borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Yassin View Post
    dat gvt is met spanning neem ik aan? hier ben ik mee begonnen
    weet niet precies hoe je het bedoeld maar je houd inderdaad wel spanning op je spieren volgens het 4-0-2 principe.

Comment

ja zo trainde ik eerst,, dit gewoon voor een paar weekjes doen ofso?
      I do like it like it, I do it like a truck

Comment

Het ding bij mij heel erg helpt is om zo hard mogelijk mijn borst te flexen terwijl ik druk.
        Gebruik momenteel 2/3 van het gewicht hierdoor maar heb spierpijn en pomps die ik nog nooit eerder gehad heb... Helpt je trouwens ook heel erg je borst te voelen, dus helpt ook met je muscle-mind connection =)
        Still shrinking.

Comment

ook een vraagje over borstspieren;
          tot een paar weken geleden trainde ik mn borstspieren gewoon 3 sets 12-10-8 met 56 kilo (chest press). toen las ik een stukje waarin stond dat je beter langzaam (2sec pos 3sec neg) en met piramide kon trainen. toen trainde ik dus 42kilo-12sec, 49-10, 56-8, langzaam. met dit laatste heb ik echter een probleempje, de eerste set is te licht, maar de laatste set is eigenlijk te zwaar, die haal ik maar zo'n 6-7 keer.
          zal ik dan terug gaan naar mijn eerste routine, of moet ik de laatste gewoon blijven doen?

Comment

Stel je jezelf niet even voor?

Originally posted by emielovic View Post
            tot een paar weken geleden trainde ik mn borstspieren gewoon 3 sets 12-10-8 met 56 kilo (chest press). toen las ik een stukje waarin stond dat je beter langzaam (2sec pos 3sec neg) en met piramide kon trainen. toen trainde ik dus 42kilo-12sec, 49-10, 56-8, langzaam. met dit laatste heb ik echter een probleempje, de eerste set is te licht, maar de laatste set is eigenlijk te zwaar, die haal ik maar zo'n 6-7 keer.
            zal ik dan terug gaan naar mijn eerste routine, of moet ik de laatste gewoon blijven doen?
            Ten eerste; chest press vervangen door bench press. 5x zoveel resultaat.

Ten tweede; Niet altijd houden aan precies 12, 10, 8, maar trainen tot faillure. Zorg wel dat de rep range 8-12 blijft. Kun je er meer dan 12, verhoog dan het gewicht. Haal je de 8 niet, verlaag je het. Lijkt me toch een stuk effectiever.
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

U moet een nuttig schema gaan hanteren en harder trainen, dan maakt u zich geen zorgen over dit soort dingen
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik train om de dag mn hele lichaam, dat lijkt me wel genoeg voor iemand van nog geen 16 jaar

Comment

ik train om de dag mn hele lichaam, dat lijkt me wel genoeg voor iemand van nog geen 16 jaar
                  Aan de hand van je eerste post durf ik je uitspraak te betwisten, althans de nuttigheid waarmee je je hele lichaam traint.

Wel lekker vroeg begonnen ga je later profijt van hebben, succes

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Roy P View Post

Ten eerste; chest press vervangen door bench press. 5x zoveel resultaat.
                    ben ik het niet helemaal mee eens.
                    bij de een werkt chest press goed, bij de ander de bench press.
                    ieder lichaam is anders hé

Comment

Overigens @TS, borst is verre weg mijn hardnekkigste spiergroep en enige wat bij mij werkt (ga er weer eens mee vooruit laatste tijd, zowel in kg's in de gym als qua groei) zijn DB presses, 1a2 klikjes incline (15-30 graden, varieer wanneer je stalled), voor 5-8 reps, 2(met uitzondering 3) werksetjes met weinig rust (15 sec), soort van korte DC. Gevolgd door incline fly's voor redelijk volume, bent over cable crossovers slow met squeeze en eventueel wat flat DB press volume work op iets hogere reps aan het einde van de workout (weet niet of dit heel veel helpt, maar volume kan nooit kwaad).

Varieren doe je met de eerste oefening, door incline range te veranderen wanneer je geen reps/gewicht meer toe kunt voegen per training. Heb ook een tijdje geswitched naar flat DB presses als eerste oefening, maar daar haalde ik persoonlijk een stuk minder uit. Enorm volume wegdraaien op de eerste oefening deed ook niet heel veel, al is het op de crossovers wel weer lekker.

Benchen en variaties erop is sowieso al niet mijn ding meer, maar voor chestgroei bij mij al helemaal nutteloos aangezien schouders en triceps overheersen bij BB BP's en variaties, kan misschien bij jou ook het geval zijn?

Kijk maar of je er wat mee kunt

Comment

het zou inderdaad kunnen ja,, alleen bij incline chest press heb ik een beetje het gevoel dat ik me borst train.. ik heb dus gister met dumbbells nog even geinclined en ik moet zeggen dat ik het toen wel behoorlijke voelde bij de laatste set dus dumbbells is inderdaad een verbetering om mijn borst te trainen

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                          ben ik het niet helemaal mee eens.
                          bij de een werkt chest press goed, bij de ander de bench press.
                          ieder lichaam is anders hé
                          bullshit. niemand gaat beter op een ruk oefening als chest press dan op een bench press of welke andere fatsoenlijke borst oefening. en de spreuk "ieder lichaam is anders" moet je ook niet zo vaak te onpas gebruiken, want zo vaak gaat het helemaal niet op.

Comment

maar dumbbells lijken me een goeie verandering

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                              probers anders eens 4-0-2 bij bankdrukken. Dus in 4 tellen laten zakken/in 2 tellen uitstoten/0 sec rust (oftewel meteen doorgaan)

Ik ben nu sinds een week bezig met GVT waarbij dit ook word gehanteerd en heb nu al 2 dagen flinke spierpijn in mijn borst.

Waar het eingelijk op neer komt is: variatie!
                              Dat zou dan dus voor elke spiergroep zo zijn dan toch?
                              En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                                bullshit. niemand gaat beter op een ruk oefening als chest press dan op een bench press of welke andere fatsoenlijke borst oefening. en de spreuk "ieder lichaam is anders" moet je ook niet zo vaak te onpas gebruiken, want zo vaak gaat het helemaal niet op.
                                Ik ben het hier toch wel met Falstyr eens, het voordeel van bench press en dumbell press is het feit dat je heel erg stabiel moet zijn en evenwicht moet hebben. Hierdoor belast je je spieren veel meer dan met een chest press op de machine waardoor ze veel meer groeiprikkels krijgen. Heb nog nooit iemand gezien die beter ging op chest press dan bench press of dumbell press. Daarnaast is bench press een oefening waarbij je je hele lichaam traint doordat je hele lichaam op spanning staat (mits je hem correct uitvoert).
                                “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X