsquat is dus ass to the grass. Alleen heb ik, ver voordat ik de grond raak (wel voorbij parrallel dus), dat mn onderrug een klein beetje uitbold. In hoeverre is dit erg? Of is dit gewoon onvermijdelijk?
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Je moet je rug nog steeds gehold moeten kunnen houden. Is een mobiliteits/flexibileits probleempje. Ben er zelf ook mee an het werk.

Wide Stance Squats and zo diep gaan als je kan. Paal vasthouden terwijl je langzaam dieper en dieper gaat. Goede rek en strek bewegingen voor de hamstrings en shit helpt veel

http://www.youtube.com/view_play_lis...3D688F10C4DE1F
    Alles wat je voor squats nodig hebt
    Last edited by Falstyr; 04-02-2009, 22:21.

Comment

interresant.
      ik het hetzelfde probleem namelijk met deadliften buigt mijn onderrug als ik diep naar beneden ga.

Ik dat op een gegeven moment dat het aan me bierbuik lag
      maar heeft dus te maken met flexibiliteit

en ook me hielen blijven niet op de grond, dit ook door stijve kuiten.
      werk aan de winkel dusz
      Last edited by TRIPLE_OG; 04-02-2009, 22:50.
      18 jaar, 105 kg,

DL:
      210 BP: 130 NP:100 SQ:175

Comment

hey fallus thnx man! Ik ben wat filmpjes aan het checken en ik heb er echt wat aan! Sowieso stretchte ik altijd al na de workout, maar deze oefeningen ga ik er nog wel bij doen (na de workout, of gewoon thuis).

Triple og: hoe deadlift jij dan in godsnaam als je onderrug er zelfs bol van wordt???
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
          hey fallus thnx man! Ik ben wat filmpjes aan het checken en ik heb er echt wat aan! Sowieso stretchte ik altijd al na de workout, maar deze oefeningen ga ik er nog wel bij doen (na de workout, of gewoon thuis).

Triple og: hoe deadlift jij dan in godsnaam als je onderrug er zelfs bol van wordt???
          gwn zoals je hem hoort te doen. Ik ben 185 lang en moet ik dus ver doorzakken om de stang te kunnen pakken, na een bepaalde punt blijft mijn onderrug niet 'hol' en trektie beetje krom
          Ik ben ook niet zo flexibel, ook vanwege een hoge vet% denk k
          18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Ja ik ben ook de kleinste niet, maar ik kom echt nog LANG niet bij het bollings punt. Op het moment dat het gewicht van de grond af komt, sta ik een beetje in een vrij diepe BOR positie. Niet horizontaal als in pendlay row, maar ik denk 10-20% daarboven. Lijkt me niet dat als je hem zo doet, je rug (bijna) bol wordt toch? Hoe ver sta jij gebogen als je lift?

Comment

Tijd voor DC style stretches OG.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                Ja ik ben ook de kleinste niet, maar ik kom echt nog LANG niet bij het bollings punt. Op het moment dat het gewicht van de grond af komt, sta ik een beetje in een vrij diepe BOR positie. Niet horizontaal als in pendlay row, maar ik denk 10-20% daarboven. Lijkt me niet dat als je hem zo doet, je rug (bijna) bol wordt toch? Hoe ver sta jij gebogen als je lift?
                mn schouders zitten recht boven de stang,
                ik zal binnekort wel een filmpje maken

Generalx : Heb je iets van een link? weet namelijk niet wat je bedoeld met DC
                18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Doggcrapp. Anderhalve minuut statisch stretchen. Heavy shit.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

http://forum.bodynet.nl/algemeen/309...tml#post506486

Hier heb ik een artikeltje gekopieerd over deze stretches. ZEKER de moeite waard om te lezen en te proberen! Vooral de achterliggende theorie over het spier geheugen is echt interessant.

Comment

OG
                      Je moet leren naar achteren te gaan zitten en afleren om naar beneden te gaan zitten. Je hamstrings rekken en sterker maken. EN je abductor/adductor versterken en je benen openrekken en leniger worden. Zo kun je dieper gaan vordat je rug gaat krommen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        OG
                        Je moet leren naar achteren te gaan zitten en afleren om naar beneden te gaan zitten. Je hamstrings rekken en sterker maken. EN je abductor/adductor versterken en je benen openrekken en leniger worden. Zo kun je dieper gaan vordat je rug gaat krommen.
                        weer Falstyr met goede informatie
                        ik zal het maandje uitproberen

thnx m8

Heb jy trouwens een e-book met allerlij rekoefeningen? k heb op je eboeken topic daar geen boek over kunnen vinden.
                        Last edited by TRIPLE_OG; 05-02-2009, 10:57.
                        18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Op Exercise & Muscle Directory staan naast de oefeningen ook rekoefeningen.
                          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X