Linker borstspier groter dan rechter na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Linker borstspier groter dan rechter na training

Ik wist niet zo goed waar ik deze discussie moest plaatsen, want vind het niet echt een ziekte of aandoening....

In ieder geval. Ik ben net terug van de sportschool. Begon met t trainen van mn borst. Eerst chestpress 3x8 en daarna incline chestpress 3x8. Bij de 2e set van de incline chestpress voelde ik t op n gegeven moment alleen n beetje trekken aan de linker kant. Ik dacht, logisch omdat links mn minder sterke kant is....

Maar toen ik daarna met de flyes verder ging, viel het mij op in de spiegel dat mn linker borstspier groter was dan de rechter. Eerst dacht ik, vertekend beeld door spiegel...

Eenmaal thuis ff zonder t-shirt voor de spiegel gestaan en inderdaad...mn linker borstspier is n stuk groter dan mn rechter!!!?!?!?!

Is dit wel normaal? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt of van iemand anders gehoord.
    Weten jullie hier meer van af?

Stats:
    in de 5e week van 3x8 schema (3x per week)
    pas begonnen met extra eiwit-inname (plusminus 200 gram rustdag;plusminus 230 gram trainingdag) dmv voeding + shake na elke training (in de 3e week)
    Ik train nu al 2/2,5 jaar

Kan. Ik heb zwaar ongelijke traps die ik niet gelijk krijg.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb een deuk in mijn rechterborstspier aan de boven kant, lijkt net of er twee ribben missen hele vage shit. Beetje ongelijke borst zou ik moord voor doen
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

heey jongen,
        geloof dat ik het ook wel eens gepost had maar bij mij is het ook duidelijk een verschil (eigenlijk alles) maar is je aanleg.
        over je borstspier is mij verteld omdat daar je hart zit is die kant een beetje sterker en ook groter ookal ben je rechtshandig.
        ook is mij eens verteld als je rechts bent dan ben je ook meestal sterker rechts.
        dus met bankdrukken moet jou linkerborst meer gewicht omhoog werken omdat je triceps/schouder van links ook vast iets minder is dus train je hem net iets zwaarder (of dit onzin is weet ik niet is mij verteld)
        Calisthenics / Street workout

Comment

Niemand is symmetrisch..
          Zo lang het maar geen klachten opleverd

Comment

Ok thanks. Ik heb geprobeerd er n foto van te maken, maar t lukte niet echt.
            Ik vind het wel vaag, want het was eerder nooit zo. En nu ineens, na 1 training, wel...het lijkt alsof mn linker borstspier ineens iets is ontploft...(het doet trouwens geen pijn ofzo...)

Maar goed, als t mn aanleg is zal ik er waarschijnlijk niets aan kunnen doen.

Het is dus niet zo dat je door de stang n beetje schuin omhoog te krijgen (bij de laatste paar reps) de ene kant meer werk moet leveren dan de ander en dat duie spier dus groter wordt. (beetje ingewikkeld, maar beter kan ik t niet uitleggen)
            Last edited by MarkoM; 20-04-2009, 20:53. Reason: nog iets toegevoegd...

Comment

Is heel normaal. Naarmate je langer traint zal dit ook wel wat bijtrekken. Zal altijd wel beetje zo blijven is niet zo' super groot probleem. Kijk bijvoorbeeld ook maar is naar je biceps en benen bijvoorbeeld. Best kans dat die ook niet precies even groot zijn. Zelf zie je dit misschien wel maar anderen meestal niet.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                Is heel normaal. Naarmate je langer traint zal dit ook wel wat bijtrekken. Zal altijd wel beetje zo blijven is niet zo' super groot probleem. Kijk bijvoorbeeld ook maar is naar je biceps en benen bijvoorbeeld. Best kans dat die ook niet precies even groot zijn. Zelf zie je dit misschien wel maar anderen meestal niet.
                precies en als je opmeet merk je dit ook mijn bovenbeen is links 2cm groter en rechts mijn arm 1cm en weer mijn linker borst is stukkie groter en mijn buikspieren staan allemaal scheef gewoon schevenlichaamvanijsblok ipv. scheventorenvanpizza
                Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by MarkoM View Post
                  pas begonnen met extra eiwit-inname (plusminus 200 gram rustdag;plusminus 230 gram trainingdag) dmv voeding + shake na elke training (in de 3e week)
                  200/230 gram extra of 200/230 totaal? o_o

Comment

Originally posted by tha man View Post
                    200/230 gram extra of 200/230 totaal? o_o
                    200/230 gram totaal

Comment

Bedankt jongens voor de reacties. Ik hoef me er dus geen zorgen over te maken, gelukkig :-)

Toch jammer, mn linker borstspier is nu mooier ontwikkeld dan mn rechter...:-p

Comment

Hehe, mja kheb ook een arm (iets) langer dan de ander. Ook was mijn linker borst groter dan de rechter, maar bij mij had dit met gyno te maken.

Comment

heb ook hoor links groter

Comment

bij mij is rechts alles groter dan links behalve linker borst onderkant. heel vreemd

Comment

Bij mij is mijn linker bal een stuk groter als mijn rechter bal.Daarom loop ik ook een beetje scheef.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X