reps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reps

Ik lees tegenstrijdige berichten op het forum. Ik zelf doe in principe altijd 4 setjes van 10 reps. Maar er is mij geadviseerd als ik meer spiermassa wil om dit naar 4 setjes van 8 reps te brengen.
    is dat verstandig? Ik snap dat 25 reps geen zin heeft,..maar is 10 niet precies goed? wat doen jullie? Even in het algemeen,..ik snap dat sommige oefeningen minder behoeven
    You can not become LEGenDArY without Legday

Originally posted by Bilo View Post
    Ik lees tegenstrijdige berichten op het forum. Ik zelf doe in principe altijd 4 setjes van 10 reps. Maar er is mij geadviseerd als ik meer spiermassa wil om dit naar 4 setjes van 8 reps te brengen.
    is dat verstandig? Ik snap dat 25 reps geen zin heeft,..maar is 10 niet precies goed? wat doen jullie? Even in het algemeen,..ik snap dat sommige oefeningen minder behoeven

Een vast aantal reps is volgens mij niet echt meer van deze tijd.

Zelf doe ik 8 tot 12 reps, maar ik wil gewoon die laatste paar met de allergrootste moeite moeten doen. EN stopt het dan bij 9, prima, lukt het net tot de 12, ook goed.
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

4x10 zegt nog niks, bouw je op naar een topset, statisch gewicht, hoeveel rust, ga je tot fail als je je reps niet haalt

En zoals je zelf aangeeft sommige oefeningen zijn beter op lage reps

4x8 of 4x10 daar ga je echt geen verschil van merken
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

doe precies hetzelfde,
        ga tussen de 6-15 zitten met reps.
        afhankelijk van gewicht dat ik heb.

wat ik vooral belangrijk vind is dat de laatste reps met moeite te halen zijn.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ligt aan je eigen voorkeur ook wel ze zeggen minder hh meer massa. 5x5 principe 4x8 5x6 etc. maar izjn zat mensn die hier in pyramide trainen en dan ook 10 hh maken. train zelf op 4x8. twijfel nog over wat ik na de vakantie ga doen

Comment

je kan het beste tussen de vier en acht reps maken als je boven de acht herhalingen komt moet je het gewicht verzwaren succes.

Comment

Originally posted by mighty mike View Post
              je kan het beste tussen de vier en acht reps maken als je boven de acht herhalingen komt moet je het gewicht verzwaren succes.

??

Comment

ok,...hier word ik dus geen flikker wijzer van als jullie allemaal iets anders zeggen hahah
                You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                  ??
                  ja hij wil toch spiermassa aankomen

Comment

Hehe mike, niet iedereen traint in de 4-8 range haha

Ben zelf wel met je eens hoor daar niet van maar tis een beetje kort door de bocht vandaar de reacties

Widowmaker squats als voorbeeld

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                      Hehe mike, niet iedereen traint in de 4-8 range haha

Ben zelf wel met je eens hoor daar niet van maar tis een beetje kort door de bocht vandaar de reacties

Widowmaker squats als voorbeeld

Tis zeker kort door de bocht. Haha, een betere reactie was: Ik vind tussen de 4 en 8 herhalingen prettiger, kom ik daarboven pak ik zwaardere gewichten.

Hij plaatst het nu als een feit en dat je niet anders kan.

Comment

ja je moet je spiertjes flink beschadigen anders gebeurt er helemaal niks daarom zeg ik minder herhalingen en meer gewicht groeten.

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                          Tis zeker kort door de bocht. Haha, een betere reactie was: Ik vind tussen de 4 en 8 herhalingen prettiger, kom ik daarboven pak ik zwaardere gewichten.

Hij plaatst het nu als een feit en dat je niet anders kan.
                          zo bedoelde ik het niet maar volgens mij is het wel een van de beste manier om spiermassa op te bouwen maar oke varieren na verloop van tijd is mischien wel aanteraden er zijn ook legio voorbeelden van kijk naar dorian yates.

Comment

Variatie. Telkemale 4 x 8 of 5 x 10 geeft je lichaam niet genoeg prikkels. Variatie is het toverwoord.
                            Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Variatie is zeker key, maar om dat in vergooien van repranges te zoeken is vaak niet de beste oplossing

Doe al mijn benenwerk in de 1-3repranges al sinds ik start en die groeien als motherfuckers, als ik plateau ga ik mijn assistance veranderen of zware singles of triples met static weight, ik ga nooit boven de 5 zelfs niet bij opwarmsetjes (behalve de bar )

Assistoefeningen kan je weinig mee foutdoen als je die in 5x10 doet, heel 5/3/1 van jim wendler staat praktisch in basic oefening + 5x10 op de assists en dat schema doen vele al voor een jaar plus zonder af te wijken aan die template

Vergeet niet he een 4-8 reprange is enorm

Stel je doet 4-6 sets 4-8 reps;

8x 80% van 8rm
                              8x 85% van 8rm
                              8x 90% van 8rm
                              6x 95% van 8rm
                              6x 100% van 8rm
                              -energy over 1 set met 100% +X kilo's

Zo bouwen sommige mensen op (%tages ff al voorbeeld he ) maar daar kun je nog oneindig veel variaties op bedenken

Denk dat vaak gewoon is mensen die niet hard genoeg trainen en dan 1 rep meer gaan doen met 2,5kg minder, das vaak nergens voor nodig en training wordt heel vaak overdacht, houd het simpel train hard en zorg dat je niet onderhstelt/overtraint raakt en dan komt het allemaal goed

Of je moet net als elke aap hier DC gaan volgen dan staat op je briefje wat je moet doen en das ook hard traine
                              Last edited by Yawgmoth; 15-07-2009, 23:17.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X