Dumbell oefening?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dumbell oefening?

Hallo, ik heb net een dumbell gekocht om toch wat me armen te trainen. Ik begin met 2,5 schijfjes aan beide kanten (5kg dus). Waar moet ik opletten als ik het goed wil uitvoeren, want ik hoorde dat vele het eigenlijk fout doen?

Zo doe ik het: Ik pak een Dumbell in 1 hand, en laat hem zakken tot me arm gestrekt naar beneden is gericht en dan hijs ik de dumbell weer omhoog. Ik probeer mijn schouders niet te bewegen, want dat mag niet toch? En moet je je ook iets aanspannen als je dumbell omhoog haalt, of gaat dit automatisch al? Kan je na het ophijsen van een dumbell ook nog andere oefeningen doen met zo'n dumbell?

En wat is een goed trainingschema (dus hoeveel keer moet ik per dag trainen met dat ding en hoeveel setjes dan?)

Alvast Bedankt

Originally posted by darryl010 View Post
    Hallo, ik heb net een dumbell gekocht om toch wat me armen te trainen. Ik begin met 2,5 schijfjes aan beide kanten (5kg dus). Waar moet ik opletten als ik het goed wil uitvoeren, want ik hoorde dat vele het eigenlijk fout doen?

Zo doe ik het: Ik pak een Dumbell in 1 hand, en laat hem zakken tot me arm gestrekt naar beneden is gericht en dan hijs ik de dumbell weer omhoog. Ik probeer mijn schouders niet te bewegen, want dat mag niet toch? En moet je je ook iets aanspannen als je dumbell omhoog haalt, of gaat dit automatisch al? Kan je na het ophijsen van een dumbell ook nog andere oefeningen doen met zo'n dumbell?

En wat is een goed trainingschema (dus hoeveel keer moet ik per dag trainen met dat ding en hoeveel setjes dan?)

Alvast Bedankt
    Welkom gehete...
    Ik vind je eerste berichtje echt heel erg grappig om te lezen.
    Heb 1 dumbbell gekocht, hahahaha, sorry, maar heel erg komisch.
    Misschien moet je eens door bodynet heen surfen, kijk even bij oefeningen, er staat hier zoveel info.
    Sterkte, hopelijk vind je wat.

Comment

Met 1 dumbell kom je niet toe hoor...
      Met een fitnessabonnement kom je veel verder.
      @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
        Met 1 dumbell kom je niet toe hoor...
        Met een fitnessabonnement kom je veel verder.
        met alleen je bw kom je al verder
        Groeten

Comment

Je traint nu alleen je biceps. De oefening voer je correct uit (belangrijkste is je rug recht houden), maar als je dit alleen blijft doen krijg je geen gespierd lichaam.

Lees goed op de site, ik denk ook tienerbodybuilding sticky? Als je alles goed hebt doorgelezen heb je wellicht wat betere vragen

Kijk daarna ook eens hier:
          Huge Exercise Video Database - 600+ Exercises With Pics & Instructions!
          (is ook een link uit een sticky)
          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Welkom.

Comment

Je bent 17 lees ik net. Eigenlijk helemaal niet zo gek om thuis te beginnen hoor. Je zegt 2,5kg aan elke kant, ik denk dat je dan totaal aan zo,n 7 kilo komt (stang en sluitstukken meegerekend). 1 dumbell is wel weinig, zou er nog 1 bijnemen.. Zo kun je wel armen en schouders behoorlijk sterker maken, en vast voor vormen. Maar voor verdere en betere resultaten zal je toch wel naar de gim moeten...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X