Belasting spieren/gewrichten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belasting spieren/gewrichten.

Ik hoop dat ik dit in de juiste sectie post.

Ik heb wat last van mijn onderarm/elleboog. Nu vraag ik me af wat is meer belastend voor je spieren/gewrichten. Het trainen op kracht of het trainen op massa? Kan natuurlijk ook zijn dat het geen verschil maakt.

Wil dit gewoon even weten zodat ik de arm het minst belast terwijl ik wel door kan trainen.

Dat ligt er toch aan, op kracht trainen pak je over het algemeen meer gewicht dan bij massa(groter gewicht, grotere belasting spieren/aanhechtingen etc.), maar bij massa zal het volume van je setjes/reps over het algemeen groter zijn dan bij kracht = ook belasting
    How you like them apples?

Comment

Het is alletwee belastend dus als je pijn hebt of last hebt en het voelt niet normaal aan moet je geen van beide doen. Het meest belastende is natuurlijk trainen op kracht want dat gaat gepaard met power training workouts waarbij er meestal aan de 1 rm wordt gewerkt.
      > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
      BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Geen risico nemen en één of twee weken rust houden.
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

Oke thnx denk dat ik dan maar voor het beste ga. Het word rust nemen al is dat wel weer frustrerend. Weer 2 weken cardio gadverdamme.

In ieder geval bedankt voor de input.

Comment

Vaak gaat op kracht trainen ook gepaard met een andere techniek dan de gangbare BB technieken.

Ligt er net aan wat je doet en op welke manier je voor kracht traint.
            Ik denk dat overbelasting makkelijker opgelopen wordt bij massa training dan bij krachttraining.
            De belasting bij krachttraining is wel zwaar, maar met betere techniek en kortdurend. Bij massa is de belasting langer durend, als iets al geirriteerd is of kapot is dan maakt het kleine verschil in gewicht de schade niet erger, maar de continu aan belasting. (denk ik)

Het is verder van belang om te weten welke oefeningen de kwetsuur veroorzaken of verergeren, alleen die uit de weg gaan is vaak genoeg, de rest kan je dan gewoon doen.
            Soms treden klachten op na verloop van de training, dan kan je er ook voor kiezen de gevoelige oefeningen die meestal pas later getraind worden eerst te doen en als laatste de oefeningen die de klacht veroorzaken.

en diclofenac 2x25mg (voltaren tabs) met een 1 APC'tje wil ook wel eens helpen. Dan ben je bijna de hele dag van de pijn af. Diclofenac is pijnstillend en ontstekingremmend, APC ook. Werkt optimaal samen (bij mij)

succes.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X