Chins vs Lat pull down

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chins vs Lat pull down

Hoi mensen,

Een vraagje.
    In mijn schema zit sinds de zomer Chins en geen lat pull down voor mijn lats.

Echter zie ik mijn Lats de laatste tijd eerder achteruit gaan dan vooruit. Nu heb ik gister eens de lat pull down gedaan en en nu heb ik spierpijn in mijn lats. Nu weet ik dat spierpijn weinig zegt, maar dit was dus een verassing voor mijn spieren.

Ik dacht altijd dat chins en lat pull down relatief hetzelfde waren maar mijn spieren ervaren dit anders.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? De lat pull down of de chins?

ps: volgens mij kun je de chins eerder verkeerd uitvoeren dan de lat pull down, daar kan natuurlijk ook een oorzaak liggen.
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Ik doe liever lat pull down.. vind ik gwn lekkerder en kan ik teminste meer reps dan 3 doen :P.

Comment

Vind lat pulldown makkelijker, maar volgens mij zijn chins superieur. De moeilijkheidsgraad bepaalt mede dat ik de chins beter vind, hoewel het eigenlijk weinig zegt.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik wissel ze geregeld af. Maar doe ook het liefst chins.
        Ik voel mijn chins altijd de volgende dag.
        Wat voor mij aangeeft dat chins voor mij effectiever zijn.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Met lat pulldown maak ik meer reps.. maar met chins pak je ze wel harder aan heb ik het gevoel.

Comment

De vorm van chins is makkelijker te verkloten. Volgens mij moet je toch met je borst iets omhoog komen tijdens optrekken?
            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
              De vorm van chins is makkelijker te verkloten. Volgens mij moet je toch met je borst iets omhoog komen tijdens optrekken?
              Lees ipv chin up, chest up en dan gaat het al beter. Gewoon chest tegen de bar, of bijna dan verbeterd vorm al stuk. Doe zelf altijd chins eigenlijk
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Optrekken vind ik toch wel de lekkerste oefening die er bestaat. Vandaar dat ik alleen die doe^^

Comment

Vreselijk. heb chins ook al een tijdje in mijn schema. maar ik ga niks vooruit. 3x5 meer word het niet. Vind het een kut oefening. en ik weet zeker dat mijn rug training na de chins er van lijden.
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Hangt waarschijnlijk af van hoeveel reps en hoe zwaar. bv 8 reps met 70kg lat pulldown zal misschien beter zijn dan 25 reps chin / pull up.
                    Ik vond in het begin de lat pulldown ook beter omdat je zo je rug meer kan "voelen", en gewoon omdat je nog niet veel reps kan maken met chin en pull up. Sinds ik pull ups met extra gewicht doe ga ik echter veel sneller vooruit.
                    @ ketIF

Comment

Nu ik chins doe is me rug helemaal verrot :P
                      Gevoel had ik echt niet met 100-110kg lat Pull down. Gek heh, want zo zwaar gaan die dingen niet eens bij de meeste.

Comment

ik doe ze beide.. begin met chins dan bb row en dan lattpulldown oid.. of eens met rompje voor de verandering

Comment

Chins overstijgt zonder twijfel de lat pulldown. Basic oefening. Zelf combineer ik altijd. Pull up en lat pulldown, doe ze beide.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Chins sowieso beter dan lat pulldowns. Alleen wat een gruwelijke kut oefening om te doen :s Als je geen effect merkt doe je ze waarschijnlijk verkeerd. Heb je je bovenrug squeezed als je chinned?
                            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Chins ftw
                              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                              Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X