grip bor/bb shrugs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• grip bor/bb shrugs

paar vraagjes.

1. wat is het verschil tussen onderhandse grip met bor en bovenhandse? officieel is het bovenhands ja dat weet ik maar onderhands voel ik mn lats veel beter en kan ik meer gewicht aan. kan dit dan kwaad?

2. ik heb met bb shrugs wat last van grip als ik zwaar ga. kun je hier mixed grip voor gebruiken?

sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Ik vind zelf mixed grip bij shrugs een beetje irritant en pak daarvoor altijd straps.
    Groeten

Comment

ikzelf ook. heb altijd het gevoel dat ik dan een trap meer aanspreek dan de andere, en dit wil ik juist vermijden omdat ik mijn linker trap wel gewoon kan aanspannen en mn rechter niet.

dan blijf ik gewoon bovenhandsehandse grip doen, ik heb geen straps namelijk.

iemand die nog kan vertellen of het bij bor uitmaakt?

Comment

Ik doe bij shrugs mixed grip maar gewoon wisselen (zoals je altijd zou moeten doen) en soms gebruik ik straps.

Barbell Bent-over Row
        Barbell Underhand Bent-over Row
        Onderhands zou dus lats wel beetje meer aanspreken. Je kan ook gewoon van beiden sets doen.
        Beide uitvoeringen zijn correct dus waarom zou het kwaad kunnen?
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by wzoet View Post
          paar vraagjes.

1. wat is het verschil tussen onderhandse grip met bor en bovenhandse? officieel is het bovenhands ja dat weet ik maar onderhands voel ik mn lats veel beter en kan ik meer gewicht aan. kan dit dan kwaad?

2. ik heb met bb shrugs wat last van grip als ik zwaar ga. kun je hier mixed grip voor gebruiken?

1. Wat bij BOR van belag is, is waar je bovenarmen heen gaan tijden de beweging.

De aanhechting van de lats gaan over een heel lang bereik waardoor je door de hoek armen/romp te wijzigen het accent kan verplaatsen (verglijk het maar met decline/vlak/incline bij bankdrukken)

Hoe dichter je de armen bij de romp hou, hoe meer het accent naar de lagere aanhechting wordt verplaatst, hoe groter je de hoek armen/romp houd, des te hoger het accent komt te liggen.

Bij de onderhandse greep hebben de meesten de neiging de armen dichter langs de romp te trekken wat het accent op de lagere aanhechtingen plaatst, bij een overhandse greep gaan de ellebogen meestal naar buiten waardoor het accent wat hoger komt te liggen. (yates rows is bv voor de meesten een lage lat oefening terwijl Pendlay row meer gezien wordt als een oefening voor het middendeel)

2. Ik zou toch eens aan straps gaan denken en wat appart gripwerk gaan doen.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik neem aan dat je BoR gewicht een stuk lager ligt dan je shrugs.
            Waarom heb je bij BoR ook last van je grip dan?

En verder... ik ben helemaal geen fan van straps. Zo laat je je grip nooit meer meekomen.
            Fear is the mind killer

Comment

ik heb met bor geen last van grip, de vraag was of de grip uitmaakt. omdat ik met onderhands meer aankan dan bovenhands. heeft niks met mn grip te maken. maar onderhands voelt gewoon lekkerder aan.

Comment

zoals 3XL al zei is onderhands yates row en zul je (net als heel veel mensen) je armen dichter langs je romp bewegen waardoor je het accent verlegd, wellicht ben je sterker in die beweging waardoor de oefening lekker voelt.

met bent over row (en dus overhandse grip) gaan je armen automatisch van je lichaam af wat weer een ander accent legt op je rug, je geeft te kennen dat je deze oefening minder lekker vind voelen. het zou kunnen dat je deze oefening nog niet voldoende onder de knie hebt (als in mind to muscle of gewoonweg niet zo ver ontwikkeld als yates) dat hij minder lekker voelt.

je kan er dan voor kiezen yates te doen omdat die lekker gaat, of om bor te doen tot deze net zo lekker voelt als yates.

maar om concreet antwoord op je vraag te geven:
                ja, je grip is van invloed op je rows want:
                onderhands is yates row
                overhands is bent over row

Comment

@tha man... tjonge Yates row... weer wat nieuws geleerd

@Wzoet Hoe zwaar doe je die shrugs eigenlijk? En geen last van grip bij Deadliften?
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    @tha man... tjonge Yates row... weer wat nieuws geleerd
                    wat voor punt probeer je hiermee te maken?

Comment

Originally posted by tha man View Post
                      wat voor punt probeer je hiermee te maken?
                      Dat onderhandse BB row niet hetzelfde is al yates row.

Het verschill tussen yates en bb row is niet de houding van je handen maar de stand van je lichaam. Bij yates ga je minder hard doorbuigen dan de bb row. Hoe je je handen houdt is hierbij je eigen keuze.
                      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

tja, waar leg je de grens. er zijn ook mensen die het hebben over far bent over rows en dergelijke.

maar je hebt gelijk, bij yates sta je over het algemeen rechterop dan bij bent over row

Comment

straps gebruiken

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                            Dat onderhandse BB row niet hetzelfde is al yates row.

Hoe je je handen houdt is hierbij je eigen keuze.
                            Yates rows is vrij rechte stand EN onderhandse grip.

Comment

Ik kon niet meer editten dus maatr even appart

DE yates row

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X