Originally posted by Yassin
View Post
borstspieren
Collapse
X
-
Het ding bij mij heel erg helpt is om zo hard mogelijk mijn borst te flexen terwijl ik druk.
Gebruik momenteel 2/3 van het gewicht hierdoor maar heb spierpijn en pomps die ik nog nooit eerder gehad heb... Helpt je trouwens ook heel erg je borst te voelen, dus helpt ook met je muscle-mind connection =)Still shrinking.
Comment
-
ook een vraagje over borstspieren;
tot een paar weken geleden trainde ik mn borstspieren gewoon 3 sets 12-10-8 met 56 kilo (chest press). toen las ik een stukje waarin stond dat je beter langzaam (2sec pos 3sec neg) en met piramide kon trainen. toen trainde ik dus 42kilo-12sec, 49-10, 56-8, langzaam. met dit laatste heb ik echter een probleempje, de eerste set is te licht, maar de laatste set is eigenlijk te zwaar, die haal ik maar zo'n 6-7 keer.
zal ik dan terug gaan naar mijn eerste routine, of moet ik de laatste gewoon blijven doen?
Comment
-
Stel je jezelf niet even voor?
Originally posted by emielovic View Postook een vraagje over borstspieren;
tot een paar weken geleden trainde ik mn borstspieren gewoon 3 sets 12-10-8 met 56 kilo (chest press). toen las ik een stukje waarin stond dat je beter langzaam (2sec pos 3sec neg) en met piramide kon trainen. toen trainde ik dus 42kilo-12sec, 49-10, 56-8, langzaam. met dit laatste heb ik echter een probleempje, de eerste set is te licht, maar de laatste set is eigenlijk te zwaar, die haal ik maar zo'n 6-7 keer.
zal ik dan terug gaan naar mijn eerste routine, of moet ik de laatste gewoon blijven doen?
Ten tweede; Niet altijd houden aan precies 12, 10, 8, maar trainen tot faillure. Zorg wel dat de rep range 8-12 blijft. Kun je er meer dan 12, verhoog dan het gewicht. Haal je de 8 niet, verlaag je het. Lijkt me toch een stuk effectiever.Dumbells build a bigger chest
Barbells build a bigger ego
Comment
-
Originally posted by emielovic View Postook een vraagje over borstspieren;
zal ik dan terug gaan naar mijn eerste routine, of moet ik de laatste gewoon blijven doen?The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Originally posted by emielovic View Postik train om de dag mn hele lichaam, dat lijkt me wel genoeg voor iemand van nog geen 16 jaar
Wel lekker vroeg begonnen ga je later profijt van hebben, succesThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Overigens @TS, borst is verre weg mijn hardnekkigste spiergroep en enige wat bij mij werkt (ga er weer eens mee vooruit laatste tijd, zowel in kg's in de gym als qua groei) zijn DB presses, 1a2 klikjes incline (15-30 graden, varieer wanneer je stalled), voor 5-8 reps, 2(met uitzondering 3) werksetjes met weinig rust (15 sec), soort van korte DC. Gevolgd door incline fly's voor redelijk volume, bent over cable crossovers slow met squeeze en eventueel wat flat DB press volume work op iets hogere reps aan het einde van de workout (weet niet of dit heel veel helpt, maar volume kan nooit kwaad).
Varieren doe je met de eerste oefening, door incline range te veranderen wanneer je geen reps/gewicht meer toe kunt voegen per training. Heb ook een tijdje geswitched naar flat DB presses als eerste oefening, maar daar haalde ik persoonlijk een stuk minder uit. Enorm volume wegdraaien op de eerste oefening deed ook niet heel veel, al is het op de crossovers wel weer lekker.
Benchen en variaties erop is sowieso al niet mijn ding meer, maar voor chestgroei bij mij al helemaal nutteloos aangezien schouders en triceps overheersen bij BB BP's en variaties, kan misschien bij jou ook het geval zijn?
Kijk maar of je er wat mee kuntThe internet, SERIOUS business!
Comment
-
het zou inderdaad kunnen ja,, alleen bij incline chest press heb ik een beetje het gevoel dat ik me borst train.. ik heb dus gister met dumbbells nog even geinclined en ik moet zeggen dat ik het toen wel behoorlijke voelde bij de laatste set dus dumbbells is inderdaad een verbetering om mijn borst te trainenI do like it like it, I do it like a truck
Comment
-
Originally posted by Fitness-maniak View Postben ik het niet helemaal mee eens.
bij de een werkt chest press goed, bij de ander de bench press.
ieder lichaam is anders hé
Comment
-
Originally posted by The Phoenix View Postprobers anders eens 4-0-2 bij bankdrukken. Dus in 4 tellen laten zakken/in 2 tellen uitstoten/0 sec rust (oftewel meteen doorgaan)
Ik ben nu sinds een week bezig met GVT waarbij dit ook word gehanteerd en heb nu al 2 dagen flinke spierpijn in mijn borst.
Waar het eingelijk op neer komt is: variatie!En ja, ik heb de sticky's gelezen.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Postbullshit. niemand gaat beter op een ruk oefening als chest press dan op een bench press of welke andere fatsoenlijke borst oefening. en de spreuk "ieder lichaam is anders" moet je ook niet zo vaak te onpas gebruiken, want zo vaak gaat het helemaal niet op.“We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment