dumbels of apparaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dumbels of apparaat

Heyzzz,

Even een vraag over het volgende.
    Mijn sportschool waar ik op dit moment train hebben ze geen halterbanken met dumbels en gewichten. Enkel alleen apparaten.

Nu zei onlangs iemand tegen mij als ik meer spiermassa wil krijgen, dit alleen bereikt kan worden met dumbels ipv de apparaten. Is dat waar?

Als ectomorph moet ik namelijk zwaar trainen voor resultaat.

Ik hoor jullie antwoorden graag.

via DB gebruik je vaak meer combinaties van spiergroepen en isoleer je ze minder (doordat je bewegingen vrij zijn en je ze onder andere stabiel moet houden enzo voort..) Met dumbells trainen zorgt inderdaad normaal voor beter resultaat, zoveel mogenlijk losse gewichten nemen
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

free weights is beste beter bestaat niet

zou snel een ander gym zoeken

Comment

helemaal mee eens, snel weg daar. Zal wel zo'n 14,95 euro sportschool zijn met 85% cardio app.

gr
        Een dag niet getraind...

Comment

misschien een idee om een power rack te kopen en een goed bankje met losse dumbells.
          ik weet niet hoe goed/slecht jouw techniek is maar als die in orde is dan bespaar je je een hoop geldt.
          en met wat spiegels erbij kan je jezelf blijven verbeteren.
          verder vindt ik dat het vaak niet ligt aan welke manier van trainen maar dat het meer afhangt van je levens stijl of je wel of geen succes behaalt

Gtz en succes Michael

Comment

Met apparaten heb je ook vaak het probleem dat je met de ene arm meer doet dan met de andere, omdat het apparaat zo in elkaar zit, waardoor je ene spiergroep beter ontwikkelt dan de ander. Met dumbells train je altijd je armen los en weet je zeker dat ze evenveel kracht uit moeten oefenen en dus gelijker zullen ontwikkelen. Je kan overigens in sommige gevallen zeggen dat je het gewicht op het apparaat halveert en maar één arm gebruikt voor de oefening en omwisselt, dat kan al schelen. Maar dumbells blijven het beste.
            "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Off topic: Wat een schattige avatar heb jij, BdeB!!!
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ik kies voor los, gebruik je ook meer je lichaam, en vrije bewegingsbaan

Comment

Dumbbells natuurlijk, dus weg uit dat healthcenter.

Originally posted by Sirolf View Post
                  Als ectomorph moet ik namelijk zwaar trainen voor resultaat.
                  Vergeet niet te vreten.
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

Combinatie van beide. Grotendeels vrije gewichten, hier en daar aangevuld met een paar machines. (Denk aan een pulley, leg press, hack squat) Health centers zijn sowieso kut en zonde van je tijd en geld.

Comment

Altijd dumbells, je moet dan zorgen voor evenwicht wat je bij een apparaat niet hoeft. Aparaten zijn k*t

Comment

Originally posted by Michael35 View Post
                        Altijd dumbells, je moet dan zorgen voor evenwicht wat je bij een apparaat niet hoeft. Aparaten zijn k*t
                        apparaten kun je gebruiken een spier nog extra te isoleren maar de basis van je schema is altijd gebaseerd op losse gewichten.

Comment

Originally posted by Sirolf View Post
                          Heyzzz,

Nu zei onlangs iemand tegen mij als ik meer spiermassa wil krijgen, dit alleen bereikt kan worden met dumbels ipv de apparaten. Is dat waar?

.
                          Nee dat is niet waar.!

Je traint met de meeste apparaten van tegenwoordig gericht op die spier/groep die je wil trainen, de massa en kracht gains zijn nagenoeg en meestal hetzelfde als met losse gewichten. Soms kunnen de gains van de targetspier met een apparaat zelfs beter zijn dan met losse gewichten.

Je krijgt echter wel een probleem met apparaten in je stabiliteit, balans en coördinatie. Die ontwikkel je namelijk totaal niet.
                          Als je een langere tijd alleen met apparaten traint dan kan je ook niet zomaar met losse gewichten gaan trainen. Je hebt geen samenwerking aangeleerd met hoofd spieren en ondersteunende spieren.

Je kan een aardige rug bouwen met apparaten, maar ga je na een paar jaar apparaten nu niet opeens optrekken of deadlifts doen, dan ga je problemen krijgen. Je moet dan helemaal opnieuw beginnen.
                          Ga vanaf een apparaat zoals chestpress niet zomaar los benchpress doen, je zal de stang niet onder controle kunnen houden, geen evenwicht, geen balans en geen coördinatie dus en de ondersteunende spieren zoals schouders en triceps, maar ook veel andere spieren zijn niet op de taak berekend.

Er zijn wel apparaten die ook ondersteunende spieren hun werk laten doen, maar die staan ook lang niet overal.

anyway, succes gewenst.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

daarnaast train je met veel vrije oefeningen je hele core lekker mee. In dat opzicht dus veel effectiever.
                            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              daarnaast train je met veel vrije oefeningen je hele core lekker mee. In dat opzicht dus veel effectiever.

valt onder de noemer ondersteunende spieren.
                              Dus vrije oefeningen;
                              effectiever, nee.
                              beter, ja.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X