bankdrukken.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wel vreemd dat ik die 5x5 voor me presses dan heb gekregen van een powerlifter. En best gek dat er meerdere sterke powerlifters in nederland die 5x5 gebruiken. Zoek maar het log van Wimam of Wesley op in DBB. Dus lul toch niet zo uit je nek man met je 5x5 is alleen voor beginners. En als ik het als "fad" deed was het maar een paar weken niet ruim een half jaar.

Het is wel zo dat ik de 5x5 alleen voor me presses gebruik en niet voor de squat/deadlift, omdat voor mij persoonlijk Coan beter werkt voor me deadlifts. En voor de squat heb ik nog geen schema gevonden dat me betere resultaten geeft.

Je doet 5x5 70% als begin. Is inderdaad ver onder je max, betekend niet dat het makkelijk is als je het goed doet. Het totaal volume dat je weg werkt is hoger dan dat je zou doen op een 1x8 of 1x10 of 1x6 of 1x3setje. En daar gaat het om icm de assists om een basis te leggen in het versterken van de spieren zodat ze in de volgende fase van 3x3 leren meer gewicht te kunnen pakken. Dadelijk ga je nog zeggen dat west side barbel en andere grote powerlifters maar trainen als beginners, want ze trainen allemaal met gewichten in relatief lage percentages van hun daadwerkelijke max en toch gaat hun maximale prestaties met stappen vooruit.

Echt gasten zoals jij kunnen maar beter hun mond houden. Onderbouwing lijkt goed en je zal er best wat n00bs mee kunnen imponeren, maar het is gewoon bullshit. Pas als je weet waar je het over hebt en prestaties hebt behaald die het kunnen onderbouwen kun je je mond weer eens open trekken. Reageren op dombo reacties is alleen maar vermoeiend.

Comment

Oké ma antwoord nu is op die vraag van je gat op de bench
      Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

welk gat?

Comment

poep, kont, achterste, zitvlak, hoe je het ook wilt noemen

Comment

die moet gewoon op de bank blijven natuurlijk.

Comment

a'ight. soms zie je mensen de meest bizarre dingen doen zodat ik wel eens begin te twijfelen als beginner. zeker als die mensen er gespierd uitzien, dan denk je ze zullen het wel weten zeker.

Comment

en als je overal krampen begint te krijgen dan is je arche/spanning in het lichaam te groot en moet je het iets losser maken. Uiteindelijk vindt je wat het beste is om de grootste spanning te kunnen opbouwen zonder problemen.

Comment

heb het gisteren wat liggen uitproberen zoals in dat filmpke, is toch ni zo simpel eigenlijk, denk dat ik er nog wa op ga mogen oefenen

Comment

nee heb het gister ook geprobeerd en vond het ook niet gemakkelijk vooral om dat ik die rom verkorting voor mijn gevoel niet kon verwezenlijken.

Comment

je postte dat filmpje zelf en zei dat je er al veel aan had gehad? en nu zeg je dat je het gisteren geprobeerd hebt?
                      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

gaat veel tijd over heen. Na ruim een half jaar is er bij mij ook nog meer dan genoeg verbeter punten op de techniek. Gewoon elke keer je best doen en zoeken naar verbeteringsmogelijkheden.

Comment

Dadelijk ga je nog zeggen dat west side barbel en andere grote powerlifters maar trainen als beginners, want ze trainen allemaal met gewichten in relatief lage percentages van hun daadwerkelijke max en toch gaat hun maximale prestaties met stappen vooruit.
                          Owh ja want WSB traint ook met 5x5, damn kerel je lult nog meer onzin dan je doet voorkomen dat ik doe.

Echt gasten zoals jij kunnen maar beter hun mond houden. Onderbouwing lijkt goed en je zal er best wat n00bs mee kunnen imponeren, maar het is gewoon bullshit. Pas als je weet waar je het over hebt en prestaties hebt behaald die het kunnen onderbouwen kun je je mond weer eens open trekken. Reageren op dombo reacties is alleen maar vermoeiend.
                          Is prima meneer ik benchte net iets over de 100kg toen ik begon met kuren
                          a'ight. soms zie je mensen de meest bizarre dingen doen zodat ik wel eens begin te twijfelen als beginner. zeker als die mensen er gespierd uitzien, dan denk je ze zullen het wel weten zeker.
                          Al gaan ze achterwaartse salto's maken met een dumbell in hun aars voor binnenkant borst, als het werkt voor hun is het toch prima Betekend alleen niet dat het automatisch voor jou ook zal werken, techniek/oefeningen wise
                          Last edited by Yawgmoth; 22-05-2010, 12:48.
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik heb het ook geprobeerd.
                            Ging opzich wel lekker.
                            Gewoon echt een half uur geprobeerd.
                            Ik heb ook meteen een pr van 10kg gezet xD.

Maar nu ga ik weer gewoon licht om mijn techniek beter te maken.

Ik heb wel gelezen dat je borst echt minimaal gepakt word maar dan moet ik maar wat iso's voor borst erbij doen.Wat ik op het moment niet doe.
                            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Je borst wordt alleen minimaal gepakt in het begin. Je zwakkere spiergroepen moeten sterker worden en leveren in het begin dus meer werk. Na verloop van tijd is alles recht getrokken en wordt je borst ook gewoon zwaar aangesproken.

Ook informatief...
                              Bench Press Database

Comment

Originally posted by wzoet View Post
                                je postte dat filmpje zelf en zei dat je er al veel aan had gehad? en nu zeg je dat je het gisteren geprobeerd hebt?
                                om het helder te krijgen hoe het moest, althans dit is een van de beste/duidelijkste filmpjes die ik had gevonden maar ik heb nooit gezegd dat ik de techniek reeds beheersde

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X