Een tijdje geleden ben ik begonnen met Front Squats i.v.m. een lichte onderrugblessure. Ik heb deze oefening weleens vaker geprobeerd, maar ben altijd te zwaar begonnen. Vandaar dat ik mijn benen niet voelde en dus niet in mn schema plaatste. Ik zag ook dat vrij veel bodybuilders eerder de front kiezen boven de back squat.
Ik d8, ik geef het gewoon nog een kans, dus ben ik een stuk lager begonnen, nl. met 50 KG en die voelde erg goed bij mijn benen. Nadat ik m perfect kon uitvoeren, kon ik mijn gewicht vrij snel verhogen en zit ik nu na 4 weken op 90 KG met een reprange van 10-15.
Ik voel het totaal niet in mijn onderrug, mn kern is wat sterker geworden en ik had het gevoel dat het meer je quad prikkelt en minder je onderrug.
Omdat dit ook je onderrug weinig belast, kun je bijv. deadlift en quads in 1 sessie doen, zonder dat je teveel krachtverlies hebt met een van de spiergroepen.
Dus heb het voor de zekerheid even gegoogled:
Bar Placement. The position of the bar influences the center of gravity during Front & Back Squats.
Muscles Worked. Your whole legs are worked when you squat. But some muscles are worked more depending on the bar position.
Maximum Weight. Front Squats are harder than Back Squats.
Lower Back. One benefit of the Front Squat that made me drop Back Squats. The Front Squat is friendlier on your lower back.
Front Squats or Back Squats? 3 reasons to switch to Front Squats:
Ik d8, ik geef het gewoon nog een kans, dus ben ik een stuk lager begonnen, nl. met 50 KG en die voelde erg goed bij mijn benen. Nadat ik m perfect kon uitvoeren, kon ik mijn gewicht vrij snel verhogen en zit ik nu na 4 weken op 90 KG met een reprange van 10-15.
Ik voel het totaal niet in mijn onderrug, mn kern is wat sterker geworden en ik had het gevoel dat het meer je quad prikkelt en minder je onderrug.
Omdat dit ook je onderrug weinig belast, kun je bijv. deadlift en quads in 1 sessie doen, zonder dat je teveel krachtverlies hebt met een van de spiergroepen.
Dus heb het voor de zekerheid even gegoogled:
Bar Placement. The position of the bar influences the center of gravity during Front & Back Squats.
- Front Squat. Weight on front shoulders. Torso upright. Hip extension.
- Back Squat. Weight on your back. Torso leans forward. Back extension.
Muscles Worked. Your whole legs are worked when you squat. But some muscles are worked more depending on the bar position.
- Front Squat. Quadriceps dominant exercise.
- Back Squat. Hip dominant exercise.
Maximum Weight. Front Squats are harder than Back Squats.
- Grip. You can’t squeeze the bar. Hands are open.
- Upper Back. Much harder to tighten it compared to Back Squats.
- Posterior Chain. Sit back too much & you’ll lose the bar.
Lower Back. One benefit of the Front Squat that made me drop Back Squats. The Front Squat is friendlier on your lower back.
- Less Torque. Your torso is more upright.
- Less Weight. Less spinal compression.
Front Squats or Back Squats? 3 reasons to switch to Front Squats:
- You’re not a powerlifter. You just want strength.
- Lower Back problems. Front Squat are the alternative if you have some.
- Posterior Chain emphasis is less important. You’re getting plenty from Deadlifts, Power Cleans, …
Comment