Compound alternatieven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Compound alternatieven

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik voor het eerst naar de sportschool gegaan waar ik in het vervolg als het goed is zal blijven trainen. Nadat ik heb gezocht naar een sportschool waar je aan krachttraining mag doen onder de 16 (sjonge, wat doen ze daar altijd moeilijk over), kon ik dus eindelijk als 14 jarige gaan trainen vandaag samen met een maatje. Mijn plan was te gaan squatten en deadliften, omdat dat belangrijke compounds zijn (samen met bp, mp, etc.). Het leek me verstandig om nog ff voor de zekerheid mijn vorm te laten checken, dus ik vroeg aan de balie of ze even wilden controleerde hoe ik mijn squat uitvoerde. Kom ik daar met die vraag, ene baliemedewerker begint te lachen: hahahahaha, squatten! HIJ WIL SQUATTEN JONGEN! collega ernaast kijkt minachtend naar mij en mijn maat.. Dus ik had er al niet veel vertrouwen meer in, blijkt dat die collega ook nog eens ''fysiotherapeut is''.. Toen gevraagd of ze me dan wel mijn deadlift wilden controleren.. Toen was het helemaal feest daar. ''Dat zijn hartstikke gevaarlijke oefeningen, ik train nu al heel lang en ík durf ze zelfs niet eens!'' Je groei stopt etc etc (ben al uitgegroeid, mijn vader en opa ook allebei al in de brugklas, en de GGD zei het ook, bovendien groei ik dus sinds de brugklas ook echt niet meer in de lengte), die fysiotherapeut zei ook nog dat dat helemaal niet kon dat ik uitgegroeid was etc etc. Tsja, toen was ik zo slim om de discussie aan te gaan, waarin ze natuurlijk door bleven drammen over dat het niet goed was, en dat als ik 16 was, dat ze het dan misschien wilden uitleggen. Ik zou nu maar gewoon bodyweight squats moeten doen, maar dat was zelfs eigenlijk al te veel..

Vind dit erg vervelend, maargoed, ik ben pas 14, en er is echt geen sportschool hier te vinden waar het wel mag.. Nouja, ik heb me voorgenomen om niet nog verder te gaan zoeken, ik kan hier erg goedkoop (€11 p/m) trainen omdat ik nog geen 18 ben, en daar doe ik het dan maar mee de komende tijd. Nu vroeg ik me af hoe ik zo goed mogelijk alternatieven kan uitvoeren. Waren gelukkig wel paar andere grote gasten, die het ons best wilden uitleggen denk ik, praatje mee gemaakt etc. en die vonden het ook maar onzin, dus miss dat ik het daarvan fatsoenlijk kan leren binnenkort. Maargoed, mijn vraag is dus; hoe kan ik deze oefeningen zo goed mogelijk vervangen?

Vandaag Legpress gedaan als vervanging van squats, en hyperextensions voor de onderrug.. Ik besef dat dit niet optimaal is, maargoed, squats en deadlifts zullen dus nog even moeten wachten. Gelukkig kon ik er wel benchpressen ! Hebben jullie enig idee wat ik nog zou kunnen doen om de squat en deadlift enigszins te vervangen? Jammer dat ik ze niet kan doen nu vind ik, maargoed een andere sportschool zoeken is echt geen optie meer, het mag gewoon nergens..

Alvast bedankt, en excuses voor de lap tekst die het geworden is!

Groet,

Rens
    Last edited by Rensko; 25-10-2010, 20:15.

Gebruik het internet om het te leren. En doe het dan gewoon zelf.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

zou gewoon andere lui in de fitness om advies vragen... verder gewoon veel lezen over uitvoeringen en video's kijken op internet over uitvoeringen.

Zou beginnen met starting strenght lezen van Rippetoe (is wel als ebook te vinden hier) Daar heb ik in ieder geval veel over techniek en uitvoering van geleerd.
      Fear is the mind killer

Comment

Sommige "fitness instructeurs" kunnen ze
        Zelf ook niet eens goed uitvoeren,laat staan iemand beoordelen of het goed gaat.
        Zoek even op YT en op het internet hoe je die oefeningen uitvoert en neem dan laag gewicht totdat je de techniek perfect uitvoert en daarna opvoeren
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Okay thanks. Ik ken de uitvoering in principe, ze hebben het mij al aangeleerd een keer op een andere sportschool, maar daar mocht ik hetmalleen met dumbells van max 2kg uitvoeren.. Denk dat ik hem ook goed uitvoer, zorg iig dat kont naar achteren steekt, knieën niet voor tenen uitkomen en mn rug hol blijft. Ik zal anders wel een keer anderen vragen de uitvoering te checken, ik hoop alleen niet dat ze moeilijk gaan doen als ze zien dat ik hem toch uitvoer, ik zie die mensen daar nog wel voor aan namelijk ..

Comment

Of filmpje laten maken van de zijkand en um hier posten!
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Dit is een vrij land en je mag doen wat je wilt. Anders laat je ze gewoon een verklaring maken dat je zelf verantwoordelijk bent voor mogelijk letsel.
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

gewoon lekker doen, ik wou dat ik direct begonnen was met die compounds, dan was ik nu wel wat verder geweest waarschijnlijk. Gewoon eerst met niks tot weinig gewicht tot je zeker weet dat het goed is. Laat het desnoods door 10 verschillende lui die daar ook sporten controleren en blijven kijken op internet. En als je het dan echt zeker weet gewoon verhogen in gewicht.

En zelfs dan is het nog niet zo'n groot gevaar omdat de gewichten dan nog laag liggen dus echt veel zou je niet slopen mocht je het verkeerd doen.

Comment

Bedankt jongens! Ik zal idd nog eens wat vergelijken met filmpjes van internet etc.. denk ook niet dat ik hem fout uitvoer, maargoed, het is wel vervelend áls ik hem verkeerd uitvoer. Maargoed, ik denk dat ik gewoon de eerste paar keren even wat op de machines blijf, en dan na een paar weekjes eens rustig ga squatten en wss ook dl'en met licht gewicht (alleen de barbell zelf bijv.), en het dan langzaam opvoer . Thanks voor de reacties, ook een goed plan dat met die verklaring ! Maar dan moeten wss wel mijn ouders tekenen, en als die verklaring gaat over letsel etc. dan zie ik al voor me hoe mijn moeder gaat reageren :P (ja, zij zullen het toch wel beter weten, ze zijn niet voor niks instructeur!)..

Comment

Gelijk beginnen met compounds = win
                    Groeten

Comment

Niet vervangen. Als je eenmaal lid bent kunnen ze je moeilijk verbieden te squatten en deadliften. Al helemaal niet als daar geen duidelijke reden voor is. Vorm door anderen laten checken, desnoods door jezelf. Reden dat je deze oefeningen niet moet vervangen is omdat er simpelweg gewoon geen plaatsvervangers zijn. Dit zijn al DE grote oefeningen, dusja..

Comment

Ey rens, Ik zei toch dat je die reacties kon verwachten? Geloof je me nu wel, want zo heb ik het ook moeten doen.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Thanks allen . En ja Sean ik verwachtte deze reacties ook, maar er is toch niks mis mee om meer meningen te peilen voordat ik iets doe? Maargoed we zijn het allemaal met elkaar eens dat ik de oefeningen het beste gewoon kan gaan uitvoeren . Mag wel een slotje op ook evt.

Comment

Als je een abonnement hebt mag je zelf bepalen wat je er doet zolang je maar niks sloopt. Zorg dat je techniek goed is en trek je niets van die stinkfysio aan. Ga niet tot de max. en probeer telkens wat kg's toe te voegen. Ik zou alvast op zoek gaan naar een andere sportschool. Je kan ook vragen of je je uit kan schrijven zonder verdere betaalverplichting omdat het totaal niet voldoet aan jouw verwachtingen.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

fijn dat je support hebt van de instructeurs

begin gewoon lekker met weinig gewicht. Niet omdat het gevaarlijk is, maar om de techniek beetje te leren en aan te kunnen passen. Daarna gewicht er bij en knallen maar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X