Buikspier oefening.. zwaar en kort, middel en veel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspier oefening.. zwaar en kort, middel en veel?

Hey beste mensen

Ik ben nu een maand of 3 aan het fitnessen. nog steeds heb ik niet een echt schema maar eerlijk doe ik toch een beetje waar mijn pet naar staat.

Tot zover ben ik bijna 8 kilo afgevallen en begint er al zichtbaar wat te veranderen aan mijn lichaam. Enkel alleen nog als ik de spieren aanspan.

Ik doe nu een sessie op het buikspier apparaat. (bovenlichaam naar beneden, knieën met voeten geklemd omhoog). Zelf doe ik sessies van 4 met 12/10/8/6 waar ik elke keer een stap zwaarder gaan. Momenteel 20/25/30/35 kg.

Mijn collega hier doet ook deze oefening maar zet hem op 20 kilo en gaat net zo lang door tot hij niet meer kan. Deze oefening deed ik van de week maar er trad misselijkheid op. Ik vraag me af of deze manier van trainen zin heeft. Zijn bewering is dat mijn buikje (waar nog een klein beetje van aanwezig is) sneller weg trekt.

Train ik nu teveel op massa met mijn eigen manier van trainen?
    Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
    Fitness rookie!

Originally posted by yoRR View Post
    Ik vraag me af of deze manier van trainen zin heeft. Zijn bewering is dat mijn buikje (waar nog een klein beetje van aanwezig is) sneller weg trekt.

Train ik nu teveel op massa met mijn eigen manier van trainen?
    Je bedoelt of je buikje verdwijnt doer het doen van buikspieroefeningen?
    Of dat je juist meer massa krijgt op je buik door die oefeningen?
    He who keeps silent consents.

Comment

1. Plaatselijk vet verbranden kan niet. Doen van buikspieren zal dus niet zorgen dat je buikvet minder wordt
      2. Trainen van buikspieren zal de buikspieren steviger en iets dikker maken. Net zoals elke spier in het lichaam kan het niet dikker worden dan dat de spier lang is. Dus wil je de spier zichtbaar hebben moet je nog meer vet verliezen, afslanken
      3. Buikspieroefeningen in die apparaten is bullshit. Stop er mee. Doe gewoon Elite Sit-ups, Hanging Leg Raises, (side)Plank Holds, Hyper Extentions. Dan train je de gehele core.
      4. Train ze zoals je elke andere spier traint. 10-15reps en als het makkelijk word gebruik tegen gewicht zoals een schijf op je rug leggen bij Plank Holds of een schijf op je borst vasthouden terwijl je sit-ups doet.

Comment

Dank voor jullie reactie. Wat betreft het wel of niet gebruik maken van een apparaat laat ik even achterwege. Denk dat dit persoonlijke voorkeuren zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze een apparaat van tig duizend euro neer zetten dat niet werkt.

Zelf vind ik buikspier oefeningen op mijn rug erg onprettig. Dit komt meer door mijn houding (vergroeide rug). Dit apparaat gaat mij nog goed af.

Fitness rookie!

Comment

Je moest eens weten hoeveel geld ze uitgeven aan troep en niet 15 euro voor een rope. Waarom? Omdat het easy money is van de ontwetende trainers die hun geld maandelijks overdragen voor nop.

Comment

ik geloof je graag. Ik heb daar geen verstand van. Ik houd het dus in het midden. Ik voel duidelijk weerstand tijdens de oefening en ik voel resultaat daar beneden. Bedankt voor je informatie in ieder geval!
            Fitness rookie!

Comment

als je traint waar je pet naar staat gok ik dat je geen squats en dealifts doet.
              Als je deze oefeningen zwaar weet te doen zul je voldoende buikspieren trainen en hoef je ze naar mijn mening niet extra te trainen.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

je stelt een vraag, en hebt zelf duidelijk dus geen idee.
                iemand doet moeite om je te helpen en je vraag te beantwoorden.
                en het antwoord bevalt je niet.

dus gooi je het advies in de wind,
                en trekt zijn advies in twijfel, terwijl je zelf niet beter weet.
                en gaat door waar je mee bezig was.

conclusie: stel dan gewoon geen vraag en doe waar je pet naar staat.
                (en zulke schemas zijn meestal huilen met de pet op.)
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by yoRR View Post
                  Dank voor jullie reactie. Wat betreft het wel of niet gebruik maken van een apparaat laat ik even achterwege. Denk dat dit persoonlijke voorkeuren zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze een apparaat van tig duizend euro neer zetten dat niet werkt.

Zelf vind ik buikspier oefeningen op mijn rug erg onprettig. Dit komt meer door mijn houding (vergroeide rug). Dit apparaat gaat mij nog goed af.

als je het toch beter weet waarom stel je dan uberhaubt vragen.

Comment

Of je doet helemaal geen buikspieroefeningen.
                    goed cutschema en je buikspieren komen vanzelf tevoorschijn....
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                      Of je doet helemaal geen buikspieroefeningen.
                      goed cutschema en je buikspieren komen vanzelf tevoorschijn....

Waarom traint iedereen hier dan? Als iedereen goed afvalt komen de spieren toch wel?
                      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Dat is een goeie vraag ja.
                        Ik train ze niet vanwege een rugblessure en mijn buikspieren beginnen al zichtbaar te worden....
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Beetje extra core oefeningen kunnen geen kwaad, ben er zelf helaas te lui voor. Maar dat gezegd hebbende Frontsquats en Weighted chins beide voor low reps, jezus daar krijg je nog is spierpijn van in je abs dus vind het wel goed zo
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

zo! wat een vriendelijke reacties. Fantastisch.

Om te beginnen stelde ik gewoon een normale vraag, waar gewoon antwoord op kwam.

plaatselijk vet verbranden kan niet is het antwoord voor mij. Dit heb ik mijn collega ook verteld aan de hand van dit forum. Hierdoor is hij ook een illusie rijker geworden. Prima toch!

Vervolgens geeft Falstyr extra informatie dat de apparaten onzin zijn. Als hij dat zegt is het vast zo. Ik heb daar namelijk geen verstand van. Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat er dan een apparaat voor staat. Bovendien geef ik aan dat ik me onprettig voel met liggende oefeningen ivm een rug probleem. Dus val ik vanzelf weer terug op het apparaat. De vraag of je dus gewoon net zo lang door kan gaan tot dat je misselijk wordt of dat je een sessie doet vervalt omdat plaatselijk vet verbranden niet aan de orde is.

Nog steeds niets aan de hand en ik ben verder blij met de antwoorden. Ik heb niemand afgevallen of aangevallen. En zo wel is dat niet mijn bedoeling geweest.

het lijkt er op dat jullie er meer problemen mee hebben dan Falstyr. En ja, ik train waar mijn pet naar staat. Ik ben niet bezig om een spier monster te worden. Ik ben gewoon lekker aan het fitnessen. De 8 kilo die ik kwijt ben geraakt zijn niet zomaar vertrokken. Daar heb ik mijn best voor gedaan. En mede door dit forum wordt ik steeds wat bewuster van de zaken die spelen rond om het fitnessen. Hoe serieus ik dit allemaal tot me neem is verder aan mijzelf. Als ik niet zo strikt aan een schema houd boeit dat jullie toch geen zier of wel?

Jammer van het zure randje aan het draadje. Helemaal niet nodig in mijn ogen.
                            Last edited by yoRR; 15-07-2009, 22:13.
                            Fitness rookie!

Comment

Tis een bodybuilding en fitness forum, geen ik klooi wat rond op de cardio en doe situps tot me rug pijn doet en ik nekkrampen krijg en vervolgens ga ik wat borst doen op de apparaten en dan voor de spiegel bicep curls doen.

Je vraagt om advies, je krijgt structureel advies als je er niks mee doet fine zal me een zorg wezen we hebben het geprobeerd. Vervolgens zeggen dat een zuur randje vervelend is, tis ook vervelend om 100 topics over buikspieren te hebben en telkens dezelfde vragen voorbij zien komen.

Veel plezier met je leven en succes met je rug
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X