armverschil wegwerken: hoe begin ik hieraan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• armverschil wegwerken: hoe begin ik hieraan?

Ik heb dus een tennisverleden en daardoor is de ene arm wat dikker dan de andere. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik single ben maar dat laat ik in het midden.
    Ik merk dat alles links een pak minder ontwikkeld is, als ik mijn horloge links draag is de pols daar in omtrek een pak minder breed.
    Ik heb het even op beeld vastgelegd zodat je een idee hebt van wat ik bedoel.

Hoe zou je met dit verschil beginnen te trainen?

Tennissen met je andere hand?

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

En als je niet zon zin hebt in tennis masturberen met de andere hand.

Comment

Zoekfunctie fail, magoed heb net 2 min over om ff te antwoorden dus komtie.

Drie dingen;

Éen waarschijnlijk merkt niemand het verschil op behalve jij, iedereen is ijdel en trust me IEDEREEN op dit forum heeft wel eens hetzelfde gedacht, danwel een topic over gemaakt. Verder heeft bijna iedereen 0,5-1,0cm verschil in armomtrek.

Twee, je hebt geen echte massa om van te spreken op je armen en als je opvult worden de verschillen kleiner, waarschijnlijk vallen ze wel weg.

Drie, je foto geeft nog een fout beeld ook; links is unflexed rechts is flexed, maargoed zie punt twee.

Tot slot, het zou me niks verbazen als uiteindelijk je arm waar je niet mee tennist sterker wordt/eventueel sneller groeit dan je tennisarm. Had vroeger zelf ook altijd rechts>links, maar als je langer fitnest trekt het verschil weg en doordat je eventueel je tennisarm overtraint/blesseert is er misschien wel kans dat links voor gaat lopen. Gebeurd lang niet bij iedereen, bij mij toevallig wel.

Conclusie, realiseer je dat het niks boeit en train gewoon verder, das echt de enige oplossing. Als je later groot en sterk bent kun je altijd nog kijken of het uit verhouding loopt, maar nu heb je geen massa die uit verhouding loopt, je mist gewoon alle massa. Dus lekker bulken, gewoon je curls blijven doen en die triceps aanpakken en dan komt allemaal wel goed. Suc6
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Het komt wel vaker voor dat de ene kant iets beter is ontwikkeld als de andere.

Wat je kunt doen is bijvoorbeeld iedere arm apart pakken. Ik ga er vanuit dat de ene kant iets zwakker is. Stel je doet de hammer curl je wilt 10 herhalingen doen, je pakt hiervoor 10 kg. Met je zwakke arm red je net die 10 reps, met je sterker arm kun je nog wel even door gaan, maar dat doe je dan niet. Zorg dus dat je beide armen hetzelfde gewicht pakt en niet de ene arm zwaarder gaat belasten, omdat die sterk is. Dan kun je het enigzins recht trekken, maar het zal moeilijk worden.

Comment

ja waarom span je een hand wel en een hand niet.. hoe moeten ik nou het verschil zien
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Jezelf helemaal niet druk om maken, trekt vanzelf helemaal bij...
              Is idd bij iedere sportman in het begin zo, bij jou mischien wat extremer maar het zal minder en minder worden.. Tot je het echt moet gaan meten, en je het normaal niet meer kan zien...

Comment

Links valt er niet veel te bespeuren als ik flex, ben een beginner. Mijn zus heeft daar meer deltoideus dan ik.
                Ik doe rechts reeksen van 15 herhalingen met 18 tot 20kg, en links iets van 14kg. Dat doe ik tot er verzuring optreedt, meestal niet door het gewicht maar wel doordat ik het tempo hoog houd en veel series doe.
                Het zou goed kunnen dat ik veel optimaler kan trainen, ik doe het immers op eigen houtje en besteed te weinig aandacht aan meerdere spiergroepen en kan maar beter in de gym een echt programma volgen. Ik heb van nature niet zo veel massa, was ooit halve marathon - loper maar ik wil me nu op kracht en explosiviteit gaan focussen.

Comment

Misschien helpt trainen met hetzelfde gewicht? IK neem aan dat je begrijpt dat als je op deze manier blijft trainen het verschil niet wegtrekt.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                    Misschien helpt trainen met hetzelfde gewicht? IK neem aan dat je begrijpt dat als je op deze manier blijft trainen het verschil niet wegtrekt.
                    sterker nog, het wordt alleen maar erger.

Comment

Ben het eens met de rest. Op een paar zeldzame uitzonderingen na misschien is niemand 100% perfect symmetrisch en zolang het maar een klein verschil van hooguit een m is er niets aan de hand. Ga gewoon trainen en laat bij arm isolatie je zwakste arm het gewicht bepalen dat je gebruikt. Als je daarmee dan (bijvoorbeeld) 10 reps max kan maken doe je dat met die andere arm ook, ookal zou je er daarmee meer kunnen. Is een kwestie van tijd voordat het automatisch bijtrekt. Maar goed, hou er rekening mee dat er altijd wel wat verschil zal zijn. Zo weet ik dat mijn traps en armen ongelijk zijn en mijn ene lat wijder is dan de ander. Doe je verder weinig aan. Maar zolang het een minimaal verschil is zou ik me er niet al te druk om maken. De enige die het ziet ben jij zelf.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Jongens, even realistisch

Jullie raden hem aan om minder hard te trainen rechts, zodat het minimaal bij zou kunnen trekken in het beste geval. Die kerel moet zich gewoon kapot trainen en over een jaar eens kijken hoeveel het scheelt. Dan alsnog niks van aantrekken en weer door gaan met knallen.
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hmm ik zal kort uitleggen wat ik ervaar door tennis, maar gezien jouw armen gaat het niet helemaal op denk ik (denk niet dat jij een hardhitter bent?).

Mijn rechteronderarm is veeeeeeeeeeeeeeeeel sterker dan links, hierdoor is me rechterarm wel sterker bij curls etc, maar me linkerbovenarm ontwikkelt beter, me rechter arm ziet er dan ook echt niet uit.
                          Me armen zijn nu bij presses etc wel ongeveer even sterk, waar het eerst veel scheelde (na 1 jaar trainen).

Train je armen even zwaar (gewoon zwaar dus), misschien beginnen met je zwakste arm zodat je weet welk gewicht je moet pakken.
                          Groeten

Comment

En als je rechterarm 2,5 cm groter is dan je linker (zoals bij mij)...
                            Waarschijnlijk ook van 14 jaar tennis...
                            leeftijd: 22 lengte: 1.89 gewicht: 75kg, BULKEN!!

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                              Jongens, even realistisch

Jullie raden hem aan om minder hard te trainen rechts, zodat het minimaal bij zou kunnen trekken in het beste geval. Die kerel moet zich gewoon kapot trainen en over een jaar eens kijken hoeveel het scheelt. Dan alsnog niks van aantrekken en weer door gaan met knallen.
                              We praten hier over isolaties he. Bicep curls enzo. Als het nou zware compounds waren was het nog wat anders. Gaat dus echt niet zo heeeel veel bij dragen. Maar goed beide zijn inderdaad mogelijk.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X