Leger Sportproeven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fitness-maniak View Post
    k ben nu 16 en zit jaar 4 vmbo-tl, hierna nog 2 jaar HAVO, want officier der mariniers kan je met HAVO al worden.
    Wat ik gehoord heb is dat er in 2011( of 2012, weet niet meer welke van de twee,) geen mogelijkheid is voor Havisten om toe te treden tot de opleiding voor officier der mariniers enkel voor VWO-ers, HBO-ers en WO-ers vanwege bezuinigingen, dus misschien ontloop je dit door nog wat jaren speling te hebben.
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Wat ik gehoord heb is dat er in 2011( of 2012, weet niet meer welke van de twee,) geen mogelijkheid is voor Havisten om toe te treden tot de opleiding voor officier der mariniers enkel voor VWO-ers, HBO-ers en WO-ers vanwege bezuinigingen, dus misschien ontloop je dit door nog wat jaren speling te hebben.
      waar heb je dat gehoord?

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
        waar heb je dat gehoord?
        Infodag van het Korps Mariniers 25 november van de majoor die ons informatie verschafte
        "Straight outta gym"

Comment

Para commando's? Ben je een Belg? Hier noemen we dat gewoon KCT'ers. Loopband bij infanterie testen? Waar heb je het allemaal over man? Om de opleiding tot Marn laat staan Comspec'er te halen moet je een hele andere instelling hebben dan dat het je "leuk lijkt" daarbij is de officier opleiding nog heftiger, en wordt er nog meer van je verwacht. Wanneer de manschappen 2 uurtjes per nacht slaap hebben kun jij nog je shit gaan voorbereiden. Ik spreek je nog wel of je zo graag "para commando" wilt worden als je een week zonder slaap bij -11 ligsleuven aan het graven bent.

Je moet er echt niet zo'n idyllisch beeld van hebben, het is 10x vaker klote dan mooi. Je moet het niet gaan "proberen" omdat het je stoer lijkt om met een groene rond te lopen, gasten die de opleiding volgen om dan te kunnen zeggen dat ze KCT'er zijn vallen altijd als eerste af.

Gr een sld1
          How you like them apples?

Comment

Para commando's? Ben je een Belg? Hier noemen we dat gewoon KCT'ers. Loopband bij infanterie testen? Waar heb je het allemaal over man? Om de opleiding tot Marn laat staan Comspec'er te halen moet je een hele andere instelling hebben dan dat het je "leuk lijkt" daarbij is de officier opleiding nog heftiger, en wordt er nog meer van je verwacht. Wanneer de manschappen 2 uurtjes per nacht slaap hebben kun jij nog je shit gaan voorbereiden. Ik spreek je nog wel of je zo graag "para commando" wilt worden als je een week zonder slaap bij -11 ligsleuven aan het graven bent.

Je moet er echt niet zo'n idyllisch beeld van hebben, het is 10x vaker klote dan mooi. Je moet het niet gaan "proberen" omdat het je stoer lijkt om met een groene baret rond te lopen, gasten die de opleiding volgen om dan te kunnen zeggen dat ze KCT'er zijn vallen altijd als eerste af.

Gr een sld1

Comment

Rennen, weinig slapen, weinig eten, zwaar sjouwen, door weer en wind, kameraadschap, veel weg zijn, enz zo kunnen we nog wel even doorgaan als dit je leuk lijkt dan is marinier wat voor je haha.
              Succes dude's

01-04-2001

Comment

Originally posted by Le0n View Post
                Je moet er echt niet zo'n idyllisch beeld van hebben, het is 10x vaker klote dan mooi. Je moet het niet gaan "proberen" omdat het je stoer lijkt om met een groene baret rond te lopen, gasten die de opleiding volgen om dan te kunnen zeggen dat ze KCT'er zijn vallen altijd als eerste af.

Gr een sld1
                Het lijkt mij op zich wel strak om marinier te zijn, maar ik wil er niet bij om op te kunnen scheppen ofzo, maar het lijkt mij een mooi beroep om iets te betekenen voor eventuele wereldvrede of om terreurbewegingen te bestrijden

Originally posted by kwint View Post
                Rennen, weinig slapen, weinig eten, zwaar sjouwen, door weer en wind, kameraadschap, veel weg zijn, enz zo kunnen we nog wel even doorgaan als dit je leuk lijkt dan is marinier wat voor je haha.
                Succes dude's

01-04-2001
                Juistem, ik ben me hier wel van bewust en ik weet dat mocht ik hieraan beginnen dat ik het zwaar ga krijgen, maar dat gaat iedereen krijgen die aan zo'n opleiding wil/gaat beginnen. Daar bestaat geen miscommunicatie over in ieder geval.
                "Straight outta gym"

Comment

Succes dude's

01-04-2001

Comment

Nu willen ze dan misschien bezuinigen, over 3 jaar hebben ze misschien weer meer mensen nodig en worden havisten miss wel weer aan genomen

Comment

Het moet een jongens droom zijn voor je en pijn of de hardheid moet je liggen dan is het goed te doen (achteraf haha). Er zijn zoveel mooie, leuke plus gevaarlijke dingen die je doet dat blijft je altijd bij. En daar hoef je niet over op te scheppen. Mensen weten dat wel als je verteld waar je werkt meer dan genoeg.
                      Al met al een super baan en of beroep maar je moet tot het uiterste kunnen gaan en het leuk vinden ook al is het shit.
                      Succes ermee en wie weet tot ooit.
                      Lata

Comment

Originally posted by kwint View Post
                        Het moet een jongens droom zijn voor je en pijn of de hardheid moet je liggen dan is het goed te doen (achteraf haha). Er zijn zoveel mooie, leuke plus gevaarlijke dingen die je doet dat blijft je altijd bij. En daar hoef je niet over op te scheppen. Mensen weten dat wel als je verteld waar je werkt meer dan genoeg.
                        Al met al een super baan en of beroep maar je moet tot het uiterste kunnen gaan en het leuk vinden ook al is het shit.
                        Succes ermee en wie weet tot ooit.
                        Lata
                        Zo zie ik het denk ik momenteel. Ik riep altijd al toen ik jonger was dat ik arts of marinier wilde worden. Verder hou ik van trainen en mezelf tot het uiterste te dwingen hoe kut ik me soms ook voel bij het trainen, des te groter is de euforie daarna. Dat geeft me telkens weer de kick om te proberen mijn grenzen weer op te zoeken. Ik ben me redelijk bewust van de gevaren, hoewel het me wel moeilijker lijkt als ik een vriendin zou hebben.. En nee je zult daar dingen meemaken, die andere mensen misschien niet begrijpen en nooit zullen meemaken. Dingen waar je niet over moet opscheppen inderdaad.

Kwint ben jij een marinier, zoja heb je misschien enkele tips voor de POST?
                        "Straight outta gym"

Comment

Wat betreft het eerste gedeelte komt het goed, maar voor de keuring zou ik toch echt gaan voor het uithoudingsvermogen, dus liever 15x optrekken ipv 8x met extra gewicht enzo.. Beter functioneel zijn wanneer je jezelf wilt "verkopen" daar, want het hardlopen met bepakking en extra krachttraining komt daar wel denk ik. Dit is echter hoe ik tegen de keuringen aankijk en mezelf erop zal voorbereiden.
                          Marnop heeft ergens gelijk kracht heb je ook nodig, maar ik denk er net zoals jou over eerst uithoudingsvermogen zodat je zoals je zeg jezelf kan "verkopen" en die krachttrainingen zullen ze je daar echt wel aanleren.

Para commando's? Ben je een Belg? Hier noemen we dat gewoon KCT'ers. Loopband bij infanterie testen? Waar heb je het allemaal over man? Om de opleiding tot Marn laat staan Comspec'er te halen moet je een hele andere instelling hebben dan dat het je "leuk lijkt" daarbij is de officier opleiding nog heftiger, en wordt er nog meer van je verwacht.
                          Om te beginnen uit al mijn post's kan je geen seconde aflezen van hoe ik me erbij voel om bij het leger te gaan, denk je dat al die punten dat je hebt opgenoemt, dat ik daar nog niet heb over nagedacht..?

Ja ik ben Belg (wat je meermaals kon zien in mijn posts hier) en hier in Belgie moet je als infanterist op een loopband lopen, ik ben al op proeven geweest en weet het dus 100% zeker, dus voor je nog zo'n opmerkingen geeft als "waar heb je het allemaal over" denk 2 keer na!

Sorry als ik nogal grof over kom, maar je post komt zo over van alsof ik er niets van afweet en dat ik er alleen maar bij wil "omdat het leuk lijkt"..

PS: Denk eerst es over wat je gepost hebt want die slaat echt nergens op, eerst heb je het over KCT, dan over Marinier bla bla Com Spec's, dan over officier en dan weer over para-commando?Nou over wie heb je het dan? :-S

Nogmaals excuses maar je hebt op mijn korte teen getrapt..
                          Last edited by Army Man; 04-12-2010, 17:26.

Comment

Haha, jochie, als je door een aantal van die opmerkingen al zo op je teentjes getrapt voelt dan ga jij het never nooit fixen bij defensie, laat staan bij een elite infanterie eenheid. En ik weet dondersgoed waar ik het over heb, en wat ik tegen je zeg. Dan kun je wel zo'n zielige reply geven maar dat slaat natuurlijk nergens op, je opent zelf zo'n topic dan kun je niet van iedereen verwachten dat ze je toe juichen. En ja, jij komt op mij inderdaad over als een simpele ziel die veel te makkelijk denkt over dergelijke opleiding. Hoop dat ik je ditmaal niet op je kleine teentje trap.

Comment

Originally posted by Le0n View Post
                              Haha, jochie, als je door een aantal van die opmerkingen al zo op je teentjes getrapt voelt dan ga jij het never nooit fixen bij defensie, laat staan bij een elite infanterie eenheid. En ik weet dondersgoed waar ik het over heb, en wat ik tegen je zeg. Dan kun je wel zo'n zielige reply geven maar dat slaat natuurlijk nergens op, je opent zelf zo'n topic dan kun je niet van iedereen verwachten dat ze je toe juichen. En ja, jij komt op mij inderdaad over als een simpele ziel die veel te makkelijk denkt over dergelijke opleiding. Hoop dat ik je ditmaal niet op je kleine teentje trap.
                              Ach ja, je hebt gelijk ik heb nogal te vlug en kwaad gereageerd, maar toch vraag ik me af hoe jij het kan aflezen dat ik een "simpele ziel" ben en dat ik te makkelijk over die opleiding denk?

Ik zou dat graag wel eens willen weten, maar uiteindelijk wat jij van mij denkt kan me eigenlijk niets schelen, ik heb geleerd in het leven als je voor iets echt gaat dan kom je er en zeker niets aan te trekken van wat ze zeggen over je!

Toch vraag me ik nog steeds af hoe jij dat kan "aflezen"..
                              Dus verheug me op je reply.

Gr,
                              Army Man

Comment

Wat betreft het eerste gedeelte komt het goed, maar voor de keuring zou ik toch echt gaan voor het uithoudingsvermogen, dus liever 15x optrekken ipv 8x met extra gewicht enzo.. Beter functioneel zijn wanneer je jezelf wilt "verkopen" daar, want het hardlopen met bepakking en extra krachttraining komt daar wel denk ik. Dit is echter hoe ik tegen de keuringen aankijk en mezelf erop zal voorbereiden.

Je instelling kan je wel degelijk helpen je moet hen laten zien dat jij tot het einde wilt gaan en het liefst nog verder. Verder moet je gewoon zo dicht mogelijk bij jezelf blijven als ze je dingen vragen, want ze willen jou leren kennen. Dus ga geen dingen zeggen waarvan je denkt die zij willen horen, maar wat jij zou doen..
                                Je begreep niet helemaal wat ik bedoelde mbt het optrekken en opdrukken.
                                Nu maak je een onderscheid tussen 8x m gewicht of 15x zonder, dat is niet waat het om gaat. Gaat er om dat je het doet, period.
                                Als je er 15 moet doen dan doe je er 15, met of zonder extra gewicht.

Als je wil gaan voorbereiden om het te kunnen, gewoon knallen, gewicht er bovenop en doen, niet proberen of zien of het lukt, nope, gewoon doen.

Je kan ook bij zo'n test faken, laten zien dat je er keihard voor werkt op dat moment, om te doen wat er van je verlangd wordt. Dus als je er normaal 20 achter elkaar kan, dan begin je bij 13 gewoon te faken en ga je doorzettingsvermogen tonen.......tot het aantal dat je moet doen van die gasten. Snappie?

Gaat er om dat je het gewoon kan en doet als het gezegd wordt en wanneer dan ook.
                                1e Masters Superbody YBF 2011!
                                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X