Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Chins sowieso beter dan lat pulldowns. Alleen wat een gruwelijke kut oefening om te doen :s Als je geen effect merkt doe je ze waarschijnlijk verkeerd. Heb je je bovenrug squeezed als je chinned?
Ik heb ze allebij in mijn schema begin met brede grip 2x chinnen zoveel als mogelijk (dit verschilt nogal per dag) daarna gooi ik 10kg aan een riem en daarna 20kg aan een riem hiermee kan ik niet veel herhalingen maar dan spring ik omhoog en ga langzaam terug.
lats zitten altijd na mijn chins om de laatste energie eruit te pompen hier doe ik dan 55kg 65kg 75kg mee. met een herhalingen van 10-14 eerste set 8-12 2de set 6-10 3de set
Weet iemand onderzoek mbt pull down vs Chins in het OKC/CKC context (pull down is een Open Kinetic Chain beweging terwijl de chin een Closed Kinetic Chain beweging is)
Weet iemand onderzoek mbt pull down vs Chins in het OKC/CKC context (pull down is een Open Kinetic Chain beweging terwijl de chin een Closed Kinetic Chain beweging is)
To simplify the terms, OPEN KINETIC CHAIN exercises are those exercises in
which the force applied by the body is great enough to overcome the
resistance. An example of an open chain exercise would be a bench press, or
any leg press which allows the force applied to move the load away from the
body.
In contrast, CLOSED KINETIC CHAIN EXERCISES are those in which the force
applied is not great enough to overcome the resistance. Examples would be the
push-up and squat exercises. To clarify for the novice list reader, even
though the load applied during the squat is on the body, the force generated
is applied to the ground, not the bar. To move the bar, the lifter must apply
a force against the earth great enough to overcome the resistance created by
the load on the bar.
DL 140KG - BP 100KG - PP 60KG " You're gonna eat lightning and crap thunder "
Heb wel eens wat gezien over leg press vs. squat, maar geen Chins vs. pulldown.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Ook ik ben meer van de chins, het lukt nog niet fantastisch een keer of 5. Maar ach, dat komt vanzelf wel.
Dan weet ik zeker dat ik de volgende dag voel dat ik wat gedaan heb.
Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!
Leo is een halve amerikaan.
Wat hij waarschijnlijk bedoeld is dat je bovenaan de beweging de rugspieren extra aan moet spannen.
Niet helemaal. Gedurende de hele beweging moet je je schouderbladen/rug spannen. Niet met je armen trekken, maar met je bovenrug. Dan wordt het ineens lastig
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Niet helemaal. Gedurende de hele beweging moet je je schouderbladen/rug spannen. Niet met je armen trekken, maar met je bovenrug. Dan wordt het ineens lastig
Je moet je ook inbeelden dat je armen haken zijn als je met je rug trekt. Dat schijnt te werken voor velen.
Het verschil tussen Lat pulls/Chinnings zit hem inderdaad vooral in het verschil in open/gesloten keten belasting.
Dat beperkt zich alleen niet tot het bewegen van heel het lichaam t.o.v het geïsoleerd bewegen van een spiergroep.
Waar ik merk dat het grote verschil in zit is tussen het "punctum fixum (PF) vs. punctum mobile(PM)" principe.
Bij een lat pull down bijvoorbeeld is de romp in principe statisch (PF) terwijl de armen bewegen t.o.v de romp (PM)
Bij de Chin up werkt het precies andersom, de armen zijn het statische punt (PF) en je beweegt je romp over je armen (PM)
dit vraagt, naast dat de oefening automatisch zo zwaar is als je eigen lichaamsgewicht (ook een kenmerk van gesloten keten oefeningen), een geheel andere aansturing vanuit het centrale zenuwstelsel. de spieren worden zegmaar "vanaf de andere kant" aangespannen.
Alles nog even op een rijtje:
Lat pull down:
Open Keten.
-Variabel gewicht
-Het "verre" lichaamsdeel (perifeer) beweegt t.o.v dichtbij* (centraal)
-"geïsoleerd", de hoofdmoot van de beweging wordt ingezet vanaf het schoudergewricht
vs:
Chinning:
Gesloten keten.
-minimaal eigen lichaamsgewicht
-Het "dichtbije" lichaamsdeel (centraal) beweegt t.o.v ver* (perifeer)
-Compound beweging, waarvan automatisch meer gevraagd wordt van de functie van het schouderblad, naast uiteraard schouder, elleboog en pols
Niet echt een heel andere oefening, zeker wel een andere belasting!
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment