Squat/deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat/deadlift

16 jaar, 1.77, 74 kg

ik train 1 jaar waarvan 2 maand serieus, denk aan bench press losse dumbells en voeding. voorheen alleen aangekloot op apparaten. gezien mijn leeftijd weet ik niet of het verstandig om te gaan squatten en deadliften ivm met mn rug.

wat jullie?
    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Ja is verstandig.
    Wel belangrijk dat je de oefeningen goed uitvoert.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Toen ik begon werd me door meerdere trainers (o.a. een twee ex-bodybuilders) aangeraden niet teveel gewicht te gebruiken bij oefeningen boven m'n hoofd. De rug zou dan scheef gaan kunnen groeien. Een van die trainers vertelde dat hij daar vroeger niet naar heeft geluisterd en er nu last/spijt van heeft.

Ik ben ook 16, deadlift doe ik wel (correcte uitvoering), squats echter nog niet i.v.m. de grote druk op de rug. Denk dat ik daar nog maar een of twee jaartjes mee wacht (doe natuurlijk wel vervangende oefeningen voor die spiergroepen, maar goed).

Àls je het doet, zorg dan dat je de oefeningen correct uitvoert.
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

als je de oefening qua techniek nog niet beheerst, moet je niet zwaar gaan. daarna kun je rustig zwaar overheads doen. ik doe 100+ kg boven me hoofd en ben niet scheef gegroeid.

Comment

Sterker nog, het is juist alleen maar onverstanding om alleen te benchen en niet te squatten en/of deadliften. Daardoor raak je alleen maar uit verhouding en worden de verschillen groter. Om dus als het ware in evenwicht te blijven op dat gebied is het zelfs een pre om te squatten en deadliften. Leeftijd maakt verder niet zoveel uit op dat gebied. Zolang je maar je techniek op nummer 1 zet en niet gaat forceren.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Laat ik even voor de duidelijk zeggen dat ik alles train, alleen voor de rug en benen doe ik nu nog geen deadlifts en squats.

Comment

Gewoon squatten en deadliften! No excuses
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by wzoet View Post
                Laat ik even voor de duidelijk zeggen dat ik alles train, alleen voor de rug en benen doe ik nu nog geen deadlifts en squats.
                Dan train je dus niet alles.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik weet dat een oude garde (die niet aan krachttraining of enige andere sport doet) altijd zeggen krachttraining slecht voor jongeren zonder ze daar maar enige informatie van weten.

gewoon zoals elke oefening moet je eerst wat lichter dan je max kan de techniek onder controlle krijgen voordat je echt zwaar gaat met de oefening.
                  ben wel meerdere dagen bezig geweest om alles goed uit te voeren (toen heb ik gewoon paar uur bezig geweest om alles goed uit te voeren met steeds andere mensen bij me) herhalen van door nemen van techniek is goed.

en nu deadlift ik gewoon redelijk zwaar (150kg) en squat ik ook redelijk gewicht 140kg.
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Changed my opinion.

Naja ik ben net zoals jij 16, en deed ook altijd ''vervangende'' oefeningen. Vanaf vandaag squats gedaan, heerlijk. Ik zeg; gewoon doen. Wel natuurlijk met gecontroleerde beweging en correcte uitvoering, en nog niet teveel gewicht.. Deadlifts ook gewoon doen, deed ik al langer.

Comment

Ik ben ook 16 en squat en deadlift ook.. gewoon doen .

Comment

Damn.. kan nu al niet meer wachten op morgen. Ga gewoon ff aan de eigenaar vragen of die het voordoet. We hebben geen instructeurs namelijk.

Comment

youtube...
                          Groeten

Comment

YouTube - How To Squat - Form Tutorial

Comment

op je ipod of telefoon zetten en kijken in de spiegel of je het goed doet en als je aan het uitrusten bent filmpje bekijken of je het goed doet, en je kan ook de ervaren jongens in de gym vragen of ze je willen helpen doen ze vast wel.
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X