Is fullbodytraining op apparaten mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is fullbodytraining op apparaten mogelijk?

Dag mensen,

Ik ben nieuw mbt krachttraining, en ben me al flink door alles sticky's en discussies aan het worstelen. Alleen nu zit ik met de volgende vragen.

Is het mogelijk om de oefeningen van de fullbodytraining uit de sticky ook volledig op apparaten uit te voeren, en zo ja op welke?

Indien er oefeningen tussen zitten die niet op een apparaat kunnen, zijn er dan goede vervangende oefeningen/apparaten die de zelfde spiergroep trainen?

Het gaat om de volgende oefeningen:

Squats
    Romanian deadlift
    Chin ups
    Bent over barbell row
    Bench press
    Standing military press
    Shrugs
    Side raise
    Sitting calf raise
    Triceps extensions
    Dumbell curl
    Hanging leg raise

Heb namelijk 0 ervaring met dumbells en barbells, hoewel ik hier wel langzaam op wil overgaan als mijn lichaam klaar is om "echt" aan het werk te gaan.

Bij voorbaat dank!
    grtz Jeroen.
    Hoe rauwer, hoe lauwer!

Best leer je van in het begin toch zo veel mogelijk de oefeningen met losse gewichten. Duurt wel even om de techniek te pakken te krijgen maar het loont echt de moeite.

Comment

Ok, dat begrijp ik, maar ik wil eerst mn lichaam weer een beetje "trainingsklaar" krijgen..

Was vorige week al te hard van start gegaan met pijnlijke pezen als gevolg, en heb het idee dat ik die met apparaten wat "gecontroleerder" in vorm kan brengen..

of sla ik nu de plank compleet mis?

Heb er de laatste training wat kilo's afgehaald, en deze x geen pijnlijke pezen gelukkig..
      Hoe rauwer, hoe lauwer!

Comment

je kan inprincipe gewoon met dumbels en barbells werken, je zal in het begin wel even problemen hebben met evenwicht enzo vooral als je gaat bankdrukken (barbell benchpress) of dumbell press.
        maar na een tijdje heb je hier geen problemen mee.
        let er wel op dat als je nog nooit kracht training hebt gedaan je je bij de basis oefeningen houd en niet gevorderde oefeningen gaat proberen zoals death lift bijv.
        probeer je ook niet te gaan vergelijken met mensen die al langer trainen.
        bouw het gewoon eerst rustig op, de rest komt later allemaal wel

veel succes nog verder
        bigger is better

Comment

Je kan het schema uit de stickies gewoon doen, maar let er op dat je in het begin langzaam opbouwt, je pezen en gewrichtsbanden moeten wennen aan de krachten die gaan komen. Squat en deadlift kun je wel doen hoor zolang je ze maar in strikte vorm uitvoert. Bekijk effe de filmpjes die er bijhoren.
          Je weet misschien dat je spieren sneller groeien en sterker worden dan je pezen en gewrichtsbanden, dus moet je langzaam opbouwen in het begin.
          Succes en 'keep it simple!'

Comment

Bedankt voor de tips heren, ga er mee aan de slag!
            Hoe rauwer, hoe lauwer!

Comment

Originally posted by RensB View Post
              je kan inprincipe gewoon met dumbels en barbells werken, je zal in het begin wel even problemen hebben met evenwicht enzo vooral als je gaat bankdrukken (barbell benchpress) of dumbell press.
              maar na een tijdje heb je hier geen problemen mee.
              let er wel op dat als je nog nooit kracht training hebt gedaan je je bij de basis oefeningen houd en niet gevorderde oefeningen gaat proberen zoals death lift bijv.
              probeer je ook niet te gaan vergelijken met mensen die al langer trainen.
              bouw het gewoon eerst rustig op, de rest komt later allemaal wel

veel succes nog verder
              Als ik rustig begin met death lift dan? met weinig gewicht en dan opbouwen?
              Ik train nu ong 2 maanden serieus.. kan het dan wel?
              En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                Ja dat kan, als je uitvoering correct is is dit geen enkel probleem.
                Inderdaad rustig opbouwen.

Comment

je kan eigenlijk gewoon met alles beginnen maar hoe technisch moeilijker een oefening is uit te voeren hoe lager je met het gewicht moet beginnen en veel herhalingen maken zodat je de techniek leert, de balans leert, en het voornaamste, leert welke spier je gebruikt want die wil je trainen!

bijvoorbeeld met barbell curl, zorg dat je je bicpes gebruikt en niet het gewicht gaat slingeren met schouders en weet ik wat erbij. het draaipunt van de beweging zit echt in de elleboog.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                    Ten eerste is het deadlift en niet deathlift. Dead komt van dead hang positie(barbell stil op de grond).

Ten tweede, je kan prima deadliften wanneer je begint. Pezen moeten sowieso wel wennen en aangezien er bij de deadlift een techniek achter zit(in tegenstelling tot machines, waar ook wel techniek achter zit maar die mensen nooit toepassen en dus je de meest absurde dingen ermee ziet) die je aan het begin dus kan leren terwijl je rustig(JA, RUSTIG) opbouwd. Wanneer je later begint ermee moet je helemaal opnieuw opbouwen wat in principe gewoon tijdverspilling is.

Oja en rippletoe is ook een prima beginschema, waarbij een boek + film zit voor de uitleg, die je waarschijnlijk niet goed zult krijgen van de instructeurs met dat fullbody schema van je. Instructeurs zijn naar mijn mening vaak niet te vertrouwen aangezien ik na 3 sportscholen nog geen een heb gezien die de oefeningen ook zelf doet.

Succes.
                    Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X