Vechten / Slaan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by koenv91 View Post
    lul niet met je zacht slaan is genoeg.
    hoe meer snelheid je in je stoot of trap hebt hoe meer kracht erop zit.
    jongens van -78 kilo slaan sneller en komt harder aan ik 100+ sla hard en zet het gewicht erin
    hoe sneller hoe beter
    Ben ik het niet mee eens, en ik ''lul'' ook niet met mn zacht slaan, je mag wel zo hard kunnen slaan als je wil maar als je mogolisch op mijn borst of wat dan ook slaat dan voel ik niks, maar als iemand mij perfect op mn neus of lever slaat en niet eens vol dan ga je eerder neer dan een harde stoot op een vreemde plek.
    Het zit hem in de tecniek en hersens, gewicht/grote/snelheid is bijzaak. Beheers je alles dan ben je tyson(behalve op de hersens na)
    Last edited by Mr007; 09-04-2010, 20:11.

Comment

ik nodig je bij deze graag uit om bij ons te komen trainen.
      dan kan je merken dat je het overal wel voelt als iemand slaat.
      niks is perfect , en nogmaals ik ben tegen agressie en/of vechten
      bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

ik nodig je bij deze graag uit om bij ons te komen trainen.
        dan kan je merken dat je het overal wel voelt als iemand slaat.
        niks is perfect , en nogmaals ik ben tegen agressie en/of vechten
        Nee niet perfect, maar de ene plek is gevoeliger als de ander, en je hebt een paar erg gevoelige plekken. En als je aan het vechten bent zit je vol adrenaline en voel je vaak de gewone klappen en dan moet je je juist geraak worden op de gevoelige plekken. Lever bijvoorbeeld of ballen, ik ben niet tegen vechten maar wel tegen zinloos vechten. En bedankt voor je aanbod maar ik train wel bij mijn eigen gym. Maar heb geen zin in een discussie doe jij je ding en ik de mijne als je ooit vecht/spart of wat dan ook

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          zwaarder = meer gewicht erin = hardere beuk.

maar vechten is voor mongolen zonder hersens.
          want?
          sorry begrijp het niet heb geen hersens

Comment

Originally posted by Mr007 View Post
            stoten met dumbels voegt idd niks toe
            Stoten met dumbells voegen niks toe? Sla iemand maar is met een dumbell op z'n smoel, garandeer je dat ie neer gaat.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Scherp.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by jordy View Post
                Stoten met dumbells voegen niks toe? Sla iemand maar is met een dumbell op z'n smoel, garandeer je dat ie neer gaat.

Comment

En dan het liefts gietijzer natuurlijk.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

lekker is dat.
                    iedereen zegt hier wat anders.
                    iemand hier echt ervaring in (kick)boks wereld ofzo?
                    en ik vroeg hoe je harder kan slaan he, ik weet wel waar je "moet" slaan,
                    en of er oefeningen voor waren ..
                    En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Vraagje aan Tepper: doe je aan een vechtsport? Het lijkt mij het beste om slaan als functie zelf te gaan trainen..

Comment

lul niet met je zacht slaan is genoeg.
                        hoe meer snelheid je in je stoot of trap hebt hoe meer kracht erop zit.
                        jongens van -78 kilo slaan sneller en komt harder aan ik 100+ sla hard en zet het gewicht erin
                        hoe sneller hoe beter

no offence, maar dit is niet helemaal waar wat je zegt dat sneller beter is. de hoeveel heid kracht is gedefineerd als F (kracht) = M( massa) x A( versnelling)

dit betekent dus dat iemand die zwaar is, grotere massa aan ze arm heeft minder snel ( acceleren) om dezelfde kracht te leveren. En wat betreft de acceleratie dit ligt natuurlijk in de techniek van het stoten, maar in feite hoeft een snelle stoon niet altijd een krachtige stoot te zijn.

Comment

je moet niet altijd in theorie geloven en ook een keer aan de praktijk denken.
                          als je tegen iemand van een lichtgewicht en een zwaargewicht staat merk je het verschil
                          bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Het hangt ervan af wat je wilt bereiken denk ik. Iemand die relatief licht is zal waarschijnlijk ook minder (spier)massa hebben, waardoor hij in de mogelijkheid zal komen sneller stoten uit te delen dan iemand die relatief zwaarder is door meer (spier)massa. De relatief zwaardere persoon zijn stoot zal meer kracht bevatten waarschijnlijk en mogelijk langzamer, aangezien hij meer massa moet bewegen, maar de kracht van de inslag van de stoot zal wel beduidend hoger zijn. Oftewel wie niet sterk is moet slim zijn.. En wie sterk is moet naja ook slim zijn..
                            "Straight outta gym"

Comment

Als 'heavyweights' minder hard slaan, waarom gaan ze dan vaker in die klasse (one punch) knockout ipv van de 'lightweights'?

En een goede techniek begint inderdaad in de benen. Aangezien je moet indraaiden moet je al beginnen met de stand van je enkels.

Comment

heb net even het topic doorgelezen maar wat een bout topic. @curtis, wat een gelul dat je niet kan overleven op school zonder klappen te krijgen.

Ik heb ook op een school gezeten waar vaak gemat werd en heb maar 1x een stoot gehad. Ik heb zelf niet eens terug geslagen. waarom? terugslaan lost niets op tenzij het niet bij 1 stoot was gebleven want dan had ik hem kapot gemaakt. letterlijk!

Ik stopte mijn energie op school niet in het vechten maar in de dames en dat heeft me heel wat meer opgeleverd dan andere gastjes die zich alleen maar druk maakten over hoe ze het beste konden vechten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X