Naam voor leg raises terwijl trainings partner benen terug gooit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Naam voor leg raises terwijl trainings partner benen terug gooit?

De laatste tijd doen mijn trainingspartnet en ik vaak deze oefening op de mat omdat hij deze oefening ook altijd met kyokushin karate deed en deze oefening bevalt uitermate goed maar ik vraag me alleen af hoe deze heet.. kan hem niet weer vinden op internet..

1 van ons gaat zeg maar op de grond liggen de ander gaat met zijn enkels naast het hoofd van degene die op de grond ligt staan. dan pakt degene die op de grond ligt de enkels beet van de ander en zwiept hij zijn benen omhoog en duwt de ander de benen weer naar beneden en als je je constant je benen onder druk houdt door ze constant omhoog te bewegen is dit een heerlijke oefening voor onder andere onderbuik.
    "The only thing worse than failing is not trying."

Kama sutra fitness?

ff serieus, nooit van gehoord. Je kan trouwens ook niet een apart gedeelte van je buik trainen, behalve rechte en schuine
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

weeet wat je bedoeld heerlijke oefeningen voor de buik. alleen onderrug verreist ook wel wat kracht om je benenw eer optijd op te vangen.. zou hem omschrijven als liggende legraises

Comment

Was die oefening niet ernstig goed voor je heupstrekkers oid?
        En in mindere mate voor de buik?
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
          weeet wat je bedoeld heerlijke oefeningen voor de buik. alleen onderrug verreist ook wel wat kracht om je benenw eer optijd op te vangen.. zou hem omschrijven als liggende legraises
          liggende legraise zou wel kunnen ja

Comment

Thnx voor jullie reacties! "Lying Leg Raises" it will be!
            "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Tja dan wel een variatie op lying leg raises hea

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                De laatste tijd doen mijn trainingspartnet en ik vaak deze oefening op de mat omdat hij deze oefening ook altijd met kyokushin karate deed en deze oefening bevalt uitermate goed maar ik vraag me alleen af hoe deze heet.. kan hem niet weer vinden op internet..

1 van ons gaat zeg maar op de grond liggen de ander gaat met zijn enkels naast het hoofd van degene die op de grond ligt staan. dan pakt degene die op de grond ligt de enkels beet van de ander en zwiept hij zijn benen omhoog en duwt de ander de benen weer naar beneden en als je je constant je benen onder druk houdt door ze constant omhoog te bewegen is dit een heerlijke oefening voor onder andere onderbuik.
                Leg Raise Push Down.

Comment

erg lekkere oefening indd , doe em ook altijd we maken er een soort spel van , zeg ik bv tegen me maat ik wed dat je de 10 niet haalt door keihard ze benen te gooien. altijd lachen :P ook goed voor motivatie die competitie :P

Comment

Ben wel aardig benieuwd wat jullie als maatstaaf nemen dat dit een heerlijke oefening is aangezien er als je het goed doet er geen enkele lumbar flexation optreed (tenzij je de lenigheid niet bezit) en je dus heel je rechte buikspieren niet contract, hoogstens statisch, terwijl je je hip flexors en onderug op minder prettige wijze met schokken mishandeld. Gaat al helemaal over die gastjes die zo hard mogelijk gaan smijten met je partner zijn/haar benen als uitdaging.

Lijken me wel beter manieren om je rechte abs statisch te trainen als dat het doel is, zowel als je je hipflexors op een effectievere manier aan kunt pakken.
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

mwoa je voelt het ook in je rug beetje maar het is echt een goede burner voor je abs al hoef je niet met je partners benen te smijten.. maar gewoon een duw terug dat hij het moet opvangen.

Comment

ik doe altijd alleen ..
                        en dan houd ik een barbell met 60 kilo in start positie voor benchpressen boven me .
                        en dan breng ik men benen naar de schijven ( dus naar links en rechts )
                        en om het ff af te maken als dat niet meer lukt gewoon naar het midden tot failure .

Waarom met barbell + kilo's ??
                        omdat je zo contra gewicht hebt in plaats van de enkels vastpakken van je buddy waardoor je nog wel eens een beetje kan gaan smokkelen .
                        en omdat je de barbell ook nog eens constant in evenwicht moet houden en daarbij natuurlijk ook nog allemaal andere spiertjes bij aanspreekt .

naam : Floor wipers
                        Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X