Uitvoering deadlift en rugpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitvoering deadlift en rugpijn

He,

Ben gisteren wezen deadliften.
    Een week van te voren was ik gestopt met sumo-deadliften en was ik over gegaan op normaal deadliften, alleen ben ik nog steeds onzeker over hoe breed ik moet staan.
    Als ik naar beneden zak komt de stang op mijn knie te liggen en heel langzaam zakt (rolt) hij over mijn knieen naar beneden.
    Gisteren deed ik dit dus weer en werd vannacht wakker met een zeurende pijn in mijn rug. Dit kan trouwens ook te maken hebben met het feit dat mijn onderrug holler is gaan staan...

Wat doe ik fout?

Zo DENK ik mijn deadlift uit te voeren: YouTube - Deadlift Exercise Weight Training Workout Video

Alleen zak ik wat dieper door zodat ik mijn billen en hamstrings beter voel.

Wat ik ook ervaar is dat ik de laatste reps moeilijker kan uitvoeren en daardoor verslap ik mijn techniek een beetje. De volgende keer ga ik maar wat lager in gewicht. Een hernia of iets dergelijks wil ik toch echt voorkomen.

Groeten.

Vinden jullie dit een goed uitleg filmpje? YouTube - Personal Training Workout Tips & Drills : Dead Lift Fitness Exercises

Comment

de enige informatie die je over je eigen deadlift geeft is dat hij je knieën raakt, wees wat specifieker aub

edit: ik denk dat jij bij de excentrische fase te snel je knieën naar voren drukt, je knieën komen zeker ook voorbij je voeten?
      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
        de enige informatie die je over je eigen deadlift geeft is dat hij je knieën raakt, wees wat specifieker aub

edit: ik denk dat jij bij de excentrische fase te snel je knieën naar voren drukt, je knieën komen zeker ook voorbij je voeten?
        He,

Bedankt voor je reactie

Mijn knieen komen zeker ook voorbij over mijn voeten. Zo begin ik trouwens ook. Is mijn startpositie. Hoe moet ik gaan beginnen zeg maar?

Comment

meer je kont naar achter duwen scheelt al een hoop denk ik, film jezelf anders eens want zo te horen klopt je techniek van geen kant
          Groeten

Comment

Ik sport in een sportschool en heb geen camera...

Heb jij anders een youtube filmpje voor als voorbeeld?

Comment

De uitleg van Rippetoe op youtube is wel goed, check die, kan niet missen

btw jezelf filmen in een sportschool is niet zo erg, heb je geen camera op je telefoon?
              Groeten

Comment

Reden dat die stang je knieen aanraakt op de terug weg is omdat je niet genoeg naar achter gaat zitten. Les 1...LEER ZITTEN is belangrijker dan je denkt

Comment

Bedankt voor de tips iig.

Ga lager in gewicht totdat ik denk de oefening beter uit te kunnen voeren.

En ik ga het proberen te filmen, alleen mijn fotocamera filmt maar 15 seconden volgens mij.

Over dat zitten: net zoals squatten ga ik zitten, maar wel met mijn knieen over mijn tenen..

Comment

Misschien ook wel handig om te vermelden: ik ben 2 meter lang.

Comment

dan heb je meer aan de sumo uitvoering vanwege je lede maten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        dan heb je meer aan de sumo uitvoering vanwege je lede maten.
                        Dat was mijn motivatie ook al om voortaan een sumo-deadlift uit te voeren, maar in een ander topic over mijn knieen, werd mij aangeraden om de normale deadlift uit te voeren, omdat de sumo-deadlift slecht zou zijn voor mijn knieen

Mijn deadlift voortaan: YouTube - sumo deadlift 585x7

Falstyr: "wijde stand verneukt juist je knieen als je niet de lichamelijke bouw er voor hebt. kortom leer de techniek. Als je het goed doet sleep je de stang juist via je schenen en dijbenen omhoog en is de barbel constant in contakt met je lichaam. De blauwe plekken e.d. zijn "war scars" of "badges of honor"...draag ze met trots."

Comment

Meeste mensen zijn ook geen 2 meter. en die info liet je volgens mij achterwege

Comment

In de eerste twee filmpjes die je post zie ik een verschil waarvan ik niet weet of dat van belang is: de man in het eerste filmpje lijkt z'n knieën naar buiten te bewegen als het gewicht naar beneden gaat. In het tweede filmpje blijven de knieën altijd recht naar voren wijzen.
                            Maar zoals gezegd: ik weet niet zeker of dit van invloed kan zijn.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                              Misschien ook wel handig om te vermelden: ik ben 2 meter lang.
                              met 1 90 en te lange benen gaat het deadliften prima. het is een gewenning . pijnn in onderug kan komen doordat je rug nog niet gewend is aan zware belasting.. om je onderrug beetje te ontzien : DL met belt en strek het laatste stukje niet door. zal hier wel commentaar op krijgen.. maar ik gebruik de deadlift noodzakelijk voor mijn hammstrings

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X